BYD האן 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ה-BYD האן (Han) היא מכונית סלון (סגמנט E) כל חשמלית שנחשפה לראשונה בינואר 2020 והספיקה לעבור ב-2022 מתיחת פנים.
לישראל הגיעה בספטמבר 2022 עם כניסת BYD לשוק הישראלי. גם 'האן' וגם דגם הפנאי 'טאנג' מגיעים לארץ בתקינה מוגבלת – כך הם משווקים גם באירופה. המשמעות היא מגבלת מכירות של 400 יחידות בשנה.
האן מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי של BYD. הממדים נדיבים למדי עם כמעט 5 מטר אורך, 191 ס"מ רוחב, ובסיס גלגלים שנמתח על פני 292 ס"מ.
האן מוצעת בעולם עם מגוון יחידות הנעה חשמליות: בבסיס ישנה גרסת הנעה קדמית עם 219 כ"ס. לישראל היא מגיעה בגרסה חזקה עם שני מנועים חשמליים וההנעה הכפולה. זו אותה יחידת כוח שיש ב'טאנג' עם מנוע קדמי שמפיק 245 כ"ס, אחורי שמיצר 272 כ"ס והספק משולב של 518 כ"ס. לסוללה 85.4 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר 521 ק"מ לפי תקן WLTP.
בישראל מוצע הדגם רק ברמת גימור אחת מאובזרת למדי.
-
עיצוב ונוכחות
ההאן נראית נהדר – הפרופורציות טובות, הקווים נקיים וזורמים והתוצאה הכללית היא מכונית אתלטית שאינה מתאמצת להרשים, ובכל זאת מצליחה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מוצלח למדי. המופע פשוט ונקי אך לא מינימליסטי מדי, ומצד שני משדר משהו מודרני ועדכני בזכות סידור המסכים האיכותיים.
איכות החומרים טובה, ההרכבה גם. הנדסת האנוש סבירה – רוב המערכות מתופעלות דרך המסכים וזה דורש יותר מדי תשומת לב בזמן הנהיגה.
המרחב מלפנים טוב מאוד, תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית והגג מעט קרוב לנהגים גבוהים.
התנאים לנוסעים מאחור נהדרים – המרחב מצוין, יש כוונון חשמלי למושבים, משענת יד מושקעת הכוללת מסך לשליטה על פונקציות שונות ועוד.
תא המטען קטן ביחס למימדים: 410 ל' בלבד.
-
מנוע וביצועים
עם מעל ל-500 כ"ס ו-70 קג"מ הביצועים מצוינים ומעבר לכך. היציאה מהמקום מהירה ונחושה, תאוצות הביניים מהירות ממש ובאמת שכוח זה הדבר האחרון שחסר כאן.
גם במצב 'אקו' החסכוני ההאן מציגה כושר תנועה ראוי ביותר ביום-יום.
-
נוחות והתנהגות
ל-BYD האן נוחות נסיעה טובה מאוד בזכות כיול מוצלח לבולמים האדפטיביים. במצב 'נוחות' היא רכב ומרחפת, ובמצב 'ספורט' היא מרוסנת באופן נאות ברוב המצבים.
לכך האן מוסיפה גם בידוד רעשים טוב למדי.
התנהגות הכביש טובה מאוד אך צריך לזכור שמדובר במכונית סלון גדולה וכבדה, וזה מורגש בקטעים הדוקים.
הבלמים טובים מאוד – גם בעוצמה, גם באופי פעולת הדוושה. פחות אהבנו את תפעול הבלימה הרגנרטיבית המשתנה.
-
תמורה למחיר
בתור מכונית למותג עממי היא מוצעת במאות אלפי שקלים פחות ביחס למכוניות מקבילות ממותגים יוקרתיים – ולכן BYD האן מציעה תמורה טובה מאוד למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
BYD האן מוצעת בישראל בגרסה אחת – 518 כ"ס, הנעה כפולה, טווח 521 ק"מ – וברמת גימור אחת.
רשימת האבזור עשירה ביותר: תאורת לד, חישוקי אינץ', גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, הפעלה מרחוק כולל המיזוג, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, צג מולטימדיה 12.8 אינץ' שניתן לשנות את הזווית שלו, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור.
-
בטיחות
BYD האן טרם נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. היצע מערכות הבטיחות כולל 9 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב (לא תיקון), מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת פתיחת דלת.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' הצריכה עמדה על 3.7 ק"מ לקוט"ש – טווח של קצת יותר מ-310 ק"מ.
עם זאת, בנהיגה נינוחה יותר המדמה שימוש "רגיל" קיבלנו נתון שנע סביב 5 ק"מ לקוט"ש – זה כבר אומר טווח של מעל ל-400 ק"מ.
-
סיכום
מרשימה ומוצלחת.