שברולט בלייזר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
השם בלייזר (Blazer) ותיק מאוד בשברולט, והיה בשימוש בין השנים 1969 ל-2005. תחילה היה רכב פנאי גדול מבוסס טנדר, עם שלדת סולם, בהמשך התכווץ לרכב פנאי קומפקטי (D-SUV) אך עדיין התבסס על שלדת סולם.
ב-2018 שברולט הציגה דגם חדש לחלוטין עם אותו שם נוסטלגי. לישראל עלה בספטמבר 2019 כשחצי שנה מאוחר יותר, בפברואר 2020, הוחלף מנוע גרסת ה-RS במנוע חדש. מאז, לא השתנה בדגם דבר.
בלייזר מבוסס על פלטפורמה C1XX לרכבי פנאי של ג'נרל מוטורס, שמקורה ברצפת אפסילון המשרתת דגמי נוסעים רבים של הקונצרן. הממדים דומים לאלה של קאדילק XT5.
הוא מוצע עם שני מנועים. בגרסת ה-RS בעלת המאפיינים הספורטיביים נמצא מנוע טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 230 כ"ס (דומה לזה שנמצא בקאדילק XT4). המנוע החדש גם מצויד במערכת עצור-סע. רמת גימור 'פריימר' בעלת המראה "המעודן" יותר, מוצעת באותו מנוע שהיה בדגם מתחילת דרכו: בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר, 305 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה לשטח.
שתי הגרסאות מציאות את אותו אבזור עם שוני קטן: ברמת גימור RS נמצא תאורת לד קדמית לעומת קסנון, וחישוקי "21 במקום "20. שאר האבזור זהה ואת פירוט התכולה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019.
-
עיצוב ונוכחות
החזית מודגשת באמצעות השבכה הגדולה, יחידות התאורה הצרות מושכות את העין והפרופיל דינאמי. אלה יוצרים עיצוב שנראה נהדר ולמרחוק.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, החומרים טובים וכך גם איכות הגימור. האבזור שופע בכל רמות גימור והנדסת האנוש טובה.
מלפנים יש המון מקום, המושב נוח ותנוחת הנהיגה גבוהה. גם מאחור יש מקום בשפע ומושבים נוחים. בנוסף ניתן להזיז אותם ולהטות את משענת הגב. נפח תא המטען גדול מאוד (864 ל') והחלל שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
רק מנוע ה-V6 נבחן. זה מנוע 3.6 ל', אטמוספרי שמפיק 305 כ"ס ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. הביצועים מעולים וכשהסל"ד עולה, פס הקול חביב. התיבה זריזה, אבל התפעול הידני לא נוח. ההנעה היא קדמית לכביש וכפולה לשטח.
-
נוחות והתנהגות
בלייזר מציע נוחות נסיעה טובה מאוד על מגוון גדול של שיבושים ו/או פסי הרעדה למיניהם. רק שיבושים בעלי שפה חדה אינם מסוננים כראוי. בנסיעה בינעירונית הריסון מוצלח ואין נדנוד. רעשי הכביש נוכחים ועם התגברות הקצב, גם רעש הרוח.
בלייזר מפגין יכולת דינמית גבוהה בהחלט ביחס לז'אנר.
גם בשבילים הבלייזר מציג יכולת טובה, כל עוד הקצב סביר.
-
תמורה למחיר
מעבר להופעה המרשימה, בולטים ממדיו הנדיבים, מרחב הפנים הנרחב, האבזור העשיר, הביצועים המכובדים וההתנהלות הטובה. לחובתו מראות לא טובות וצריכת דלק גבוהה. התמורה טובה מאוד.
-
בטיחות
כיוון שבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום תאורה אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 7.2 ק"מ לליטר.
-
סיכום
"הרבה" מאוד רכב, שלא ממותג יוקרה.