פולקסווגן אמארוק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של פולקסווגן אמארוק נחשף ביולי 2022, כ-12 שנים לאחר שנחשף הדור הראשון. בניגוד לקודמו שהיה מפיתוח עצמי של פולקסווגן, הדור השני של אמארוק מבוסס על פלטפורמה של פורד המשרתת גם את דור T6 של ריינג' אשר הושק בשנת 2021. פולקסווגן אמארוק החדש מיוצר במפעל פורד בדרום אפריקה.
אולי בגלל הבסיס האמריקני המימדים נדיבים מאלה של הדור היוצא וגם ביחס לכמה מהמתחרים היפניים: אורכו 535 ס"מ (10 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 327 ס"מ (17.3 ס"מ יותר).
לאמארוק החדש מתלי עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים, מתלי עלים וסרן חי מאחור. כושר ההעמסה הוא עד 1,125 ק"ג, כ-300 ק"ג יותר מהדור היוצא והוא רשאי לגרור נגרר עם בלמים עד 3,500 ק"ג.
היצע יחידות ההנעה בעולם גדול ומגוון: החל ממנוע דיזל בנפח 2.0 ל' המוצע בשלושה הספקים – 150 כ"ס, 170 כ"ס ועד 209 כ"ס בגרסה כפולת מגדשים, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ל' המפיק 302 כ"ס ובגרסה היחידה המגיעה אלינו: מנוע V6, טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל' המפיק 240 כ"ס. התיבות ידניות עם 5 או 6 הילוכים או אוטומטית עם 6 או 10 הילוכים בהתאם לגרסה.
השיווק בישראל החל בינואר 2023
-
עיצוב ונוכחות
לאמארוק הופעה חיצונית רבועה וקשוחה – אך כזו שעדיין מצליחה להישאר רלוונטית ועדכנית לעידן הנוכחי. בסך הכל האמארוק נראה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
ביחס לטנדרים אחרים סביבת הנהג של פולקסווגן אמארוק היא עולם אחר – עיצוב מודרני ועדכני ואיכות חומרים גבוהה מייצרים תחושה מהודרת מהמקובל. גם האבזור עשיר למדי.
תנוחת הנהיגה גבוהה, שדה הראיה לצדדים מצוין וסביר לפנים ולאחור. מושב הנהג לא היה ממש נוח בנסיעות ארוכות.
הכניסה לאחור נוחה ויש שם המון מקום לנוסעים.
הגישה לארגז כמקובל בסגמנט, ממדיו נאים וכושר ההעמסה מכובד – 1,160 ק"ג.
-
מנוע וביצועים
עם מנוע ה-3.0 ל' (טורבו-דיזל, V6) המפיק 240 כ"ס הביצועים טובים מאוד בכל מצב, וטובים משל המתחרים היפניים. תיבת ההילוכים – 10 הילוכים – מסייעת להפיק את המיטב מן המנוע ופועלת באופן חלק ונעים.
וזה לא רק הביצועים, עליהם מוסיף המנוע אופי פעולה הרבה יותר נעים ומעודן מהנהוג בסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, והיא נותרת טובה גם ללא עומס בארגז. אל הנוחות הטובה מוסיף אמארוק בידוד רעשים מוצלח ליצירת אחד מהטנדרים הנוחים ביותר בסגמנט.
התנהגות הכביש טובה ביחס לטנדרים מקבילים.
בשטח אמארוק מציג יכולת טובה גם בשבילים וגם בשטח טכני.
-
תמורה למחיר
הגם שמדובר בטנדר רב יכולות, מחירו גבוה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן אמארוק משווק בישראל בגרסה אחת – 3.0 ל', טורבו-דיזל, 240 כ"ס, 61.2 קג"מ, הנעה כפולה – ובשתי רמות גימור.
ברמת גימור 'סטייל' תאורת לד, חישוקי 18 אינץ', וו גרירה נשלף, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, ריפוד עור הפוך ועוד.
לרמת 'אוונטורה' הופעה אופנתית יותר, חישוקי 20 אינץ', ריפוד עור מהודר, מערך שמע של 'הרמן קרדון', מצלמות היקפיות ועוד.
-
בטיחות
פולקסווגן אמארוק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 84% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-84% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים היקפי אקטיבי עם בלימה אוטונומית לאחור, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת שהתקבלה בתום מבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמדה על 8.5 ק"מ לליטר – תוצאה טובה בהתחשב בביצועים ועומס המבחן הכלל גם קטעי שטח ארוכים.
-
סיכום
אולי הטנדר הטוב בסגמנט, אבל המחיר בהתאם.