ב.מ.וו X2 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2024 נחת בישראל הדור השני של X2, החולק עם X1 העכשווי, כמו-גם עם מיני קאנטרימן החדש, רצפה, מנועים ומכלולים.
בדומה ל-X1, הוא גדל ביחס לקודמו בס"מ ספורים ברוב הממדים - אך הוסיף כמעט 20 ס"מ לאורך. לצד זאת, הוא נמוך מקודמו במעט, עניין שסייע לייצר פרופורציות דינמיות יותר.
ה-X2 שווק בישראל תחילה בגרסת בנזין אחת (sDrive20) עם מנוע טורבו 1.5 ליטר המצויד במערך היברידי מתון של 48 וולט. התפוקה המשולבת היא 170 כ"ס ו-28.5 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה קדמית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.3 שניות והמהירות המרבית 213 קמ"ש.
בנובמבר 2024 החל שיווקה של גרסת M35i הספורטיבית. גרסה זו מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 5.4 שניות והמהירות מוגבלת ל-250 קמ"ש.
בגרסה זו בלמי M ספורט, חישוקים מגודלים והנמכת מרכב קלה. לאלה מצטרפים שינויים במבנה ובעיצוב; הפגושים אגרסיביים יותר, מאחור ארבעה פתחי מפלט ופריטי עיצוב ספורטיביים סביב.
בתא הנוסעים ריפוד אלקנטרה נאה יותר, חגורות בטיחות אדומות, מושבי ספורט מלפנים ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
תוספת האורך הבולטת יצרה רכב עם פרופורציות שונות מקודמו, והוא נראה בפועל גדול משמעותית.
אבל לא מכל זווית הרכב מושך, והחלק האחורי שמאוד התארך נראה כבד מדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חדשה, עיקרה צג "10.25 קעור החובר ללוח המחוונים המוקרן והנאה.
האווירה צעירה ואופנתית, ואל העיצוב מצטרפים גוני הריפוד של המושבים, בז' ושחור, המעניקים הופעה ספורטיבית לסביבת הנהג.
כל אלה, למרות חלקים שהם נוקשים מהצפוי ברכב של ב.מ.וו, יוצרים אווירה מושכת ותחושה של איכות.
התפעול נוח יחסית למקובל היום בזכות לחצני קיצור הדרך ופקד נוח לעוצמת השמע. ניתן להגיע למידע ולשליטה באמצעות פקדים על ההגה ודרך לוח המחוונים.
תנוחת הנהיגה נוחה. היא אינה מאוד גבוהה, מעניקה ניחוח ספורטיבי. המושב נוח בתחילת הנהיגה, אך פחות לאורך זמן. הראות לאחור מוגבלת – מחיר העיצוב.
המרחב מאחור נאה ותנוחת הישיבה נוחה.
תא המטען גדול, נוח לטעינה, שימושי וכולל גם תא נוסף מתחת לרצפה.
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע בגרסת הבסיס שנבחנה – 170 כ"ס ו-28.5 קג"מ – אינם מרשימים בימינו. אבל, רצועת כוח מאוד רחבה מאפשרת לרכב הזה לבצע היטב את מטלות הנהיגה - החל מתאוצה נאה, דרך צבירת מהירות מספקת ועד להתנהלות מפתיעה לטובה בעומס. בהשוואה לגרסה החשמלית, iX2, חווית הנהיגה כאן שונה, מערבת יותר והתחושה היא כי הרכב זריז יותר.
פעולת התיבה הדו-מצמדית נעימה וחלקה, אך מעט איטית בתגובותיה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הוא על הצד הנוקשה ביחס, ולרכב בולמים אדפטיביים (לא נשלטים אלקטרונית). בעיר נוחות הנסיעה סבירה אך הרכב אינו נחבט במעבר על פני שיבושים גדולים.
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה בהרבה, ושיבושים קטנים מטופלים היטב. במפגש עם שיבושים גדולים ובמעבר על גלי כביש השיכוך טוב פחות, והרכב מעט מקפץ. רעשי הכביש מוחרשים היטב.
היכולת הדינמית טובה – והיא עדיפה על זו של הגרסה החשמלית. הרכב נכנס היטב לעיקול ומשנה כיוון באופן נמרץ.
ההגה מדויק, אך השילוב של מומנט רב מסל"ד נמוך יוצר יותר לוחמת הגה בעומס מהרצוי. הבלמים מצוינים.
בשבילים X2 אינו מרגיש בבית והוא קופצני למדי.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו X2 הוא בהחלט רכב יקר ביחס לתמורה. ביחס ל-X1 הוא עולה רק קצת יותר ונהנה ממנוע עדיף.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X2 מוצעת בשתי רמות גימור.
ברמת האבזור 'סטייל' תקבלו תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וריפוד דמוי עור.
רמת גימור 'M ספורט' כוללת בולמים אדפטיביים והיגוי ספורטיבי יותר, לצד פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים. לרשימת האבזור מתווספים תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19 (בגרסת M35i חישוקי "21), מפתח חכם, תפעול הילוכים מההגה, תפעול חשמלי למושב הנהג ומערכת שמע משודרגת.
-
בטיחות
הדור העדכני של ב.מ.וו X2 טרם נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP.
רמת הגימור 'סטייל' כוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
רמת הגימור M-ספורט מוסיפה ניטור שטחים מתים היקפי ואקטיבי.
-
צריכת דלק
זהו רכב חסכוני. ביום המבחן הצריכה הייתה 12.9 ק"מ/ל' ובנסיעה בין עירונית היא נעה בין 15.5 ק"/ל' ל-17.5 ק"מ/ל'. המערך ההיברידי (שכולל כיבוי והתנעה אוטומטיים בעצירה) פעלתן מדי בעיר ולא ניתן לבטל אותו.
-
סיכום
רכב פנאי המעניק חבילה מושכת ומוצלחת, אך מחירו יקר מדי.