שברולט קפטיבה 2017 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט קפטיבה - רכב פנאי עם שבעה מקומות ישיבה - הוצג במקור ב-2006, ואלינו הגיע ב-2007, חמוש במנועי בנזין (3.2 ל') ודיזל (2.0 ל', של VM) תיבה אוט' (5 היל') והנעה כפולה-קבועה.
ב-2011 זכה רכב הפנאי הוותיק למתיחת פנים מקיפה, במסגרתה קיבל עיצוב חדש ועדככני יותר, לצד מערכות הנעה חדשות - מנועי בנזין 2.4 ו-3.0 ל' ודיזל 2.2 ל' (מפיתוח עצמי של שברולט) - כולם חדשים וחזקים מבעבר.
עוד כללו השינויים גם תיבת הילוכים חדשה (6 היל') ושיפור איכות הגימור בתא הנוסעים.
מ-2011 הוצע הקפטיבה בשתי גרסאות - קפטיבה עם 7 מושבים וקפטיבה "ספורט", עם 5 מושבים.
הגרסה מרובת-המושבים הוצעה עם שלושת סוגי המנועים והנעה כפולה קבועה, בעוד שגרסת ה"ספורט" הוצעה רק עם שני מנועי הבנזין, עם הנעה קדמית או כפולה.
באוקטובר 2016 החל שיווק הקפטיבה המחודש - רק בגרסת 7 מקומות, רק עם מנוע דיזל (2.0 ל', שפותח במקור עם פיאט) ורק עם הנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי החיצוני לא דרמטי, מלבד הסבכה שתפחה למימדי ענק ברוח עיצוב שברולט העדכני.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה אל הקפטיבה המחודש משאירה מיד רושם שונה לעומת הדור הקודם, למרות שההבדלים לא ענקיים, התוצאה מצליחה להראות מכובדת ומרשימה יותר מבעבר.
 
המרווח טוב, ותא המטען גדול ונוח לשימוש (גם אם מעט גבוה).
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל (2.2 ל', 163 כ"ס) מספיק חזק, אך במקביל לא מספק תחושה שרירית או חזקה. גם צריכת הדלק לא ממש מרשימה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים בקפטיבה המחודש רוככו, והמשמעות היא ספיגה משופרת בנסיעה עירונית, לצד נוחות נסיעה נעימה פחות בתוואי בינעירוני. מערכת הבלימה שופרה בדגם המחודש.
-
תמורה למחיר
במחירו הרשמי, הקפטיבה אינו תחרותי.
-
סיכום
הקפטיבה מתקשה לעמוד מול המחיר האטרקטיבי של ניסאן X-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר, או למול איכות המוצר של קיה סורנטו.