הונדה CR-V 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו דור חמישי לדגם והוא מביא איתו חידוש מעניין – אפשרות לשבעה מושבים. הוא הגיע לישראל ביוני 2019 ובאיחור של חצי שנה מהמועד המתוכנן. מאז הוא לא השתנה למרות שבארה"ב כבר נחשפה מתיחת פנים.
הוא מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית החדשה שמשרתת גם את הונדה סיוויק, אך במפתיע בסיס הגלגלים קצר מזה של המשפחתית. הוא גם קצר מבין כל מתחריו. ביחס לקודמו הוא מעט גדול בכל ממד. נפח תא המטען נע בין 150 ל' כאשר כל שבעת המושבים בשימוש ל-561 ל' בתצורת 5 מושבים. . מרווח הגחון מכובד ועומד על 20.8 ס"מ - כ-4 ס"מ יותר מבדור הקודם.
יחידת הכוח דומה, אבל לא זהה לזו שבסיוויק. זהו מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ל' עם טורבו שמייצר 193 כ"ס. התיבה אוטומטית רציפה עם שבעה הילוכים מתוכנתים, וההנעה כפולה.
יש רק רמת גימור אחת, 'אלגנס', שאת פירות תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית זיהוי תמרורים, התרעת ערנות נהג, ובקרת יציבות לנגרר.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה CR-V 2020 מציג פרשנות מודרנית לקודמו בהתאם לרוח העיצוב החדשה של המותג. הוא כעת עגלגל יותר, גדול יותר ומכובד יותר גם אם אינו מאוד בולט בחניה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ואיכות החומרים טובה ברובה, כך שסה"כ האווירה מוצקה ומודרנית. לוח המחוונים מוקרן בחלקו בתצוגה בעיצוב "רטרו-עתידני", מסך המולטימדיה המקורי בגודל "7 קטן, האבזור לא שופע והנדסת האנוש יכלה להיות טובה יותר.
ביחס לקודמו הוא מעט גדול יותר ומציע מרחב מצוין בשורת המושבים הראשונה והשנייה. השורה השלישית צפופה יותר ומתאימה יותר לילדים. הדלת האחורית נפתחת בכמעט 90 מעלות ותורמת לכניסה ויציאה נוחים יותר. תא המטען מציע שני גבהים לרצפה ובתפוסה מלאה נפחו קטן מאוד (150 ל').
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו מספק ביצועים טובים והתיבה סה"כ משתפת פעולה בכל מצבי הנהיגה. פעולת המנוע נעימה, אך הוא קולו נוכח מדי גם בעיר וגם בשיוט. צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. הונדה CR-V 2020 מעט מתקשה להעלים פגמים קטנים, אבל את הבינוניים והגדולים הוא סופג מצוין. רעש הרוח מבודד היטב. זה של המנוע ובמיוחד של הכביש טעונים שיפור.
זוויות הגלגול מעט מורגשות, ולהגה המהיר (2.3 סיבובים מנעילה לנעילה) יש מעט שטח מת, ועדיין CR-V מציג אופי קליל בנהיגה דינמית גם אם לא ספורטיבי.
התחושה בנסיעת שבילים חסונה ונעימה, שמגובה בנוסף במרוח גחון נאה של 20.8 ס"מ.
 
-
תמורה למחיר
הונדה CR-V מעודן ונעים, עם ניהוג טוב, נוחות גבוהה, ושימושיות רבה. נקודות התורפה הבולטות (מאוד) הן המחיר הגבוה, והאבזור החסר ביחס למתחרים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אלגנס 1.5 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
-
מה חדש בהונדה CR-V 2020
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
כבר שנים ששוק הפנאי לוהט, ו-CR-V מפספס את החגיגה בגלל תג מחיר יקר מדי.