קאדילק אסקלייד 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קאדילק אסקלייד הוא רכב הפנאי הענק והכמעט אייקוני של יצרנית מכוניות היוקרה האמריקנית. זהו הדור החמישי של הדגם והוא הוצג בעולם בשנת 2022.
קאדילק אסקלייד 2022 מבוסס פלטפורמת GMT T1XX – זוהי שלדת סולם המשתמשת את רכבי הפנאי הגדולים וחלק מהטנדרים של GM כמו שברולט סברבן וסילברדו, GMC יוקון ועוד.
זהו רכב גדול במיוחד – בארץ משווקת הגרסה ה"קצרה" ואורכה של זו עומד על 538 ס"מ עם בסיס גלגלים ענק של 307 ס"מ. הרוחב עומד על 206 ס"מ והגובה על 195 ס"מ. מדובר במימדים כל כך כבירים שאפילו כשכל שבעת המושבים בשימוש נפח תא המטען עומד על 722 ל', גדול בהברבה משל מרבית רכבי הפנאי.
את הגודל והמשקל הזה (2.6 טון) מניע מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ל' המפיק 420 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והביצועים בהתאם: 6.5 שניות ל-100 קמ"ש.
בארה"ב קיימת גם גרסה ארוכה (אורך 577 ס"מ, בסיס גלגלים 341 ס"מ) עם מנוע מוגדש-על בהספק 682 כ"ס.
בדור זה סביבת נהג עדכנית ומודרנית מאוד ובמרכזה משטח ענק בגודל 38 אינץ' המכיל מערכת מולטימדיה מתקדמת (16.9 אינץ'), לוח מחוונים דיגיטלי, מערך מידע לנהג ועוד.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
אסקלייד כבר הפך לאייקון בפני עצמו – הקווים מזוותים, הפנסים הישרים, הגריל הענק משדרים "קאדילק" ו"אמריקה" למרחוק.
-
תא נוסעים ומטען
מדובר ברכב גבוה במיוחד, ולמרות זאת הכניסה נוחה בזכות מדרגות צד הנשלפות עם פתיחת הדלת.
המופע עצמו מצליח להראות מודרני ומיוחד עם שפע מסכים, חומרים איכותיים וגימור נאות.
הנדסת האנוש מצוינת ממש בזכות שימוש חכם במסכים ופיזור נכון ונוח של פקדים חיצוניים השולטים על המערכות המרכזיות.
המרחב מצוין, תנוחת הנהיגה טובה והמושבים עצמן מוצלחים.
גם מאחור – בשורה השניה והשלישית – מקום טוב מאוד לנוסעים שלא על חשבון תא המטען שנותר ענק (722 ל'!) גם כשכל המושבים בשימוש.
-
מנוע וביצועים
בחזית ישנו מנוע במתכונת אמריקנית למהדרין – V8 בנפח 6.2 ל' המפיק 420 כ"ס. התיבה אוטומטית עם 10 הילוכים וההנעה כפולה.
הביצועים, כצפוי, טובים מאוד בכל מצב ובכל תוואי דרך ובכל עת מלווה צליל מנוע ערב את החוויה.
התיבה חלקה אך מעט איטית בתגובותיה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בזכות קפיצי אוויר אדפטיביים, אך לא מצטיינת. אסקלייד מטפל היטב בשיבושים בינוניים ופסי האטה אך זז יותר מדי על שיבושים קטנים.
בידוד הרעשים מצוין.
היכולת הדינאמית נאותה עבור רכב מסוגו, אם כי ברור שהוא מעדיף קצב נינוח יחסית.
היכולת בשטח טובה למדי אך הוא אינו מכוון לאתגרי עבירות של ממש.
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב המספק רושם והדר יותר מאשר תמורה למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
קאדילק אסקלייד 2024 החדש מוצע בישראל בגרסה אחת – קצרה, 7 מושבים עם מנוע V8 בנפח 6.2 ל' המפיק 420 כ"ס.
רמת הגימור 'פרימיום לקשרי פלטינום' עשירה מאוד וכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 22 אינץ', מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי למושבים (כולל קיפול שתי שורות המושבים מאחור), חימום ואוורור מושבים, בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת שמע עם 36 רמקולים ועוד.
לרמת הגימור 'ספורט פלטינום' אבזור דומה אך הופעה ספורטיביות יותר הכוללת חישוקים מושחרים ועוד.
-
בטיחות
קאדילק אסקלייד טרם נבדק במבחני ריסוק.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת, מערכת בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, מערך מצלמות היקפי ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים שלנו קיבלנו נתון של כ-6.5 ק"מ לליטר בממוצע. נהיגה נינוחה יותר הניבה כ-7.5 ק"מ לליטר.
-
סיכום
אם כבר אמריקה אז ככה.