קאדילק XT5 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת סוף 2015 הציגה קאדילק את ה-XT5, מחליפו של ה-SRX, שהיה הדגם הנמכר ביותר של קאדילק והקרוסאובר השני הנמכר ביותר בארה"ב (אחרי לקסוס RX).
מידותיו של ה-XT5 אמנם דומות לאלו של ה-SRX, אבל ה-XT5 נשען על רצפה חדשה לגמרי והוא בעל מראה מרשים ודינאמייותר, בזכות הארכת בסיס הגלגלים ב-5 ס"מ (כעת 286 ס"מ) מצד אחד וצמצום עדין של הממדים.
בהתאם למגמה המבורכת לפיה הולכים יצרנים רבים, גם ה-XT5 קל מקודמו בכ-126 ק"ג (בהתאם לגרסה), אם כי עדיין מדובר ברכב לא קל, שמשקלו העצמי כ-1.8-1.9 טון.
ל-XT5 לוח מחוונים חדש, הדומה לזה שבספינת הדגל החדשה של קאדילק, CT6 ולטענת קאדילק, מרווח הרגליים ליושבים מאחור גדל ב-8 ס"מ משמעותיים.
המנוע, V6 בנפח 3.6 ליטר חדש, אליו מחוברת תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים (לעומת 6 היל' בעבר).
הדגם החדש הגיע לישראל בסוף יולי 2016.
-
עיצוב ונוכחות
למרות הדמיון ל-SRX, ה-XT5 מרשים למראה - בעיקר הודות למידות הנדיבות ושבכת הכרום הבוהקת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי מאוד ומרווח מאוד גם מלפנים וגם ליושבים מאחור , רשימת האבזור ארוכה במיוחד.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה חזקה,. מנגד, צריכת הדלק מפתיעה לטובה, גם אם לא מרשימה בפני עצמה - 7.7 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה פחות גבוהה מהמצופה - עניין שמקורו בכיול מתלים נוקשה יחסית וצמיגים גדולי קוטר ונמוכי חתך.
-
תמורה למחיר
עניין התמורה למחיר הוא אחד הצדדים החזקים של ה-XT5 - הוא מרשים ומאובזר בהרבה מהמתחרים האירופאיים המקבילים באותה רמת מחיר.
-
מה חדש בקאדילק XT5 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
XT5 גדול מרשים ומאובזר הרבה יותר מהמתחרות הגרמניות המקבילות בקטגוריה- תמורה גבוהה למחיר.