פיאט 500 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיאט 500 היא אחת המכוניות הוותיקות ביותר שנמכרות בישראל, עם 12 שנות שיווק מאז הוצגה לראשונה ביולי 2007, ו-10 שנים מאז תחילת השיווק בישראל. כדי לשמור על רעננות, פיאט 500 התהדרה לאורך השנים בשלל מהדורות מיוחדות בייצור מוגבל – הראשונה הייתה 'דיזל' (על שם בית האופנה, לא המנוע) מיד לאחר ההשקה, לאחר מכן הוצעו גרסאות גוצ'י (2011), ריבה (2016) ומהדורת 60 שנה (2017). אלה ואחרות מעולם לא עלו לישראל, אבל השנה המצב השתנה.
בסוף דצמבר 2018 עלתה לארץ המהדורה 'קולציונה' (collezione, "קולקציה" באיטלקית), שעוצבה "בהשראת עונת הסתיו". בפברואר 2019 הגיעה מהדורת S (ששווקה בעבר לפני מתיחת הפנים) כשההשראה הפעם היא ספורטיבית (ללא שינוי למנוע או למתלים), וביוני מהדורת 'ספיאג'ינה 58', מהדורה נוסטלגית על בסיס 500 קבריו'. בכל המקרים מדובר על עדכונים קוסמטיים, שינויי גוונים, ומיני ציפויים מיוחדים. באף מהדורה אין שינויי מנוע או כיולים שונים למכלולים השונים. ועם זאת נרשם עדכון מהותי אחד בכל המהדורות: שידרוג מערך המולטימדיה למערך ה-UCONNECT של פיאט בגודל "7 שגם תומך באפלקראפליי.
פיאט 500 בגלגולה המודרני מבוססת על הפלטפורמה הקטנה של פיאט שמשותפת גם לפיאט פנדה. בישראל מוצע הדגם רק עם מנוע אחד: בנזין 1.2 ליטר אטמוספרי שמפיק 69 כ"ס, בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית רובוטית חד-מצמדית (לשתיהן חמישה הילוכים).
יש שלוש רמות אבזור, 'פופ', 'פופ-סטאר' ו'לאונג', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2017.
-
עיצוב ונוכחות
ה-500 היא אחת הנציגות המוצלחות לגל הרטרו ששטף את עולם הרכב, ועל אף שעיצובה לא השתנה עם השנים, הוא עדיין נראה טוב ומושך. ה-S מציעה קריצה לכיוונם של דגמי אבארט.
-
תא נוסעים ומטען
הפלסטיק פשוט בתא הנוסעים של פיאט 500, אבל העיצוב יפה וצבעוני, ואיכויות הגימור וההרכבה טובות. הממדים קטנים כך שמלפנים המרחב מספק ומאחור הוא מצומצם. תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ליטר חלש והתיבה האוטומטית רובוטית נוטה להשתהות בהחלפת הילוכים ואינה מצטיינת בתמרוני חניה. התיבה הידנית מומלצת יותר. צריכת הדלק חסכונית.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הנוקשה של הבולמים שומר על פיאט 500 שלא תתרסק על שיבושים גדולים, אבל לא מצליח לבלוע שיבושים אחרים וגורם לנסיעה קופצנית.
בזכותו אותו כיול נוקשה קל להשתובב עימה על כביש מפותל, ולנצל את היותה כה קטנה למציאת קווים נכונים אפילו בכבישים צרים.
 
-
תמורה למחיר
ה-500 היא מכונית קטנה, מעודכנת ואופנתית. כזו שכיף לראות אותה, כייף לשהות בה, ואפילו כיף לנהוג אותה. חבל שהיא עדיין יקרה, על אף גילה המופלג, ושציון הבטיחות נמוך.
-
התפלגות מכירות
בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה collezione 1.2 ליטר עם כ-300 יחידות.
-
בטיחות
ב-2017 ארגון Euroncap ערך מבחן ריסוק חדש לדגם, והעניק לו ציון של שלושה כוכבי בטיחות. במבחן הקודם והפחות מחמיר שפורסם ב-2009, זכתה המכונית בחמישה כוכבי בטיחות.
-
מה חדש בפיאט 500 2019
לאורך השנה עלו ארצה שלוש מהדורות מיוחדות, 'קולציונה', 'S' ו'ספיאג'ינה 58'. בכולם מדובר על עדכונים קוסמטיים ושידרוג מערך הבידור, וללא עדכונים מכאניים.
-
סיכום
מכונית קטנה עם קסם, שגם מצליחה לייצר אווירה מיוחדת. במיוחד בגרסת הקבריולה.