פיג'ו 5008 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2017 נחת בישראל רכב הפנאי הבינוני-פלוס של פיג׳ו, שניצב על פלטפורמה מוארכת של ה-3008 ומציע קו עיצובי דומה – ושבעה מקומות. ה-5008, שיצא לדרך באירופה בסוף 2016, מחליף בקו הדגמים של פיג'ו מיניוואן עם אותו השם.
בדומה ל-3008, האח הגדול הוצע עם שלושה מנועים ששודכו לתיבת ששת ההילוכים האוטומטית המוכרת מדגמי פיג'ו האחרים. בחזית הבנזין מדובר במנוע ה-1.6 ליטר טורבו 165 כ"ס, ולצידו הוצע ה-1.6 דיזל 120 כ"ס החסכוני. בפסגת ההיצע עמדה גרסת ה-GT, שלה מנוע 2.0 ל' דיזל שמייצר 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ.
ה-5008 מדגיש את תהליך השיפור בציוד הבטיחותי של פיג'ו, כאשר כבר רמת האקטיב הבסיסית הוצעה עם מערך בטיחות עשיר שכולל בלימה אוטומטי, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב. לרמת הפרמיום בלימה אוטומטית מתקדמת יותר, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים עם פעולה אקטיבית של ההיגוי.
רמת גימור אקטיב הוצעה כמובן עם מערך המולטימדיה המקורי ("8) המשופר של פיג'ו שכולל בלוטות' וממשק אפל קארפלי וגם מצלמה. היא כוללת חישוקי "18 קלים, תפעול הילוכים מההגה, ובקרת אקלים עם שליחת מיזוג לאחור.
הפרמיום מוסיפה אווירה יוקרתית יותר עם גג זכוכית פנוראמי נפתח, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, בקרת אקלים מפוצלת, ומגשים בגב המושבים הקדמיים. מפתח חכם ופתיחה חשמלית לדלת האחורית הוצעו בתוספת תשלום.
רמת הגימור GT הוסיפה תאורת לד עוקבת פניה, חישוקי "19, גג שחור, עור משולב אלקנטרה, עיסוי במושבים הקדמיים, אפשרות לצביעה שונה של דופן המכונית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ה-5008 ממשיך את הקו הייחודי המאפיין את זה שב-3008, אבל תוספת האורך וההבדל בפרופורציות יוצרים הופעה ספורטיבית פחות ואלגנטית יותר. הנוכחות בולטת וכמעט יוקרתית, וחישוקי "18 נאים ופסי כרום בוהקים תורמים גם הם לכך.
-
תא נוסעים ומטען
כצפוי, סביבת הנהג דומה לזו שב-3008, וכמוה מבוססת על ה-i קוקפיט של פיג'ו, עם ההגה הנמוך והמעט אליפטי והמחוונים שמעליו. מבנה זה דורש הסתגלות לתנוחת נהיגה שונה במעט, אבל העיצוב המקורי המלווה אותו יוצר אווירה מיוחדת, למרות שמשטחי הפלסטיק קשיחים.
במרכז בולט מערך מולטימדיה עם יכולת לתקשר בעברית, אפליקציית ווייז שהוטמעה וממשק לאפל קארפליי. התפעול מורכב לעיתים מכיוון שחלק מהמערכות נשלטות רק מהצג. אבל עם הזמן, כשלומדים ומתרגלים, דברים הופכים פשוטים יותר.
מאחור, מרווח הרגליים מעולה, מרווח הראש מעט מוגבל לגבוהים בגלל גג הזכוכית, המושבים קשיחים מדי, ושני הצידיים קרובים מדי לדלתות. המרחב בשורה השלישית מתאים בעיקר לקטנים והמושבים נמוכים. קיפול השורה השלישית נוח ויוצר תא מטען ענק ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
בחרטום ה-5008 פועם מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הביצועים נאותים והפעולה נעימה, גם אם הבורר דורש הסתגלות. ה-5008 אינו נמרץ, אבל קצב הנסיעה טוב לרכב במידותיו. ברוב הזמן, חטיבת הכוח יוצרת תחושה שאינה מאומצת, למעט בסל"ד גבוה, שם עלול להתפתח רעש לא נעים.
צריכת הדלק בהחלט טובה לרכב כזה, עם 11.5 ק"מ/ל' ביום מגוון שכלל נהיגה בעומס גבוה ו-14 ק"מ/ל' בתוואי בין עירוני רגוע.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה; הריסון נכון ונוחות הנסיעה נאותה לרוב, אך לעיתים, בורות ושיבושים גדולים בעיר מורגשים מדי (בייחוד מאחור). מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ועל שבילים מפולסים אופי הנסיעה ב-5008 נעים. התחושה הכללית מעודנת, גם אם רעשי הכביש לעיתים בולטים.
למרות המידות, פיג׳ו 5008 2017 אינו יוצר תחושה של רכב גדול, כבד או מגושם. הוא מפגין יכולת טובה בפניות ובכבישים מפותלים, ריסון תנועות המרכב טוב והתגובה להפניית ההגה נחושה, גם אם הוא חסר תחושה.
 
-
תמורה למחיר
פיג׳ו 5008 2017 מציע חבילה תחרותית ומאובזרת ללא מגרעות בולטות, וזו מכוונת, בין השאר, לקודיאק המצליח.
-
מה חדש בפיג'ו 5008 2017
השקת דגם חדש בסוף 2017 עם שלוש אופציות מנועים ובשלוש רמות גימור.
-
סיכום
ה-5008 מציג נתונים טובים להצלחה בזירת רכבי הפנאי בכלל, בייחוד זו הפונה לשבעה נוסעים. דגם זה משתמש היטב בנוסחה המוצלחת של ה-3008, והינו נעים, מודרני ובעל יכולת טובה.