פורד פיאסטה 1996-2002 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הפיאסטה חזרה לארץ לאחר היעדרות של הדגם מהשוק המקומי במשך מספר שנים.
היא מגיעה אלינו בתצורת חמש דלתות בלבד ובשתי גרסאות.
העיצוב החיצוני מעודכן ונעים, וגם תא הנוסעים נאה, מאובזר ואיכותי.
המרווח מלפנים טוב ומאחור בינוני, רמת הבטיחות גבוהה עם שבע כריות אוויר כסטנדרט. מנוע ה-1.4 ל' משודך לתיבה אוטומטית ולשילוב זה ביצועים מעט עצלים.
ב-2012 הגיעה גרסה מוזלת עם מנוע 1.25 ל' (82 כ"ס) ותיבה ידנית. ב-2013 עברה הפיאסטה מתיחת פנים שעיקרה, מלבד עיצוב חדש לחזית, הוא מעבר למנוע 1.6 ל' במקום ה-1.4 ל' ואיתו גם המעבר לתיבה רובוטית דו-מצמדית במקום האוטומטית המיושנת (עם 4 הילוכים).
את דגם ה-ST הספורטיבי - שנחשב למבריק מסוגו מבחינה דינאמית - ניתן להשיג באמצעות הייבוא המקביל (איילון מוטורס). כמעט בכל הפרמטרים, פרט לביצועי מנוע, הפיאסטה הייתה מהמרשימות ביותר בקבוצה במשך רוב חייה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הפיאסטה נאה ומודרני והיא נהנית מנוכחות רבה על הכביש.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, שקט ומאובזר. המרווח מלפנים מצוין אך מאחור סביר בלבד.
 
תא המטען גדול, אך שפת ההטענה גבוהה.
 
בדגם הידני הבסיסי מושב הנהג אינו מתכוונן לגובה - חשוב לשים לב לעניין לפני הקנייה.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.25 ל' בעל ביצועים מספקים בנהיגה עירונית, וקצת פחות מחוץ לעיר.
 
מנוע ה-1.6 ל' החדש חזק יותר באופן מורגש מה-1.4 ל' אותו הוא מחליף, וביחד עם תיבת ההילוכים הדו-מצמדית מתקבל שיפור גדול בביצועים.
 
נקודה פחות חזקה היא רעש המנוע, שקולו נוכח בסל"ד גבוה.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות נסיעה גבוהה ביותר. רמת הרעשים נמוכה, היכולת הדינאמית גבוהה והיגוי מדויק, גם אם לא ממש מתקשר.
 
 
-
תמורה למחיר
מחירי הפיאסטה אינם יוצאי דופן, אולי אפילו גבוהים מעט בהתחשב בגילה של המכונית.
 
כמשומשת, הפיאסטה נהנית ממחירים נמוכים יחסית.
 
חשוב לשים לב לתיבה הרובוטית הדו-מצמדית מדגמי 2013 ואילך (עם מנוע 1.6 ל') - כל הדגמים בעלי תיבה זו זכו לאחריות של 5 שנים או 160,000 ק"מ על התיבה כולה ו-10 שנים או 240,000 ק"מ על מחשב התיבה.
 
 
-
סיכום
הייתה אחת ממכוניות הסופרמיני הטובות ביותר לזמנה.