פיג'ו 2008 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של פיג׳ו 2008 הוצג ב-2019, שש שנים לאחר הראשון, והינו גדול משמעותית מקודמו: בסיס הגלגלים צמח ב-7 ס"מ והאורך ב-14 ס"מ. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה המשרתת את שלל הדגמים הקטנים של קבוצת PSA (פיג‘ו 208, אופל קורסה ועוד). פלטפורמה זו תוכננה כדי לאפשר הטמעת מערכות בטיחות מתקדמות ובעיקר תאפשר לצייד את הדגמים גם בהנעה חשמלית מלאה.
בארץ הרכב מוצע עם שני מנועי טורבו המייצרים 130 כ"ס – בנזין 1.2 ליטר, דיזל 1.5 ליטר – תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ובשתי רמות גימור: 'אקטיב' ו'פרמיום'. יצוין כי גרסת הדיזל מוצעת רק ב'אקטיב'. לצד אלו ישנה גרסה חשמלית המכונה e-2008.
בתחום הבטיחות, לרכב החדש בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, וב'פרמיום' גם בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב אגרסיבי ובוטה, נכון הרבה יותר לרכב פנאי בהשוואה לדגם הקודם. תאורת לד ברמת גימור 'פרמיום' שנבחנה, יחד עם חישוקי "17, מוסיפה להופעה. העיצוב חולק כמובן מאפיינים עם 208 החדשה כמו-גם עם 3008 המצליח.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מבוסס כמובן על i-קוקפיט של פיג׳ו - עם הגה נמוך, ולוח מחוונים מעליו. ב-2008 לא רק שהמחוונים מוקרנים אלא שיש להם גם תצוגה תלת-ממדית. במרכז נמצא צג מולטימדיה גדול השולט על שפע המערכות ברכב, וכרגיל עושה זאת באופן מעט מסורבל. איכות החומרים טובה, רמת ההידור גבוהה ביחס למקובל ברכבי פנאי כאלה, ורמת אבזור הנאה מוסיפה לכך.
מושב הנהג נוח גם, אך חסר תמיכה לגב התחתון, ותנוחת הנהיגה טובה. משענת היד שבין המושבים הקדמיים נעה על מסילה וממוקמת היטב. המרחב מלפנים מספק, אך מעט צפוף ביחס, שדה הראייה החוצה וגם הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינות.
המרחב מאחור טוב — חבל שאין פתחי מיזוג וקו החלונות גבוה לקטנים. תא המטען בעל נפח נאה (405 ל‘) ושימושי מאוד
 
-
מנוע וביצועים
המנוע העיקרי הוא 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, המייצר 130 כ"ס. גם כאן, כמו בדגמים אחרים של פיג׳ו-סיטרואן המצוידים במנוע הזה, התאוצה פחות מרשימה מהנתונים הרשמיים. עם זאת, בכל מצב מתקבלת תאוצה הדרגתית ועקבית, ופעולת המנוע בכל טווח הפעולה שלו נעימה. התיבה פועלת באופן חלק, אך היא אינה זריזה במיוחד. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.2 ק"מ/ל'.
גרסת הדיזל יקרה במעט, ומתאימה למיטיבי נסועה, מוסיפה לאותו הספק מומנט גדול בהרבה (30.6 קג"מ מול 23.4 קג"מ בבנזין).
הגרסה החשמלית יקרה, אבל מאפשרת תנועה שקטה מאוד וביצועים מצוינים, וטווח הנסיעה בפועל, 260-270 ק"מ, יעיל לשבוע עבודה אופייני.
 
-
נוחות והתנהגות
פיג׳ו 2008 2020 מתמודד היטב עם רוב פגעי הכביש, למעט שינויי גובה חדים באספלט שגוררים חבטה. בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בדגמי פנאי קטנים אחרים. בשבילי קק״ל מפגין רכב הפנאי הזה חוסן, וגם כאן באופן מוצלח ביחס למקובל בין דגמי הקטגוריה.
היכולת הדינמית טובה, בזכות פעולת מתלים נכונה וזוויות הגלגול מתונות, האחיזה נאותה ולהגה משקל נכון. הבלמים הרשימו פחות.
 
-
תמורה למחיר
מחיריו של פיג׳ו 2008 2020 הינם בצד היקר של הסגמנט - אך הוא בהחלט מצדיק אותם באיכותו הכוללת הגבוהה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.2 ליטר טורבו עם כ- יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.5 ליטר טורבו דיזל עם כ-130 יחידות.
 
-
מה חדש בפיג'ו 2008 2020
פיג‘ו 2008 החדש הגיע לישראל בגרסאות הבנזין והדיזל בתחילת אפריל 2020. ביולי נוספה רמת גימור ספורטיבית חדשה המכונה 'GT ליין'. באוגוסט החל שיווק הגרסה החשמלית.
-
סיכום
ה-2008 החדש הוא רכב פנאי מרשים. המגרעות העיקריות הן בהנדסת אנוש ובשדה הראייה ממושב הנהג. היתרונות שלו הם בעיצוב חוץ מוצלח, עיצוב פנים מקורי, ביצוע משובח ומרחב מצוין, חטיבת כוח מוצלחת ואיכות נסיעה נעימה ביותר - בכבישים ובשבילים.