שברולט טראוורס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 החל שיווקו של הדור השלישי של דגם הפנאי הגדול (E-SUV) שברולט טראוורס.
טראוורס החדש מבוסס על אותה רצפה ששירתה את קודמו ובסיס הגלגלים, 307 ס"מ, ללא שינוי. הרכב עתיר הממדים גדל קלות; אורכו 523.5 ס"מ (4.5 ס"מ יותר), רוחבו 201 ס"מ (1.5 ס"מ יותר) וגובהו 182 ס"מ (2.5 ס"מ יותר).
שינוי משמעותי הוא באגף המנוע. מנוע הבנזין האטמוספרי בנפח 3.6 ליטר ובמבנה V6 הוחלף בטורבו-בנזין 2.5 ליטר 4 צילינדרים. בהתאם, ההספק גדל במעט, מ-314 ל-328 כ"ס ואילו המומנט התעצם בהרבה: מ-36.7 קג"מ ל-45.1 קג"מ.
התיבה חדשה, עם 8 הילוכים (9 היל' בדור היוצא), ההנעה קדמית כסטנדרט והנעה כפולה מוצעת ברמת האבזור הגבוהה, כמו גם בגרסה המוכוונת יותר לשטח (Z71).
העיצוב החיצוני של טראוורס העכשווי שונה, והרכב נראה קשוח מקודמו, עם מסר עיצובי הדומה לזה של הדגמים החדשים של שברולט. מלפנים סבכה גדולה יותר, יחידות תאורה שונות, ואילו מאחור הקורה האחורית במבנה ייחודי המוסיף הופעה מעט ספורטיבית.
בסביבת הנהג בולט צג "17.7 החובר למחוונים המוקרנים, בורר ההילוכים חדש וממוקם ליד ההגה. החומרים בתא הנוסעים שופרו ביחס לדגם הפורש.
טראוורס מוצע כקודמו עם שבעה מושבים (שני מושבים נפרדים בשורה השנייה) או עם שמונה מושבים.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
שברולט טראוורס מוצע בהנעה קדמית או כפולה, בגרסה רגילה או כזו עם מפרט טכני מתקדם המוכוונת יותר לשטח ובמספר רמות אבזור.
בגרסה הרגילה וברמת האבזור 'LT' מערכת לביטול רעשים, תאורת לד, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (כולל במחוות רגל) ולמושב הנהג, בקרת אקלים תלת-אזורית עם שליטה מאחור ועוד.
רמת גימור 'LT לקשרי' מוסיפה גג זכוכית וריפוד דמוי עור.
ברמת 'LT מידנייט' הנעה כפולה, חישוקי "20 ובנוסף פריטי עיצוב ספורטיביים וחלקים מושחרים (סמלים, מסגרות שמשות וחישוקים).
גרסת Z71 מוצעת בשבעה מושבים בלבד, וכוללת מפרט טכני משופר המאפשר לה להעמיק בשטח. מערך ההנעה הכפולה מתקדם יותר, כולל דיפרנציאל אחורי דו-מצמדי להדמיית מוגבל-החלקה, בולמים אדפטיביים עם שליטה אלקטרונית ובקרת נסיעה במורד. גם המרכב מכוון יותר לעבר השטח: מפשק הסרנים גדל מלפנים ומאחור, מרווח הגחון הוגבה ב-1.5 ס"מ ל-19.7 ס"מ, הפגושים שונים לשיפור זוויות הגישה והנטישה, ובגרסה זו צמיגי שטח ופריטי עיצוב חיצוני בהשראת רכבי שטח.
-
בטיחות
שברולט טראוורס החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
מפרט הבטיחות עודכן ביחס לדור היוצא, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
סיכום