רנו אוסטרל 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רנו אוסטרל הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חדש של היצרנית אשר נחשף בשנת 2022. זהו הרכב השלישי בסגמנט – לפניו היו רנו קוליאוס וקדג'אר – איתו מנסה רנו לפצח את הנוסחה להצלחה בסגמנט הפופולרי.
רנו אוסטרל 2022 מבוסס על פלטפורמת CMF-CD של רנו-ניסאן אותה הוא חולק עם ניסאן קשקאי ואקס וטרייל, מיצובישי אאוטלנדר ועוד.
מדובר ברכב פנאי מודרני לגמרי בו רנו השקיעה מבחוץ ומבפנים כדי שיוכל להסתכל לטובים שבסגמנט בלבן שבעיניים. עיצובו החיצוני רענן ועדכני, סביבת הנהג בעלת מופע מתקדם ומרובה מסכים ומתחת לפח יש טכנולוגיה מתקדמת כמו יחידות הנעה היברידיות ייחודיות, היגוי אחורי אקטיבי ועוד.
היצע המנועים בעולם רחב מאוד ומתחיל ב-1.2 ל' טורבו-בנזין היברידי-מתון עם 130 כ"ס (ידני בלבד), דרך ה-1.3 ל' המוכר עם 140 כ"ס או 158 כ"ס (מגיעות לישראל) ובראש ישנן שתי גרסאות היברידיות מתקדמות עם הספקים של 160 כ"ס או 200 כ"ס, גרסת ה-200 כ"ס מוצעת בישראל. בעתיד צפויה גם גרסה חשמלית מלאה.
השיווק של רנו אוסטרל בישראל החל בפברואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
רנו אוסטרל הוא רכב פנאי שנראה טוב מאוד ומביא לידי ביטוי את שפת העיצוב העדכנית של היצרנית.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג מופע מודרני ועדכני במיוחד במבנה החדש של רנו. המסכים – לוח המחוונים והמולטימדיה – איכותיים מאוד ונוחים לשימוש וגלגל ההגה מוסיף להופעה.
הנדסת האנוש לא תמיד מושלמת (ידיות סביב ההגה, למשל), איכות החומרים נאותה וההרכבה טובה.
תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה ומושב הנהג מוצלח.
המרחב מלפני ומאחור מספק, מקום טוב באמצע הסגמנט.
תא המטען גדול למדי ובעל מבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' במהדורה החזקה (158 כ"ס) מספק ביום-יום עם זמינות כוח טובה ותגובה חדה לרוב. בעומס כמו בעקיפה או עליה ארוכה מורגש מחסור בכוח.
לחובתו גם פעולה לא תמיד מעודנת.
תיבת ההילוכים הרציפה לרוב נעימה בפעולתה אך רועשת בעומס ובמהירויות נמוכות פחות חלקה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של רנו אוסטרל מוצלח ממש – לא רק ולא קשיח מדי, אלא מאוזן באופן שמצליח לייצר כמעט תמיד נסיעה נעימה למדי בזכות ספיגה מספקת של מהמורות תוך שמירה על מרכב מרוסן.
בידוד הרעשים מוצלח יחסית לסגמנט.
גם בשבילים הנוחות נותרת טובה.
אותו כיול מתלים מוצלח מוביל להתנהגות כביש טובה ובטוחה עם יכולת גבוהה מאוד בכביש המפותל. הבלמים פועלים היטב, בעומס גבוה החלו לדעוך.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של רנו אוסטרל 2023 מקביל לזה של המתחרים המרכזיים בשוק, אך אבזורו עשיר למדי.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו אוסטרל 2023 החדש מוצע בישראל בשלוש גרסאות הנעה. לשתיים הראשונות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ל', מערך היברידי-מתון 12V, הספק של 140 כ"ס או 158 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. מעליהן ישנה הגרסה ההיברידית – E-TECH – המשלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' עם שני מנועים חשמליים להספק כולל של 200 כ"ס. לפי רנו, לגרסה ההיברידית ביצועים טובים יותר יחד עם שמירה על צריכת דלק נמוכה יותר.
היצע רמות הגימור כולל ארבע רמות שונות: 'אקוויליבר' (140 כ"ס) כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', מפתח חכם, צג מרכזי 12 אינץ', מחוונים מוקרנים פקדי הילוכים בהגה ועוד. רמת 'אקוויליבר +' מוסיפה בעיקר חישוקי 18 אינץ'.
גרסת ה-158 כ"ס מוצעת ב'איקוניק' המוסיפה תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, התאמת מצבי הניהוג, ריפוד משולב עור, תאורת אווירה ועוד.
'טקנו' מוסיפה בעיקר תפעולה חשמלי ועיסוי למושב הנהג. הגרסה ההיברידית מוצעת רק ברמת גימור זו.
 
-
בטיחות
רנו אוסטרל 2023 נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-87% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד כסטנדרט. שתי רמות הגימור הגבוהות מוסיפות גם ניטור אקטיבי של שטחים מתים.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק (1.3 ל', 158 כ"ס) הממוצעת במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמדה על 10.2 ק"מ לליטר, נתון סביר בלבד. בשיוט נרשמו 13-14 ק"מ לליטר.
-
מה חדש ברנו אוסטרל 2023
בפברואר 2023 החל שיווק רנו אוסטרל בישראל בשלוש גרסאות – שתי גרסאות טורבו-בנזין והיברידית אחת.
-
סיכום
מתמודד חזק בקטגוריה.