פורד טרנזיט 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השישי של פורז טרנזיט (1965) הוצג בשנת 2013, עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2018 וזכה ב-2020 לעדכון נוסף.
טרנזיט שייך לסגמנט המסחריות הגדולות וככזה הוא מוצע במגוון רחב מאוד של גרסאות, סידודי הנעה (אחורית או קדמית), בסיסי גלגלים (330 ס"מ או 375 ס"מ), מרכבים (553 ס"מ, 598 ס"מ ו-670 ס"מ), שתי מידות גובה (254 ס"מ או 278 ס"מ), סידור לנוסעים (קומבי) או מטען (ואן) ויכולות העמסה - עד 2385 ק"ג למשקל כולל של 5 טון.
ההיצע המקומי כיום כולל גרסת הקומבי אחת - L350, בסיס גלגלים ארוך (375 ס"מ), הנעה קדמית ומנוע טורבו-דיזל (2.0 ל', 130 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית (6 היל').
גרסאות הוואן מוצעות עם אותו המנוע (2.0 ל') בהספק גבוה יותר (170 כ"ס) עם הנעה אחורית ותיבה ידנית (6 היל') או אוטומטית (10 היל') כתלות בגרסה ובכושר ההעמסה.
השיווק של טרנזיט המחודש בישראל החל באפריל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המחודש שיפר את ההופעה של הטרנזיט, מעניק לו נוכחות בולטת יותר. ולמרות שזה לא מביא שקל אחד בהובלה, לדעתנו זה חשוב. כי דגם שנראה טוב, נראה טוב גם לנהג, גם ללקוח.
-
תא נוסעים ומטען
גובה המפתן סביר, אבל מפתח דלת הנהג לא גדול;
מושב הנהג בסדר, המראות מצוינות, שדה הראייה לפנים נטול הפרעות, ותנוחת הנהיגה טובה מאוד.
המרקם של המשטחים טוב, ואיכות ההרכבה והגימור גם. עם זאת, החומר ממנו עשויים המשטחים מעט דק. הנדסת האנוש לא מצטיינת — לחצנים ופקדים מפוזרים, חלקם מרוחקים מהנהג.
בתא הנהג הרבה חללי אחסון יעילים. מיקום בורר ההילוכים מצוין, אבל הפקד לתפעול ידני קטן מדי. איכות התצוגה בצג המולטימדיה טובה, והוא קל לתפעול.
מושב הנוסע בימין טוב ונוח, והמרווחים העומדים לרשותו טובים. גם המושב האמצעי, לרוב עניין שאינו מבוצע טוב, נוח, מרווח הברכיים סביר, ורק לכף רגל שמאל יש הגבהה קלה.
קל מאוד לפתוח את הדלתות האחוריות ולקבע אותן ב־90 מעלות. קל גם לפתוח אותן ל־180 מעלות, אלא שבמצב זה הן אינן מקובעות, וזה סידור לא מוצלח כאשר יש רוח, למשל. המדרגה האחורית מעט גבוהה וחסרות ידיות אחיזה. לטרנזיט שתי דלתות צד, קל מאוד להניען לפתיחה ולסגירה, ובכל צד מדרגה וידית אחיזה.
-
מנוע וביצועים
בהתנעה בולט צליל אופייני של מנוע דיזל, אבל בנסיעה הוא כמעט ולא נשמע. זה המקום לציין כי ב־100 קמ"ש המנוע נמצא ב־1750 סל"ד נמוכים.
הביצועים בגרסת 170 כ"ס שנבחנה טובים מאוד; הטרנזיט יכול להגיע בקלות למהירות כביש 6 ומעבר, לשמר קצב גבוה לאורך זמן. במעלה הררי הוא יכול לצבור מהירות גבוהות בלי בעיה, ויכולת העקיפה שלו ממהירות ביניים בהחלט טובה.
הרבה מהקרדיט ליכולת הזאת שייך לתיבה. ובכן, תיבה זו, על עשרת הילוכיה, עוזרת למקסם את יכולת המנוע, ומאפשר להתאים הילוך לכל זווית ומצב. במורד לים המלח, עם בחירת הילוך נכונה, אפשר היה לקבל מהירות קבועה וללא שימוש כלשהו בבלם.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה שהטרנזיט מעניק לנהג היא טובה מאוד, גם בעיר, גם מחוצה לה. פעולת המתלים ממש משובחת, וריסון המרכב מצוין.
רעשי הרוח והכביש סבירים בהחלט בהינתן המבנה הבסיסי של המסחרית הזאת, ויחד עם המנוע השקט ביחס, מעניקים איכות נסיעה טובה לנהג העמל.
היכולת הדינמית ממש בסדר, גם כאשר נוהגים מהר מדי בכבישים מפותלים. להגה, שיש לו שלושה סיבובים מנעילה לנעילה, משקל טוב, והוא מוצלח גם בעיר (קווי חלוקה, תמרון) וגם מחוצה לה (כביש הררי מעוקל). כושר התמרון בעיר בהחלט טוב.
-
תמורה למחיר
המחיר מקובל בסגמנט, וכבונוס חשוב מקבלים מערכות בטיחות מתקדמות. לאלה חשיבות רבה בייחוד לנהגי מסחריות, שגם נוהגים הרבה, גם עושים עבודות נוספות כמו פריקה וטעינה.
כך שהתמורה למחיר טובה מאוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה 8.8 ק"מ/ל', ובשיוט הייתה 10.2 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפורד טרנזיט 2023
בדצמבר 2023 החל שיווקה של גרסה חשמלית, בשם E-טרנזיט.
הגרסה החשמלית מוצעת בישראל במרכב סגור ועם בסיס הגלגלים הארוך יותר. המנוע מייצר 269 כ"ס ו-43.8 קג"מ וההנעה אחורית. לסוללה אנרגיה של 68 קוט"ש לטווח של 305 ק"מ, והטעינה המהירה (DC) בהספק עד 115 קילוואט.
המשקל המותר הוא 1190 ק"ג ונפח ההטענה הוא 10.2 מ"ק.
-
סיכום
רכב עבודה מוצלח מאוד, המציע לא רק ביצועים טובים אלא בעיקר מערך בטיחות עכשווי ונוחות נסיעה משובחת.