פיג'ו 5008 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2018 נחת בישראל דור חדש לפיג׳ו 5008. מדובר ברכב חדש לחלוטין – גדול יותר מקודמו, המצויד במכלולים חדשים ובעיקר – פיג'ו משנה את מעמדו ממיניוואן לרכב פנאי, כאשר הוא ימשיך להציע שבעה מושבים.
למרות הגידול בממדים ביחס לעבר, משקל הדגם החדש הופחת ב-95 ק"ג. תא הנוסעים - ה'איי קוקפיט' – זהה לזה של ה-3008 ובעיקר נאה משמעותית מהעבר. ה-5008 חולק עם האח הקטן גם את המכלולים העיקריים – רצפה, מנועים (טורבו בנזין ודיזל) ותיבת הילוכים (אוטומטית-פלנטארית). הנעה כפולה אין, אבל כן תמצאו את מערכת All Grip, המציעה תכניות שונות לבקרת האחיזה לטובת נסיעה בשבילי עפר.
באפריל 2019 החל שיווק מנוע 1.6 ליטר בנזין משופר המייצר 180 כ"ס ומנוע דיזל חדש 1.5 ליטר בהספק 130 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים.
מחיר הגרסאות החדשות עלה במקצת. גרסת הבנזין הוצעה גם ברמת הגימור המהודרת 'ניו פרמיום'.
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ, קשה לפספס את הדמיון העיצובי ל-3008. קו העיצוב החדש והאגרסיבי של היצרן, יחד עם תיחומי הפלסטיק בדפנות המרכב, מקנים ל-5008 הופעה של רכב פנאי מוחצן מאשר מיניוואן מנומנם. יחד עם זאת, ה-5008 מציג הופעה בוגרת ומעודנת יותר.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים בולטים ההגה הקטן - כמקובל בדגמים החדשים של פיג'ו - ומסך המגע המגודל ("12.3) במרכז לתפעול המערכות השונות. העיצוב מרהיב ממש, אך בעוד מלפנים הוא כמעט זהה לאח הקטן, מאחור הסיפור אחר – 5008 מרווח יותר בשורה השנייה וחשוב מכך – מציע אופציה להסעה של שני ילדים נוספים מאחור (7 מקומות בסך הכל).
תא המטען קטן עם 7 מושבים בשימוש (210 ל'), אך כל המושבים ניתנים לקיפול ולהזחה (גם בשורה השנייה וגם בשורה השלישית) ויוצרים חלל הטענה ענק. השורה השנייה מציעה שלושה מושבים נפרדים, בגודל זהה, כאשר צמד המושבים בשורה השלישית ניתנים לקיפול לתוך הרצפה וגם לפירוק מלא.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המחודש מעניק ביצועים מצוינים ואופי נינוח. צריכת הדלק נאה אף היא.
מנוע הדיזל החדש חסכוני מאוד, שקט להפתיע, וחסרונו ביחס למנוע הבנזין מורגש אך ורק בעומס של תוואי הררי ותפוסת נוסעים מלאה.
 
-
נוחות והתנהגות
בכביש פיג׳ו 5008 2019 מציג התנהגות טובה ומהנה ביחס לסגמנט, וזה נתמך במגוון יחידות הנעה נמרצות. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה, ובידוד הרעשים מרשים – יחד עם מושבים נוחים גם בנסיעות ארוכות. במהירות עירונית, השיכוך לא תמיד מספק, בעיקר על פני שיבושים גדולים.
-
תמורה למחיר
למרות התייקרות המחיר הקלה, יחידות הכוח המחודשות מעניקות ל-5008 תמורה עוד יותר גבוהה מבעבר למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת פרימיום 1.6 ליטר עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.6 ליטר עם כ-200 יחידות.
-
מה חדש בפיג'ו 5008 2019
במחצית הראשונה של 2019 הוחלפו מנוע הבנזין והדיזל הבסיסי במנועים חדשים ומחוזקים, לצד תיבת 8 הילוכים חדשה.
-
סיכום
פיג'ו 5008 2019 הוא רכב פנאי שהרשים אותנו באיכות נסיעה נעימה ביותר, ביצועים מכובדים, אבזור עשיר, סביבת נהג מקורית ועיצוב נאה. ללא ספק מרכבי הפנאי המצטיינים בקטגוריה.