פורד מונדיאו 2001-2007 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פורד מונדיאו הייתה אחת המכוניות הגדולות ביותר בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, עם מרחב פנים בהתאם, מלפנים ומאחור.
בתחילת הדרך ניתן היה לבחור בין מנוע בנזין בנפח 2.3 ל' (161 כ"ס) למנוע דיזל 2.0 ל' - בשני המקרים עם תיבה אוטומטית-פלנטרית בעלת 6 הילוכים.
במסגרת מתיחת הפנים שבוצעה ב-2010 (אצלנו מ-2011) הופסק שיווק יחידת הדיזל בישראל ויחידת ה-2.3 ליטר הוחלפה במנוע "אקובוסט" מודרני, עם 240 כ"ס ו-34.6 קג"מ ממנוע 2.0 ל' מוגדש, אשר רתום לתיבה רובוטית דו מצמדית (6 הילוכים).
בהמשך שנת 2011 קיבלנו גרסה מוחלשת של מנוע הטורבו עם "רק" 203 כ"ס (30.6 קג"מ), גם כן עם התיבה האוטומטית הדו-מצמדית.
ב-2012 נחשפה המונדיאו החדשה בארה"ב תחת השם פיוז'ן ואשר מתבססת בכבדות על הדור הרביעי.
-
עיצוב ונוכחות
המונדיאו מציגה קווים זורמים ונאים בהתאם ל"עיצוב הקינטי" העדכני של פורד – אך עיקר כוחה בממדיה.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
האיכות, האבזור והמרווח במונדיאו ברמה גבוהה, וכך גם רמת הבידוד והשקט.
 
תא המטען גדול, בעיקר בגרסת 5 הדלתות וענק בגרסת הסטיישן.
 
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים בגרסת ה-2.3 ל' נאים, אם כי התחושה מעט עצלה וצריכת הדלק גבוהה יחסית.
 
גרסת הדיזל מציעה זמינות כוח עדיפה משמעותית לצד חיסכון בדלק. מנועי האקובוסט מ-2011 מצוינים, עם התיבה הדו-מצמדית (מצמדים רטובים) שעובדת היטב.
 
הפער לעומת מנוע ה-2.3 גדול ומורגש.
 
 
-
נוחות והתנהגות
המונדיאו היא מכונית נוחה ונעימה שמציעה בנוסף גם הנאה מנהיגה בכביש המפותל.
 
 
-
תמורה למחיר
גם אחרי שנים רבות, עדיין מדובר באחת התמורות הטובות ביותר למחיר בשוק.
 
 
-
סיכום
מכונית טובה מאוד.