שברולט מאליבו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור התשיעי של מאליבו הופיע בעולם מוקדם מהצפוי בשל ביקורת שספג בשוק הביתי על מרווח במושב האחורי. לישראל עלה בפברואר 2016, זמן קצר אחרי תחילת השיווק בארה"ב, כשביולי 2017 הגיעה רמת גימור חדשה שעיקרה ציוד המכונית במערכות בטיחות מתקדמות (לראשונה) וגם עוד אבזור נוחות. במאי 2019 הגיעה לישראל מתיחת פנים למכונית שעיקרה תיבת הילוכים חדשה, רמת גימור חדשה, ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות בכל רמות האבזור. בשנה זו אין שינוי בדגם.
מאליבו היתה הדגם הראשון בקונצרן GM להשתמש בפלטפורמת E2XX (שלדת הנעה-קדמית למשפחתיות גדולות וקרוסאוברים, שמשרתת בין היתר גם את הדור השני של אופל אנסיגניה).
בישראל היא מוצעת רק עם מנוע 1.5 ל' טורבו-בנזין, 163 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה עם חלוקת הילוכים מדורגת כדי שתתפקד כתיבה פלנטרית.
יש שתי רמות גימור, LT ו-LTZ+, ואת תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019.
היצע מערכות הבטיחות זהה בשתי רמות הגימור וכולל התרעת אי-שמירת מרחק לפנים, בלימה אוטונומית ב-80-8 קמ“ש כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעות שטח מת בצד, התרעת תנועה חוצה מאחור, עמעום אורות אוטומטי ומערך Teen driver (ניטור התנהגות נהג צעיר).
-
עיצוב ונוכחות
הממדים שלה מכובדים – היא המכונית הארוכה בסגמנט – ועוד בולטת בעיצוב דמוי סדאן-קופה שמעניקים לה נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, איכות החומרים טובה (גם אם יש טובות יותר), ואיכות ההרכבה מצוינת. גם הנדסת האנש טובה מאוד, ומערכת המולטימדיה החדשה איכותית. האבזור עשיר ומערך הבטיחות שודרג, אבל עדיין המתחרות העיקריות מציעות יותר.
שברולט מאליבו 2020 היא עדיין אחת המכוניות הגדולות בקבוצה וזה בא לידי ביטוי במרחב הפנימי. זה של הקדמי מעולה, מאחור מרווח הברכיים טוב, ואילו זה של הראש מעט חסר בגלל קו הגג המשתפל. המושבים נוחים, ותא המטען מצע נפח גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק ביצועים טובים והתנהלות זריזה. תיבת ההילוכים הרציפה בעלת פעולה מדורגת ופועלת היטב. התפעול הידני באמצעות כפתור בקצה הבורר, לא נוח לשימוש. צריכת הדלק טובה למדי ומעל הממוצע בסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה טובה, כשלפעמים שברולט מאליבו מתקשה להתמודד על שיבושים בינוניים. בשיוט, איכות הנסיעה טובה מאוד וגם מציעה בידוד רעשים מוצלח.
נהיגה דינמית זה לא הצד החזק שלה. היא רכה מדי ונעה מדי על מתלייה, וגם ההגה שלה קל מדי.
-
תמורה למחיר
מאליבו עדיין מציעה קלפים חזקים, אבל לנוכח התחרות העדכנית, היא מעט מחווירה. התמורה בינונית.
-
סיכום
חזקה, ומרשימה גם אם כבר לא בקו הראשון בסגמנט.