שברולט טריילבלייזר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
השם טריילבלייזר הוצמד לראשונה לדגם של שברולט ב-2001 – אז כרכב פנאי גדול המבוסס על שלדת סולם. שיווקו הופסק ב-2008 כשהוחלף ע"י טראוורס, אבל בשווקים מתפתחים (תאילנד, ברזיל) הוצג דור שני לטריילבלייזר.
ב-2019 שברולט החליטה להפוך את השם לגלובלי והחזירה את טריילבלייזר לשווקים מערביים - הפעם כרכב פנאי קומפקטי אופנתי. הוא נחשף במאי אותה שנה ולישראל עלה בדצמבר 2020.
ממדיו מציבים אותו בצד הפחות גדול של סגמנט הפנאי הקומפקטי, ואלינו הוא מגיע בגרסה אחת: טורבו-בנזין 1.3 ליטר המייצר 155 כ"ס. באופן נדיר בקטגוריה זו בישראל, הדגם מוצע גם בהנעה כפולה. לזו תיבת הילוכים אוטומטית שונה: רציפה בגרסת ההנעה הקדמית, פלנטרית (9 היל’) בגרסת ההנעה הכפולה, אשר מתהדרת גם במתלה אחורי שונה.
-
עיצוב ונוכחות
הרכב נראה גדול וקשוח, גם בגלל גובהו, וגם בגלל מרכיבי עיצוב כמו הרווח הבולט בין הגלגלים לבין בתי הגלגל שעליהם חיפויי מגן שחורים. התוצאה מושכת ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעיצוב המושך בחוץ, תא הנוסעים מרשים פחות עם פלסטיק קשיח, מחוונים שנראים מיושנים ובקרת אקלים שפקדיה אינם איכותיים והחיווי שלה אינו ברור בימי שמש. הנדסת האנוש טובה למדי, וברמות הגימור הגבוהות האבזור עשיר.
תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב. מאחור יש שפע של מקום לראש ולרגליים. לתא המטען נפח נאה ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים למדי, עם יציאה זריזה מהמקום וצבירת קצב טובה בהמשך. בגרסת ההנעה הקדמית תיבת הילוכים רציפה הפועלת באופן מדורג. ביום יום היא נעימה וחלקה, ורק בתנאי מאמץ היא אינה מגיבה במיידיות הנדרשת.
בגרסת ההנעה הכפולה תיבה אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. פעולת חטיבת הכוח הזו נעימה יותר. התיבה מעט איטית בתגובתה, והתפעול הידני של התיבה מסורבל.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. טריילבלייזר מתקשה עם שיבושים בינוניים וגדולים והמרכב אינו מרוסן דיו. בידוד רעשי המנוע מוצלח, אבל רעשי הרוח והכביש בולטים.
בנסיעת שבילים שתי הגרסאות מציגות חוסן, כשגרסת ההנעה הכפולה מציעה נוחות נסיעה עדיפה על אבנים קטנות.
היכולת הדינמית טובה, אבל מכלולי השלדה אינם מעודדים נהיגה תחת עומס. חסר ריסון, וההיגוי אינו מצטיין בדיוק או במשקל. הבלמים טובים, אם כי התחושה הראשונית פחות מרשימה.
-
תמורה למחיר
כרכב פנאי, הטריילבלייזר מוצלח למדי, אבל המחיר יקר מדי וקשה להצדיקו. מחיר גרסת ההנעה הכפולה יקר עוד יותר, אבל לגרסה זו אין בקטגוריה מתחרים ישירים.
-
גרסאות ורמות גימור
טריילבלייזר מוצע בארבע רמות גימור. ברמת גימור 'LS' חישוקי "17, מולטימדיה וצג "7.
ברמת גימור 'LT+' צג מולטימדיה "8, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם והתנעה מרחוק, פסי גגון ועוד.
ברמת גימור 'LTZ' גג זכוכית ודלת אחורית בתפעול חשמלי.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת גימור 'אקטיב Z' שמוסיפה צביעה דו-גונית, תאורת לד אחורית, ריפוד דמוי עור, מערכת להפחתת רעשים ועוד.
-
בטיחות
מכיוון שטריילבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP.
מפרט הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות דרך אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מרשימה – 9-10 ק"מ לליטר במהלך המבחן בהתאם לגרסה. בשיוט נרשמו 12.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט טריילבלייזר 2023
אין שינויים בשברולט טריילבלייזר בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
גרסת ההנעה הקדמית יקרה מדי. גרסת ההנעה הכפולה יקרה עוד יותר אך מציעה שילוב ייחודי בשוק הישראלי.