פיאט 500 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
8 שנים בדיוק לאחר שהוצגה, הציגה פיאט מתיחת פנים עמוקה ל-500 הוותיקה. 500 המודרנית הוצגה במתכונה הנוכחי ב-2007. אלינו הגיעה המכונית ב-2009, מתיחת פנים קלילה הגיעה ב-2015, ובינואר 2016 הגיעה לאחר מתיחת פנים מקיפה שלטענת פיאט כוללת 1800 שינויים.
העדכונים החיצוניים נוגעים בכל מרכיבי העיצוב: יחידות תאורה (מסוג לד, מלפנים ומאחור), פגושים, סבכה וחישוקים. בתא הנוסעים מסך המולטימדיה עלה לחלקה העליון של הקונסולה המרכזית, לוח המחוונים הפך מוקרן (ברמות הגימור המצוידת), גלגל ההגה עודכן קלות, והוחלפו מתגי התפעול לחלונות.
המנועים עודכנו גם כן כדי לעמוד בתקן יורו 6, אבל לישראל מגיע כעת רק מנוע אחד: 1.2 ליטר אטמוספרי 69 כ"ס – זה אותו נפח ואותו הספק כמו של המנוע הקודם, וכך גם השילוב לתיבה ידנית או אוטומטית רובוטית חד-מצמדית (כשלשתיהן חמישה הילוכים).
יש שלוש רמות אבזור, 'פופ', שכוללת כיוון חשמלי למראות הצד, מערכת שמע מקורית עם תפעול מגלגל ההגה, חישוקי ברזל ("14) ועוד. רמת 'פופ-סטאר' מוסיפה מערך מולטימדיה חדש שכולל מסך מגע בגודל "5 ודיבורית בלוטות', דיפון עור להגה, ריפוד מהודר למושבים, גימורי כרום חיצוניים (מפלט, מסגרות שמשות ועוד), חישוקי "15 קלים ועוד. רמת 'לאונג' מוסיפה גג פנוראמי, לוח מחוונים מוקרן (TFT), חישוקים "16 קלים ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי נותר דומה אבל בחינה מדוקדקת תגלה שכמעט כל פרט עודכן: יחידות תאורה חדשות, כונס אוויר שונה ועיטורים מעודכנים. התוצאה נאה ועדכנית מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים סייעה לשפר את סביבת הנהג. שילוב חלקי פלסטיק לבנים וריפוד צבעוני ומהודר יוצרים תחושה כמעט יוקרתית. הממדים של פיאט 500 עדיין מצומצמים, וזה אומר מרחב מספק מלפנים וקטן מאחור. תא המטען קטן, אם כי דומה למתחרות.
-
מנוע וביצועים
השילוב בין תיבה רובוטית לא מעודנת, למנוע 1.2 ליטר חלש (69 כ"ס) יוצר חטיבת כוח אנמית. התיבה גם אינה מצטיינת בתמרונים עדינים, כמו חניה, בהם קשה מאוד לחזות איך ומתי הרכב ינוע. התיבה הידנית היא האופציה המועדפת.
-
נוחות והתנהגות
כיול נוקשה עוזר לתחום הדינמי של פיאט 500, ועוזר לה להיות מהנה לנהיגה בכביש המפותל. אבל הוא מפריע בכל הקשור לרוגע בתא הנוסעים כשיותר מידי שיבושים חודרים לתא בכל מהירות ובמיוחד בעיר.
-
תמורה למחיר
ה-500 כמו הרבה מכוניות עם אופי, היא הרבה יותר מסך חלקיה. גם אם אינה מושלמת ומעוררת ביקורות, התוצאה הסופית היא מכונית שמעוררת חיבה ומעלה חיוך.
-
בטיחות
ציון הבטיחות שהעניק לה ארגון Euroncap, ב-2009 הוא חמישה כוכבי בטיחות. בארה"ב, הרשות הפדרלית לבטיחות בדרכים, NHTSA, העניקה למכונית ב-2011 ציון מאכזב של שני כוכבים (מתוך ארבע). הסיבה להבדל נובעת מהשוני במבחני הריסוק בין שני הגופים.
-
מה חדש בפיאט 500 2016
מתיחת פנים שכוללת עדכני קוסמטיקה חיצוניים, עיצוב חדש לאזור הקונסולה המרכזית, מסך מולטימדיה חדש, מנוע מחודש.
-
סיכום
זו מכונית שתגרום לכם לחייך בצורה שמעט מכוניות אחרות יצליחו, בטח במחיר הזה.