שברולט טריילבלייזר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
השם טריילבלייזר הוצמד לראשונה לדגם כלשהו ב-2001 – אז כרכב פנאי בינוני (במונחים אמריקנים) המבוסס על שלדת סולם. שיווקו הופסק ב-2008 כשהוחלף ע"י טראוורס, אבל בשווקים מתפתחים (תאילנד, ברזיל) הוצג דור שני לטריילבלייזר.
ב-2019 שברולט החליטה להפוך את השם לגלובלי והחזירה את טריילבלייזר לשווקים מערביים ואבל הפעם כרכב פנאי קומפקטי. הוא נחשף במאי אותה שנה ולישראל עלה בדצמבר 2020. מאז לא השתנה בדגם דבר.
הוא מתבסס על פלטפורמת VSS-F של ג'נרל מוטורס המשרתת גם את ביואיק אנקור המקביל לו. ממדיו מציבים אותו בצד הפחות גדול של סגמנט הפנאי הקומפקטי.
בעולם הוא מוצע עם מנוע אחד בשתי רמות הספק, כשאלינו הוא מגיע בגרסה החזקה יותר. זהו מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש המייצר 155 כ"ס. באופן נדיר בקטגוריה זו בישראל, הדגם מוצע גם בהנעה כפולה. לזו תיבת הילוכים שונה: רציפה בגרסת ההנעה הקדמית, אוטומטית (9 היל’) בהנעה הכפולה שלה גם מתלה אחורי מעט שונה (קורת מתח עם חיבורי וואטס).
טריילבלייזר מוצע בארבע רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף דגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו שואב מאפיינים משברולט בלייזר הגדול יותר, שבתורו שאב השראה מעיצובה המוצלח של שברולט קאמרו. הרכב נראה גדול וקשוח, גם בגלל גובהו, וגם בגלל מרכיבי עיצוב כמו הרווח הבולט בין הגלגלים לבין בתי הגלגל שעליהם חיפויי מגן שחורים.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד למופע המושך בחוץ, תא הנוסעים מרשים פחות עם פלסטיק קשיח, מחוונים שנראים מעט מיושנים ובקרת אקלים (נוחה לתפעול), אך שפקדיה אינם איכותיים בתפעולם והחיווי שלה אינו מספיק ברור בימי שמש. הנדסת האנוש טובה למדי, וברמות הגימור הגבוהות האבזור עשיר.
תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב ואת התחושה המתבקשת ברכב פנאי. מאחור יש שפע של מקום לראש ולרגליים. לתא המטען נפח נאה ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים למדי, עם יציאה זריזה מהמקום וצבירה קצב טובה בהמשך. בגרסת ההנעה הקדמית תיבת הילוכים רציפה הפועלת באופן מדורג. ביום יום היא נעימה וחלקה, ורק בתנאי מאמץ, היא אינה מגיבה במיידיות הנדרשת.
בגרסת ההנעה הכפולה תיבה אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. פעולת חטיבת הכוח הזו נעימה יותר. התיבה מעט איטית בתגובתה, והתפעול הידני של התיבה מסורבל.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. על אף ששתי הגרסאות מציעות מתלה אחורי שונה (ועדיף בהנעה כפולה), התוצאה דומה: טריילבלייזר מתקשה עם שיבושים בינוניים וגדולים והמרכב אינו מרוסן דיו. בידוד רעשי המנוע מוצלח, אבל רעשי הרוח והכביש בולטים.
בנסיעת שבילים שתי הגרסאות מציגות חוסן, כשגרסת ההנעה הכפולה מציעה נוחות נסיעה עדיפה על אבנים קטנות.
היכולת הדינמית טובה, אבל מכלולי השלדה אינם מעודדים נהיגה תחת עומס. חסר ריסון, וההיגוי אינו מצטיין בדיוק או במשקל. הבלמים טובים, אם כי התחושה הראשונית פחות מרשימה.
 
-
תמורה למחיר
לטריילבלייזר כמה מעלות כמו מרחב פנים, מראה, ביצועים ואבזור. אבל המחיר יקר מדי וקשה להצדיקו בעיקר בגלל תא הנוסעים הפשוט. מחיר גרסת ההנעה הכפולה יקר עוד יותר, אבל לגרסה זו אין בישראל מתחרים ישירים.
-
בטיחות
כיוון שטריילבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. מפרט הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשתי הגרסאות דומה וממוצעת לקטגוריה עם 12-13 ק"מ לליטר בתוואי המבחן.
-
מה חדש בשברולט טריילבלייזר 2022
אין שינויים בשברולט טריילבלייזר בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
גרסה ההנעה הקדמית ניצבות מול תחרות מאוד קשה, לגרסת ההנעה הכפולה אין ממש תחרות ישירה.