שברולט טריילבלייזר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
דגם בשם טריילבלייזר הגיח לראשונה ב-2001 כרכב פנאי בינוני (במונחים אמריקנים) המבוסס על שלדת סולם. שיווקו הופסק ב-2008 כשטראוורס החליף אותו, אם כי בשווקים מתפתחים (תאילנד, ברזיל) הוצג דור שני לטריילבלייזר.
ב-2019 שברולט החליטה להחזיר את השם טריילבלייזר לשווקים מערביים אך בשינוי הייעוד – הפעם כרכב פנאי קומפקטי. הוא נחשף במאי אותה שנה ולישראל עלה בדצמבר 2020.
הוא מתבסס על פלטפורמת VSS-F של ג'נרל מוטורס המשרתת גם את ביואיק אנקור המקביל לו. ממדיו מציבים אותו בצד הפחות גדול של סגמנט הפנאי הקומפקטי. אורך בסיס גלגלים 264 ס"מ, אורך הרכב 441 ס"מ, רוחבו 181 ס"מ; גובהו הוא 166 ס"מ עם הנעה קדמית, 167 ס"מ עם הנעה כפולה, ומרווח הגחון הוא 19 או 20 ס"מ בהתאמה.
בעולם הוא מוצע עם מנוע אחד בשתי רמות הספק, כשאלינו הוא מגיע בגרסה החזקה יותר. זהו מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש המייצר 155 כ"ס. באופן מעניין אותו המנוע משודך לשתי תיבות הילוכים שונות – רציפה בגרסת ההנעה הקדמית, אוטומטית (9 היל’) בהנעה הכפולה שלה גם מתלה אחורי מעט שונה (קורת מתח עם חיבורי וואטס).
טריילבלייזר מוצע בארבע רמות גימור. ברמת גימור 'LS', חישוקי "17, מולטימדיה וצג "7. ברמת גימור 'LT+' צג מולטימדיה "8, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם והתנעה מרחוק, פסי גגון ועוד. ברמת גימור 'LTZ', גג זכוכית ודלת אחורית בתפעול חשמלי. גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת גימור 'אקטיב Z' שמוסיפה צביעה דו-גונית, תאורת לד אחורית, ריפוד דמוי עור, מערכת להפחתת רעשים ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
טריילבלייזר אינו דומה בעיצובו לאקווינוקס הקרוב לו בממדים, אלא דווקא לבלייזר הגדול עוד יותר. יחד עם קורה אחורית משופעת שיוצרת מראה מגודל, ממד גובה מכובד (167 ס"מ) ומרווח גחון נאה, מתקבל רכב מרשים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פחות מרשים מהחוץ. סביבת הנהג שופעת פלסטיק קשיח, המחוונים נראים מעט מיושנים ופקדי בקרת האקלים נטולי-משקל וגם לא מספיק ברורים בימי שמש. לרוב הנדסת האנוש טובה למדי, וברמות הגימור הגבוהות גם האבזור עשיר.
תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה את שדה הראייה הנדרש ברכב פנאי. מאחור מרווחי הראש והרגליים טובים מאוד, אך חסרים מפחי מיזוג. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 155 כ"ס טריילבלייזר מציע ביצועים טובים, כולל יציאה זריזה מהמקום. בגרסת ההנעה הקדמית תיבה רציפה הפועלת באופן מדורג, שדואגת לשמור על סל"ד נמוך. בעומס של עליות ו/או עקיפות בתנאים מכבידים, המצערת והתיבה אינן מגיבות במיידיות, והמנוע רועש בסל"ד גבוה.
גרסת ההנעה הכפולה מציעה תיבה שונה (אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים). גם כאן תגובת התיבה מעט איטית, כך שהאצות אינן מיידיות, אבל מיד בהמשך יחידת הכוח נכנסת לקצב, התוצאה הכוללת טובה, ופעולת התיבה נעימה חלקה. התפעול הידני של התיבה מסורבל.
 
-
נוחות והתנהגות
לגרסת ההנעה הקדמית מתלה אחורי שונה מזה שיש להנעה הכפולה. נוחות הנסיעה עדיפה בהנעה הכפולה (כי היא מצליחה לסנן פגמים קטנים), אבל בשתי הגרסאות מדובר על נוחות נסיעה בינונית. צליל המנוע נשמע בהאצות בעיר אך אינו מפריע מחוץ לעיר. בידוד רעשי הרוח והכביש לא מוצלח.
בנסיעת שבילים שתי הגרסאות מציגות חוסן, כשגרסת ההנעה הכפולה מציעה נוחות נסיעה עדיפה על אבנים קטנות.
היכולת הדינמית טובה, אבל מכלולי השלדה אינם מעודדים נהיגה תחת עומס. חסר ריסון, ולהגה שטח מת גדול מידי. הבלמים טובים, אם כי התחושה הראשונית פחות מרשימה.
 
-
תמורה למחיר
שברולט טריילבלייזר מביא עמו מופע של רכב גדול יותר, עיצוב נאה, מרחב פנים מכובד, ביצועים נאותים. מנגד סביבת הנהג אינה מתעלה באיכות החומרים, נוחות הנסיעה ואיכותה כמו גם היכולת הדינמית בינוניים.
מחיר גרסת ההנעה הקדמית יקר מידי ביחס למתחרות. ההנעה הכפולה יקרה יותר אבל אין לה מתחרים ישירים.
 
-
בטיחות
כיוון שטריילבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. מפרט הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשתי הגרסאות דומה וממוצעת לקטגוריה עם 12-13 ק"מ לליטר בתוואי המבחן.
-
מה חדש בשברולט טריילבלייזר 2021
דגם חדש לחלוטין שלא היה בעבר. מנוע חדש, שתי תיבות הילוכים חדשות. בגרסת ההנעה הכפולה מתלה אחורי מעט שונה (קורת מתח עם חיבורי וואטס).
-
סיכום
גרסת ההנעה הקדמית יקרה מידי. גרסת ההנעה הכפולה יקרה יותר אך מציעה שילוב ייחודי בשוק הישראלי.