פיג'ו 5008 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2020 הצטרפה גרסה חדשה למבחר ה-5008 בישראל. גרסה זו מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של היצרנית ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. מדובר במנוע השלושה צילינדרים המוכר של PSA שכאן מייצר 130 כ“ס וכן 23.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד. הביצועים נאותים עם האצה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות, בעוד המהירות המרבית עומדת על 196 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת (בתנאי מעבדה) עומדת על 20 ק"מ לליטר.
הרכב הוצע ברמת הגימור ’אקטיב׳ בלבד, המצוידת, בין היתר, בחישוקי "18, מחוונים מוקרנים, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג "8, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת נסיעה לאחור עם ”מבט על“ ועוד. בתחום הבטיחות ישנה בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ועוד.
חשוב לציין כי היות וגרסה זו מוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית, לא ניתן לקבלה עם מערכות הבטיחות המוצעות רק ברמת הגימור הגבוהה יותר (תיקון סטייה מנתיב או בגלל רכב בשטח מת, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ובלימה אוטונומית במהירות בין־עירונית).
-
עיצוב ונוכחות
אין שינויים נראים לעין ביחס לגרסאות האחרות, כך שהעיצוב החיצוני זהה למעשה — והמשמעות היא שזו עדיין מכונית מרשימה בהופעתה בחוץ, ומאוד ייחודית בנוף.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרהיבה למראה, החומרים טובים, המושבים מוצלחים — אך היא עדיין קצת מורכבת לתפעול והקונסולה המרכזית הרחבה גוזלת מקום. מאחור, המרחב לנוסעים מצוין (שלושה מושבים נפרדים עם איזופיקס). תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש (221 ל‘), גדול מאוד כאשר שורה 3 מקופלת (780 ל') ופשוט ענק כאשר שורה 2 מקופלת (1940 ל').
-
מנוע וביצועים
130 כ“ס ו־23.4 קג“מ ב־1750 סל"ד המופקים מהמנוע הקטן (1.2 ל‘, 3 ציל‘) והמוגדש הם די והותר, בוודאי לשימוש היום־יומי המנהלתי והעצל המאפיין את מרבית הנסיעות בכבישי ארצנו.
המומנט הנדיב זמין כבר מסל“ד נמוך ומספק דחף ראוי, ואם צריך יותר ניתן לדחוף את המנוע הקטן במעלה הסל“ד, אז הוא יפיק, מלבד צליל חביב, גם ביצועים נמרצים למדי. עם זאת, בתוואי הררי, כאשר הרכב עמוס בנוסעים ובמטען, יורגש מחסור מסוים בכוח.
מי שעוזרת למצות את המירב מהמנוע היא התיבה האוטומטית העדכנית שיש לה שמונה הילוכים. נדמה כאילו היא פועלת כאן בצורה חלקה וזריזה יותר מאשר בשאר הגרסאות, ועושה זאת בתיאום טוב יותר עם המנוע. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.7 ק"מ/ל' ובשיוט נרשם נתון של 14.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, יותר מחוץ לעיר ופחות בתוכה. בתוך העיר ובמהירות נמוכה פיג׳ו 5008 2020 מעט נוקשה, מתקשה לסנן את השיבושים של האספלט המקומי. מחוץ לעיר הוא מרשים יותר עם ספיגה טובה יחד עם ריסון טוב של המרכב. לשיוט הנינוח מחוץ לעיר אחראי גם בידוד טוב של רעשי כביש ורוח. המנוע עצמו נשמע תחת עומס אך לא ברמה מפריעה, אם כי לעיתים הוא עשוי לווברץ מעט.
 
היכולת הדינמית טובה — האחיזה גבוהה, ההגה מהיר, המרכב נותר מרוסן והבלמים מבצעים היטב את מלאכת עצירת המאסה. גם בשבילים 5008 מצליח להישאר נעים ומיושב בדעתו, לטובת היושבים בתוכו.
 
-
תמורה למחיר
בהתחשב ברמת הביצועים ה“יום־יומיים“ הטובה שהמנוע הזה מספק (וגם קצת מעבר לה), מעל ומעבר לדרישות רוב הנהגים ברוב המצבים — גרסת ה-1.2 ליטר היא הגרסה המשתלמת ביותר של ה־5008 בשנת מודל זו.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב SE 1.5 ליטר דיזל עם כ-200 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.5 ליטר עם כ-150 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 5008 2020
פיג'ו הציגה בספטמבר 2020 מהדורה מחודשת ל-5008 שהגיעה לישראל בתחילת 2021.
-
סיכום
בגרסת ה-1.2 ליטר פיג'ו 5008 2020 אינו רכב הפנאי הבינוני לשבעה הנמרץ ביותר באזור, ופער הביצועים בין המנוע הקטן לזה של מנוע הבנזין הגדול ברור — אולם גם בגרסת הכניסה מדובר ברכב פנאי משובח שניצב בפסגת הקטגוריה.