שברולט טריילבלייזר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
השם שברולט טריילבלייזר הוצמד בשנת 2001 לרכב פנאי גדול ששיווקו הופסק בשנת 2008 כשהוחלף על ידי הטראוורס.
בשנת 2019 שברולט החליטה להחזיר את השם טריילבלייזר לשווקים מערביים אך בשינוי הייעוד — בתור רכב פנאי קומפקטי ואופנתי.
מידות המרכב שלו — א-441 ס”מ, ר-181 ס”מ, ג-167 ס”מ — ובסיס הגלגלים (264 ס”מ) מציבים אותו בצד הפחות גדול של הקטגוריה.
המנוע העיקרי איתו משווק הדגם הוא מנוע טורבו-בנזין 1.3 ל’, 3 ציל’ המפיק 155 כ”ס. באופן מעניין אותו המנוע משודך לשתי תיבות אוטומטיות שונות — רציפה בגרסת ההנעה הקדמית, פלנטרית (9 היל’) בגרסת ההנעה הכפולה.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
טריילבלייזר מעוצב בהשראת בלייזר הגדול, שבעצמו שואב השראה מקאמרו הספורטיבית. התוצאה היא רכב נאה בעל הופעה בולטת המעניקה לו חזות של רכב גדול ממה שהוא באמת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן פשוט יחסית – הצבע השולט הוא שחור, ישנם לא מעט חלקי פלסטיק קשיחים, המחוונים פשוטים למראה והתחושה הכללית פחות מוקפדת ואיכותית. ריפוד דמוי עור ודיפונים עדיפים ברמת גימור 'אקטיב' הבכירה משפרים את האווירה.
הנדסת האנוש טובה למדי, תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראיה לחוץ טוב מאוד.
מאחור המרחב מספק, אך אינו יוצא דופן ביחס לקטגוריה. שלא כמקובל בסגמנט ובגזרת המחיר שלו – טריילבלייזר לא מציע פתחי אוורור מאחור.
לתא המטען מבנה שימושי ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו של טריילבלייזר (1.3 ל', 155 כ"ס) מסוגל לביצועים טובים למדי. לחובתו תגובת מצערת לא חדה שלעיתים מפריעה לזרימה.
תיבת ההילוכים האוטומטית בגרסת ההנעה הכפולה (9 יחסי העברה) פועלת בצורה חלקה ונעימה כמעט תמיד, על חשבון מהירות התגובה. התיבה הרציפה בגרסת ההנעה הקדמית נעימה אף היא, ורק בתנאי מאמץ אינה מגיבה במיידיות הנדרשת. בשני המקרים התפעול הידני מסורבל.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של טריילבלייזר. שיבושים קטנים מטופלים היטב, אבל טריילבלייזר מתקשה עם שיבושים בינוניים וגדולים והמרכב אינו מרוסן דיו. גרסת ההנעה הכפולה נוחה במעט בזכות שימוש במתלה אחורי שונה.
המנוע נשמע גם בעומס נמוך, אך אינו מציק מדי. רעשי הרוח והכביש בולטים, וגם פעולת המתלים נשמעת.
היכולת הדינאמית טובה למדי בגרסת ההנעה הכפולה. עם הנעה קדמית ישנה נטיה בולטת לתת היגוי. הבלמים טובים, אם כי התחושה הראשונית פחות מרשימה.
בשבילים טריילבלייזר מסתדר היטב עם אבנים קטנות, פחות עם אבנים גדולות או בורות. מרווח גחון גבוה והנעה כפולה יעילה מקנים לו יכולת שטח טובה מהמקובל בקטגוריה.
-
תמורה למחיר
גרסת ההנעה הקדמית יקרה יחסית וניצבת מול שפע מתחרות מוצלחות. גרסת ההנעה הכפולה יקרה עוד יותר, אך מציעה שילוב ייחודי בסגמנט של הנעה כפולה ומרווח גחון נאה עם אבזור עשיר.
-
גרסאות ורמות גימור
טריילבלייזר מוצע בארבע רמות גימור. ברמת גימור 'LS' חישוקי "17, מולטימדיה וצג "7.
ברמת גימור 'LT+' צג מולטימדיה "8, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם והתנעה מרחוק, פסי גגון ועוד.
ברמת גימור 'LTZ' גג זכוכית ודלת אחורית בתפעול חשמלי.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת גימור 'אקטיב Z' שמוסיפה צביעה דו-גונית, תאורת לד אחורית, ריפוד דמוי עור, מערכת להפחתת רעשים ועוד.
-
בטיחות
מכיוון שטריילבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP.
מפרט הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות דרך אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מרשימה – 9-10 ק"מ לליטר במהלך המבחן בהתאם לגרסה. בשיוט נרשמו 12.5 ק"מ לליטר.
-
סיכום
מעוצב ועשיר, אך יקר יחסית.