פיג'ו 5008 2009-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיג'ו 5008 הוא התאום הלא-זהה של סיטרואן C4 פיקאסו (מהדור הראשון) עם מספר שינויים חיצוניים ופנימיים שהעיקריים בהם הם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומנוע מחוזק (בחלק מהשנים).
התחושה בתא הנוסעים אוורירית ומודרנית, איכות החומרים טובה, המרווח מצוין לחמישה ועוד שני נוסעים קטנים מאחור, מודולריות המושבים ותאי האחסון גבוהה והאבזור טוב מאוד.
מנוע ה-1.6 ל' טורבו חזק וחסכוני והוא משתלב מצוין עם תיבת ההילוכים האוטומטית – בוודאי אם משווים אותה לתיבה הרובוטית ב-C4 המקביל.
בסך הכל מדובר במיניוואן קומפקטי מצוין שבעייתו העיקרית היא מחיר מעט גבוה ביחס לקטגוריה.
בתחילת שנת 2014 הגיע ה-5008 לאחר שעבר מתיחת פנים, שעיקרה שינויים קוסמטיים קלים.
ב-2015 הגיע דגם עם מנוע חזק ב-9 כ"ס (לסך של 165 כ"ס). במהלך 2015 הופסק שיווק ה-5008.
-
עיצוב ונוכחות
ה-5008 היא מכונית נאה למדי, עם קווים קלילים ומודרניים. הגריל המגודל אינו לטעם כולם, אבל מעניק לו נוכחות רבה על הכביש.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודולרי, שימושי ונעים ל-5 נוסעים. צמד המושבים הנוסף יתאימו לילדים. עם שבעה מושבים תא המטען קטן, אך ניתן בקלות לקפל לרצפה את צמד המושבים כשהרכב בתפוסה חלקית.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין-טורבו מצוין, גם חזק וגם חסכוני, והתיבה האוטומטית מצוינת. הוא אולי קצת פחות חסכוני מה-C4 פיקאסו, אבל התיבה הרבה יותר נעימה בנסיעה.
 
-
נוחות והתנהגות
הנוחות ממוצעת וזו אינה הרכות הצפויה מתוצרת צרפת. התנהגות הכביש טובה ובטוחה, אך מנותקת וגמלונית בהשוואה לחלק מהמתחרות.
 
-
תמורה למחיר
המחיר מעט גבוה ביחס למתחרות העיקריות - והמתחרה מבית, ה-C4 פיקאסו, מהווה חלופה מודרנית ומרווחת יותר - כמעט באותו המחיר.
 
-
סיכום
בעידן הנוכחי, ה-5008 מתקשה להתבלט.