שברולט אורלנדו 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט אורלנדו הוא מיניוואן קומפקטי המבוסס על פלטפורמת ומנועי הקרוז, ומציע עיצוב בולט שאמור לדמות קווים של רכב פנאי – בדומה לדודג' ג'רני, למשל.
הוא מציע שבעה מקומות ישיבה, כשהספסל האמצעי גבוה במעט מהמושבים הקדמיים, וצמד המושבים האחוריים גבוהים מהספסל האחורי. סידור זה מבטיח ראות טובה יותר קדימה ולצדדים לנוסעים בשתי השורות האחוריות, כך לטענת שברולט.
כמובן שכמקובל בסגמנט, גם כאן יוצעו שפע תאי אחסון, מגשים נשלפים ופטנטים שונים למשפחה המתניידת.
שיווק האורלנדו התחיל ב-2012 עם מנוע הדיזל (163 כ"ס), כאשר בשנת 2014 הצטרפה להיצע המקומי גרסת הטורבו-בנזין האוטומטית, העושה שימוש במנוע הטורבו המוכר של שברולט (1.4 ליטר, 140 כ"ס) ומוצעת במחיר נמוך מגרסת הדיזל. -
עיצוב ונוכחות
האורלנדו מציג עיצוב רבוע, המזכיר מעט רכב פנאי, אבל בפועל מדובר במיניוואן לשבעה נוסעים, ולא יותר.
 
העיצוב הקופסתי דווקא חביב, ומצליח ליישם קווים וזוויות ישרים בצורה נאה למדי, כשהגריל הגדול דואג לזיהוי המשפחתי.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה לתוך תא הנוסעים מזכירה לנו שהאורלנדו מבוסס על שברולט קרוז, ונראה שיש לא מעט חלקים שנלקחו הישר משם.
 
תא הנוסעים שופע צבע שחור שגורם לו להיות מעט קודר, אם כי העיצוב עצמו נחמד.
 
הפלסטיקה מרגישה פשוטה ואיכות ההרכבה סבירה.
 
לזכותו של האורלנדו יאמר שהוא מרגיש מרווח ורחב.
 
המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, מעבר לשורה השניה מגלה שוב מרווח טוב אבל לגבוהים יהיה חסר מעט מקום לברכיים – ובאופן מפתיע אי אפשר להזיז את המושבים מעט לאחור כדי לשפר את המצב.
 
הכניסה לשורה השלישית דורשת מעט גמישות, אך המקום שם מספק גם למבוגר ממוצע.
 
תא המטען מאחורי השורה השלישית זעיר, אולם קיפול השורה השלישית קל ונוח, ואז מתקבל תא גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר מפיק 163 כ"ס והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים, שמתפקדת טוב ברוב הזמן.
 
המנוע עצמו שקט מאוד, ומלבד רעידה קלה מאוד בסרק, לא תרגישו שמדובר בלוגם סולר.
 
התלונה היחידה נוגעת למדרגת הכוח החדה יחסית ב-2,000 סל"ד, עם מעט מומנט מתחתיה והרבה מעליה.
 
אולם מרגע שמגיעים לתחום האפקטיבי של רצועת הכוח, האורלנדו מרגיש קליל ורב און במפתיע.
 
צריכת הדלק טובה בפני עצמה, אך ניתן לצפות ליותר ממנוע דיזל.
 
מנוע הטורבו-בנזין פחות נמרץ, אך עדיין מציג ביצועים סבירים - גם אם מדובר באופן-פעולה מחוספס מהרצוי.
-
נוחות והתנהגות
בסעיף הנוחות האורלנדו הוא רכב נעים למדי, אבל מחוץ לעיר הוא מעביר יותר מדי מהשיבושים הקטנים לתוך תא הנוסעים, וזה מצטרף ללא מעט רעשי רוח וכביש במהירות גבוהה.
 
המנוע דווקא שקט מאוד בשיוט ב-100 קמ"ש, בו הוא סב על 1,500 סל"ד. בעיר המצב מעט טוב יותר, אבל שוב נרשם חוסר חיבה לשיבושים חדים או קטנים.
-
תמורה למחיר
התמורה טובה למדי, הן בגרסת הדיזל והן בגרסת הבנזין. בשני המקרים מדובר על חבילה-כוללת מוצלחת עם תמחור אגרסיבי.
-
סיכום
מיניוואן מרווח במחיר שפוי.