צ'רי FX 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
צ'רי FX נחשף לראשונה בסוף שנת 2021 והוא הראשון בסדרת רכבי פנאי שתוכננו עבור השוק הגלובלי. בעולם הוא משווק בעיקר תחת השם 'אומודה 5', שילוב של 'או' (האות O) המייצגת משהו חדש עם המילה "מודה" המייצגת טרנד אופנתי. לישראל הגיע בנובמבר 2022.
ממדיו לא גדולים במיוחד: 440 ס"מ אורך, 183 ס"מ רוחב, 158.5 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 263 ס"מ.
יש רק מנוע אחד: טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' שמייצר 186 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. זה אותו מנוע שנמצא גם בשאר דגמי צ'רי המשווקים בישראל (טיגו7 וטיגו 8).
יש שלוש רמות גימור: 'קומפורט' שכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג מולטימדיה "10.25, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד. רמת גימור 'לקשרי' משדרגת לחישוקי "18 ומוסיפה גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, ריפוד דמוי עור ובקרת אקלים מפוצלת. רמת גימור 'נובל' מציעה צביעה דו-גונית, תפעול חשמלי למושב הנוסע הקדמי ואוורור למושבים הקדמיים.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו עדכני והחזית אגרסיבית (מדי?) עם שבכה ענקית בצבע מרכב המשתלבת בפגוש. המראה הכללי מעט רעשני בעיקר בגלל החזית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה, שילוב הגוונים מוצלח, אבל לא כל החומרים איכותיים. במרכז צג "10.25 גדול החובר למחוונים מוקרנים. תפעול שלל המערכות מסורבל וחלקן אינן פועלות כנדרש. גלגל ההגה עמוס בכפתורים.
המרחב גדול גם מלפנים וגם מאחור. מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה גבוהה, כנדרש מרכב פנאי. אבל הראות לאחור מוגבלת, מחיר העיצוב. מאחור יש פתחי המיזוג והמושבים נאים, אך אינם מאוד נוחים.
נפח תא המטען (378 ל') מספק ותאי אחסון מתחת לרצפה מוסיפים לשימושיות.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא מהחזקים בקטגוריה (1.6 ל' טורבו, 186 כ"ס) והביצועים טובים מאוד בהתאם. אך חסרה עקביות באספקת הכוח כשלפעמים היא מעט מושהית, ולפעמים היא מגיעה במינון חזק מהצפוי. במאמץ המנוע נשמע. בזחילות חניה הורגשו מעט רעידות מהתיבה
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. בכל מהירות שיבושים קטנים מטופלים כראוי אבל לא פגמים בינוניים וגדולים. בנוסף חסר ריסון ובמהירות בינעירונית על גלי כביש הרכב מתרומם מעט מעלה, באופן שפוגם גם בביטחון. בידוד הרעשים השונים חסר (מנוע, כביש ורוח).
בנסיעת שבילים נוחות הנסיעה נעימה והרכב מפגין חוסן מבני.
התנהגות הכביש טובה, האחיזה סבירה, אבל הבלמים אינם עוצמתיים במיוחד. פעולות מערכות הבטיחות אינן מתעלות.
 
-
תמורה למחיר
ההופעה והמפרט מרשימים. גם המחיר נראה אטרקטיבי, אבל הביצוע פחות מגובש וזה פוגע בתמורה.
-
בטיחות
ארגון EURONCAP בחן את צ'רי FX בשנת 2022 והעניק לה ציון של 5 כוכבי בטיחות. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. בשתי רמות הגימור הראשונות נמצא שש כריות אוויר, ברמת גימור 'נובל' נמצא שבע.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בזבזנית עם 9.8 ק"מ/ל' בתוואי המבחן.
-
מה חדש בצ'רי FX 2022
דגם חדש לחלוטין בישראל.
-
סיכום
מפרט נאה, ואפילו מחיר תחרותי, אבל המוצר לא מספיק רהוט.