שברולט טריילבלייזר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
השם שברולט טריילבלייזר הוצמד בשנת 2001 לרכב פנאי גדול ששיווקו הופסק בשנת 2008 כשהוחלף על ידי הטראוורס.
בשנת 2019 שברולט החליטה להחזיר את השם טריילבלייזר לשווקים מערביים אך בשינוי הייעוד — בתור רכב פנאי קומפקטי ואופנתי.
מידות המרכב שלו — א-441 ס”מ, ר-181 ס”מ, ג-167 ס”מ — ובסיס הגלגלים (264 ס”מ) מציבים אותו בצד הפחות גדול של הקטגוריה.
המנוע העיקרי איתו משווק הדגם הוא מנוע טורבו-בנזין 1.3 ל’, 3 ציל’ המפיק 155 כ”ס. בגרסת ההנעה הקדמית המנוע משודך לתיבה רציפה.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
טריילבלייזר מעוצב בהשראת בלייזר הגדול, שבעצמו שואב השראה מקאמרו הספורטיבית. התוצאה היא רכב נאה בעל הופעה בולטת המעניקה לו חזות של רכב גדול ממה שהוא באמת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן פשוט יחסית – הצבע השולט הוא שחור, ישנם לא מעט חלקי פלסטיק קשיחים, המחוונים פשוטים למראה והתחושה הכללית פחות מוקפדת ואיכותית.
הנדסת האנוש טובה למדי, תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראיה החוצה טוב מאוד.
מאחור המרחב מספק, אך אינו יוצא דופן ביחס לקטגוריה. שלא כמקובל בסגמנט ובגזרת המחיר שלו – טריילבלייזר לא מציע פתחי אוורור מאחור.
לתא המטען מבנה שימושי ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו של טריילבלייזר (1.3 ל', 155 כ"ס) מסוגל לביצועים טובים למדי. לחובתו תגובת מצערת לא חדה שלעיתים מפריעה לזרימה.
התיבה הרציפה בגרסת ההנעה הקדמית נעימה, ורק בתנאי מאמץ אינה מגיבה במיידיות הנדרשת. התפעול הידני מסורבל.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של טריילבלייזר. שיבושים קטנים מטופלים היטב, אבל טריילבלייזר מתקשה עם שיבושים בינוניים וגדולים והמרכב אינו מרוסן דיו.
המנוע נשמע גם בעומס נמוך, אך אינו מציק מדי. רעשי הרוח והכביש בולטים, וגם פעולת המתלים נשמעת.
בגרסת ההנעה הקדמית ישנה נטיה בולטת לתת היגוי והיכולת הדינאמית בינונית. הבלמים טובים, אם כי התחושה הראשונית פחות מרשימה.
בשבילים טריילבלייזר מסתדר היטב עם אבנים קטנות, פחות עם אבנים גדולות או בורות.
-
תמורה למחיר
גרסת ההנעה הקדמית יקרה יחסית וניצבת מול שפע מתחרות מוצלחות.
-
גרסאות ורמות גימור
טריילבלייזר מוצע ב-2025 בגרסה אחת ובשתי רמות גימור.
ברמת גימור 'LS' הבסיסית חישוקי "17, מולטימדיה וצג "7.
ברמת גימור 'LT+' צג מולטימדיה "8, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם והתנעה מרחוק, פסי גגון ועוד.
-
בטיחות
מכיוון שטריילבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP.
מפרט הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות דרך אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מרשימה – 10 ק"מ לליטר במהלך המבחן. בשיוט נרשמו 12.5 ק"מ לליטר.
-
סיכום
מעוצב ועשיר, אך יקר יחסית.