אלפא רומיאו ג'ולייה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הג'וליה היא יורשת ה-159, שייצורה הופסק עוד ב-2011 - והיא הרבה יותר מאשר "עוד דגם" אצל היצרן. בשונה מה-159, לג'וליה החדשה הנעה אחורית - לראשונה מזה 24 שנה באלפא (מאז הפסקת ייצור ה-75) במכונית המיוצרת בקנה מידה גדול (להבדיל מ-8C ו-4C), וממש כמו הדגם המקורי (1962-1978).
לג'וליה בסיס גלגלים ארוך מהותית משל ה-159, והיא גם רחבה יותר וטיפ-טיפה יותר גבוהה. יחד עם ממד אורך כמעט זהה לזה של ה-159, הג'וליה אמורה להציע הופעה ספורטיבית בהרבה ביחס לקודמתה.
למרות המידות המוגדלות והעובדה שמדובר ברצפת הנעה אחורית, המשקל דווקא הופחת מאוד - באלפא מצהירים על פיחות של עד 250 ק"ג ביחס ל-159! מבחר יחידות ההנעה הישראלי מבוסס על שני מנועי בנזין מוגדשים לבחירה, שני סוגי הנעה ושני סוגי תיבות הילוכים.
מנוע הבסיס הוא 2.0 ל' טורבו עם 200 כ"ס, תיבה אוט' 8 היל' והנעה אחורית; מעליו נמצאת גרסה מחוזקת על בסיס אותו המנוע, עם 280 כ"ס והנעה כפולה.
בפסגת ההיצע נמצאת גרסת 'תלתן ירוק' (QV), עם מנוע טורבו בנזין 2.9 ל' 510 כ"ס, הנעה אחורית ואפשרות בחירה בין תיבה אוט' 8 היל' לתיבה ידנית 6 היל'. חשוב להדגיש כי בגרסת ה-QV ארבעה מושבים בלבד.
הג'וליה הגיעה לישראל בספטמבר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
הג'וליה היא מכונית יפה ומלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים קרבי למראה - בעיקר עם שילובי הצבעים העזים.
 
יחד עם זאת, איכות הגימור לא עומדת בקנה אחד עם התחרות מיפן ומגרמניה, וכך גם הנדסת האנוש.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה יעילה - לא פחות , אבל גם לא יותר. צריכת הדלק הממוצעת שהושגה בתום המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר - נתון נאה, בהתחשב במבחן המאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית, בשל כיול מתלים רך מהרצוי. למרות הכיול הרך, לג'וליה התנהגות כביש מוצלחת, בעיקר בזכות כושר אחיזה גבוהה והיגוי לא-רע.
 
יחד עם זאת, בקרת יציבות בלתי-מתנתקת תתסכל נהגים שאוהבים (ויודעים) להשתעשע.
-
תמורה למחיר
כעסקה, הג'וליה מתקשה להצדיק את עצמה - היא מוצעת במחירים דומים לאלו של מובילות הסגמנט (ולעתים אפילו קצת יותר), אך היא חסרה את המוניטין המבוסס שלהן.
 
העובדה שהאחריות קצרה מהמקובל לא מוסיפה לאטרקטיביות.
-
סיכום
אילולא המחיר - הייתה יכולה להיות אופוזיציה חזקה לגרמניות.