פיאט 500 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לדגם 500 של פיאט מקום חשוב בהחייאת המותג האיטלקי. הדגם המקורי שהוצג ב-4/7/1957 עזר בשיקום עצמי אחרי מלחמת העולם השניה, הדור השני שהוצג בדיוק 50 שנה אחרי, ב-4/7/2007, הציל את פיאט מקריסה, והדור השלישי מוביל את פיאט לעידן החשמלי.
באופן מעניין, הדור השלישי הושק בישראל בתאריך סנטימנטלי עבור פיאט – ב-4.7.2021 – בדיוק 64 שנים לאחר הדור הראשון ו-14 שנים אחרי השני, כשישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאירופה בה מושק הדור החדש.
הדור השלישי מבוסס על פלטפורמה חדשה, והמבנה מקובל – תא מנוע מלפנים, תא מטען מאחור – כמו בדור הקודם, ושונה מהדור המקורי. הדגם החדש גדול מקודמו במעט: ב-2.2 ס"מ בבסיס הגלגלים ל-232 ס"מ, ב-6 ס"מ באורך הכללי (ל-363 ס"מ), ב-5 ס"מ ברוחב (ל-168 ס"מ) וב-4 ס"מ בגובה (ל-153 ס"מ). נפח תא המטען, 185 ליטרים, ללא שינוי.
הדגם נקרא 500e ובישראל הוא מוצע בשתי גרסאות מנוע/סוללה. האחת בסיסית, במרכב רגיל וברמת גימור אחת: 95 כ"ס, סוללה של 23.7 קוט"ש לטווח מוצהר של 190 ק"מ, ורמת הגימור היא 'אקשן'. לגרסה השנייה מנוע המייצר 118 כ"ס וסוללה של 42 קוט"ש לטווח מוצהר של 320 ק"מ. גרסה זו מוצעת ב-3 תצורות מרכב: רגיל, כזה עם גג נפתח, ועם דלת צד שלישית (שנפתחת הפוך לכיוון הנסיעה). לגרסה זו 3 רמות גימור גבוהות יותר.
יש 4 רמות גימור. 'אקשן' שכוללת מולטימדיה בגודל "7.0 (מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד, מסדרת 'Uconnect5' החדשה של קרייזלר), לוח מחוונים מוקרן בגודל "7.0 אינץ', טעינה אלחוטית לסלולר, כפתור התנעה, חישוקי ברזל בגודל "15 ועוד. רמת גימור 'פאשן' מוסיפה מולטימדיה בגודל "10.25, בקרת אלים, חישוקים קלים (באותו גודל), משענת מושב אחורי מפוצלת, ועוד. רמת 'אייקון', מוסיפה חישוקי "16, מפתח חכם, ריפוד וגימור מהודרים יותר ועוד. לרמת גימור 'לה פרימה' חישוקי "17, תאורת לד, ריפוד דמוי עור, גג עם הדפס מיוחד ועוד.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב. רמת 'לה פרימה' מוסיפה ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית, ומנגנון מרכוז. ארגון EuroNcap פרסם את מבחן הריסוק ב-2021 ובו זכה הדגם החשמלי בארבעה כוכבי בטיחות עם מערכות הבטיחות המתקדמות.
-
עיצוב ונוכחות
הממדים אולי גדלו במעט, אבל המכונית החדשה שומרת על העיצוב העגלגל אליו הורגלנו. פיאט השקיעה רבות בפריטי עיצוב קטנים, כמו פנסי האיתות בצדי הרכב, כיתוב 500e בפנס האחורי, בידיות הפתיחה ובעוד מקומות. מקסים.
-
תא נוסעים ומטען
בעוד העיצוב החיצוני נותר די דומה לדורות הקודמים, תא הנוסעים של פיאט 500 2021 שונה מהותית, ומכניס את האייקון לעידן החשמל המודרני. איכות החומרים טובה ברובה איכות הגימור גבוהה, יש שפע של אבזור והנדסת האנוש מוצלחת.
מושב הנהג טוב, כשתמיכת הגב אינה מושלמת. הממדים גדלו לטובת מרווח משופר, אבל במרכב הרגיל הכניסה למושב האחורי לא נוחה, ומרחב הברכיים גבולי למבוגרים. מי שזקוק לעוד מקום, כדאי שיבדוק את גרסת ה-3+1 עם הדלת הצידית הנוספת. מרווח הראש מאחור סביר. תא המטען ממש קטן.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-118 כ"ס היא היחידה שנבחנה וזו מציעה ביצועים טובים מאוד גם בעיר וגם מחוצה לה. הטווח הרשמי הוא 320 ק"מ, בפועל הטווח קצר בהרבה – כ-220 ק"מ בתנאי המבחן שביצענו לדגם. נסיעה מחושבת יותר תוסיף עוד כמה ק"מ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של פיאט 500 2021 סבירה. היא מטפלת היטב בשיבושים עירוניים קלים ובינוניים, ופחות כאשר מדובר בקשים, במפרים או ברצף של שיבושים. כשהמהירות עולה היא מתקשה בסינון חיבורי כביש רחבים ובריסון גלי כביש.
הדגם שנבחן היה בתצורת קבריולה שהציע בידוד רעשים מצוין בעיר. בכביש הבינעירוני רעשי הכביש והרוח חודרים באופן בולט.
היכולת הדינמית טובה. להגה, 2.8 סיבובים מנעילה לנעילה, שטח מת קטן במרכז ויכולת הפניה טובה. הבלמים טובים ומציעים 3 דרגות בלימה רגנטיבית. התמרון העירוני טוב מאוד.
 
-
תמורה למחיר
500 החשמלית מתגברת על בעיה אחת שהייתה לדגם הקודם, יחידת הכוח. היא מציעה ביצועים מצוינים, נוחות סבירה, שפע של אבזור, ולא פחות חשוב: מראה מקסים מבחוץ ומבפנים. המחיר יקר, אבל עדיין הזול מבין כל החשמליות האחרות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה פופ סטאר 1.2 ליטר אוטומט עם כ-160 יחידות.
אחריה גרסת פרימיירה החשמלית עם כ-60 יחידות.
 
-
מה חדש בפיאט 500 2021
דור חדש (שלישי), פלטפורמה חדשה, עם מנועים חשמליים בלבד, עוד אבזור.
-
סיכום
פתרון אורבני נכון באריזה מוצלחת.