קיה אקסיד 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה אקסיד נחשף לראשונה ביוני 2019 ועלה לישראל בדצמבר אותה שנה בגרסאות טורבו בנזין ודיזל. באפריל 2021 החל שיווק מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ל' שהוסיף גם מערך היברידי מתון לצמצום תצרוכת הדלק. מנוע זה החליף את מנוע הטורבו-בנזין הקודם, ובמקביל הופסק שיווק גרסת הדיזל. כך שכבר משנה שעברה, מנוע ה-1.5 ל' הוא היחיד שמשווק בישראל. זה המצב גם בשנת 2022.
קיה אקסיד הוא רכב פנאי קומפקטי נוסף של היצרנית שמתברג מתחת לספורטאז'. הוא מבוסס על קיה סיד המשפחתית ולכן בסיס הגלגלים זהה (265 ס"מ) אך הוא גדול מהמשפחתי – הוא ארוך יותר ב-8.5 ס"מ (439.5 ס"מ) רחב וגבוה יותר ב-3 ס"מ (183 ס"מ ו-148 ס"מ בהתאמה). גם תא המטען גדול יותר עם נפח כולל של 426 ל' (31 ל' יותר).
מעבר לכך הוא נבדל מהסיד בעיצובו החיצוני, ששואל אלמנטים מעולם השטח. ישנה חזית חדשה עם דמוי מגן גחון ויחידות תאורה שונות, חצאיות צד שחורות, שינויים לעיצוב בפרופיל הצד מאחור (דלת וקורה C שעוצבו מחדש) ויחידות תאורה שונות מאחור.
בישראל מוצע אקסיד עם מנוע אחד טורבו בנזין (4 ציל') בנפח 1.5 ל', 160 כ"ס, בתוספת מערך היברידי מתון של 48 וולט. הוא חזק וחסכוני מקודמו אין שינוי בתיבה הדו-מצמדית 7 הילוכים שגם שולבה עם המנוע הקודם. זו סה"כ יחידת כוח זהה לזו שנמצא בסיד.
הוא מוצע בשתי רמות גימור: 'EX' ו-'פרימיום'.
-
עיצוב ונוכחות
קיה אקסיד מעוצב בסגנון פנאי-קופה, משלב אלמנטים משני העולמות (סיומת משתפלת, חצאיות צד שחורות, למשל). התוצאה נאה ומיוחדת כמעט מכל זווית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה הופעה שגרתית הרבה יותר וכמעט זהה לזו של סיד המוכרת. איכות החומרים לא תמיד מרשימה, אך הוגנת ביחס למחיר. ההרכבה מצוינת. מסך מערך המולטימדיה אינו איכותי במיוחד. ברמות הגימור הגבוהות לוח מחוונים דיגיטלי מרשים.
תנוחת הנהיגה גבוהה מאשר במשפחתית קומפקטית רגילה, נמוכה מאשר ברכב פנאי "אמיתי".
המרחב מאחור טוב לשני נוסעים, אולם קו הגג שיורד מוקדם מקשה על הושבת ילדים.
תא המטען גדול למדי (426 ל') והוא שימושי. סף ההטענה גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
עם 160 כ"ס מנוע ה-1.5 ל' מציג ביצועים טובים מאוד בכל מצב ודוחף את אקסיד קדימה בקצב מרשים. המנוע מאוד לינארי והוא במיטבו בסל"ד בינוני-גבוה, אבל הוא פחות מעודן ונעים מהמנוע הקודם (1.4 ל'). תיבת ההילוכים לרוב חלקה אך פעולתה איטית בהורדת הילוכים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית ברוב המצבים נובעת מכיול נוקשה למתלים, מהלך בולם קצר וחתך נמוך לצמיגים. זה בולט יותר בעיר, אך הנוחות משתפרת ככל שעולה המהירות. בידוד הרעשים אינו מצטיין: יש יותר מדי רעשי רוח וכביש שחודרים לתא בשיוט.
התנהגות הכביש מצוינת, קרובה מאוד לשל משפחתית קומפקטית טובה, וזו מחמאה גדולה עבור רכב פנאי.
 
-
תמורה למחיר
אקסיד מציע תמורה טובה: במחיר של משפחתית מקבלים רכב פנאי מעוצב ונאה.
-
גרסאות ורמות גימור
אקסיד משווק בגרסת מנוע אחת (1.5 ל' עם מערך היברידי מתון) ובשתי רמות גימור: 'EX' ו-'פרימיום'. בין רמות הגימור קיים הבדל אחד בתחום הנוחות (מושב נהג חשמלי ב-EX – שאר האבזור זהה), כשעיקר ההבדל נוגע למערכות הבטיחות: ב-'EX' חסרה בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים. חבל שכך.
-
בטיחות
קיה אקסיד נבדק ביורו NCAP וזכה לציון של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים וילדים: 89% ו-85% בהתאמה. בארץ הוא משווק כסטנדרט עם מערך בטיחותי סביר הכולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד. ברמת גימור 'פרימיום' נמצא מערך בטיחות נרחב יותר שכולל גם בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים ועוד.
-
צריכת דלק
ביחס למנוע ה-1.4 ל' ששווק בעבר צריכת הדלק מציגה שיפור של כ-10-15% לפי מבחני הדרכים של אוטו: 12.7 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים ועד 16 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בקיה אקסיד 2022
אין שינוי בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי נאה ומוצלח.