הונדה CR-V 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הונדה CR-V היה אחד מחלוצי ז'אנר הפנאי כשהוצג במקור ב-1995. כעת זהו דור רביעי לדגם שהגיע לישראל בפברואר 2013, ועבר מתיחת פנים בדגם שעלה ארצה במרץ 2015. מאז הדגם לא השתנה.
הוא חולק פלטפורמה עם הדור התשיעי של הונדה סיוויק, ומציע מידות גדולות למדי כיאה לשוק היעד: צפון אמריקה. בחרטומו מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' שמייצר 155 כ"ס ומקורו עוד בדור הקודם של CR-V כשבמעבר לדור הנוכחי שופר קלות. הוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה שהחליפה את התיבה האוטומטית פלנטרית עם חמישה הילוכים ששירתה את הדגם עד מתיחת הפנים. ההנעה היא כפולה למעט ברמת הגימור הבסיסית שמוצעת גם בגרסת הנעה קדמית.
הוא מוצע בשלוש רמות גימור. רמת 'קומפורט' כוללת חישוקי "17 קלים, מערכת שמע מקורית, בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי, ועוד. רמת גימור 'אלגנס' משדרגת למערך מולטימדיה ומוסיפה תאורת לד וחיישני חנייה היקפיים. רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה חישוקי "18 קלים, ריפוד עור למושבים וחשמל לתפעולם, מפתח חכם וגג זכוכית.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית (עד 30 קמ"ש) ובקרת יציבות בגרירה. רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה תאורה אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים הוא נראה יותר פנאי, מאחור יותר מיניוואני. התוצאה הכללית סה"כ סבירה, אבל לא מושכת במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב התא נאה והכל ברור ונמצא במקום. איכות החומרים של הונדה CR-V 2017 לא מרשימה, עם יותר מדי פלסטיקים קשיחים וחלולים למגע. רמת הגימור הבסיסית, 'קומפורט', בסיסית מידי.
יש שפע של מקום מלפנים, אבל מושב הנהג הקצר מקשה למצוא תנוחת נהיגה טובה. גם מאחור מאוד מרווח וגם יש רצפה שטוחה לטובת היושב במרכז. המושבים נוחים אם כי המשענת שכובה מידי. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים סבירים. תיבת ההילוכים חלקה ורצה מהר אל ההילוכים הגבוהים, ולא מזדרזת להוריד הילוך בהאצה. החסכנות הבסיסית של התיבה סה"כ עוזרת להשיג צריכת דלק סבירה שדומה לממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. בעיר הונדה CR-V 2017 מצליח לסנן חלק מהשיבושים אבל לא את כולם. מחוץ לעיר המצב משתפר והוא מתמודד יפה עם שיבושים גדולים, וקצת פחות עם שיבושים קטנים. בידוד רעשי הכביש ורוח סביר ודומה למקובל.
אין בעיה לנהוג את CR-V מהר, אבל זה לא הקטע שלו. זוויות הגלגול מורגשות, ההגה לא מצטיין ויש גם לא מעט תת היגוי.
על השבילים מספקים המתלים נוחות טובה, מלבד במפגש עם רצף שיבושים רוחבי. מרווח גחון צנוע לא מאפשר יותר מנסיעת שבילים.
 
-
תמורה למחיר
CR-V הוא רכב נחמד מרווח וחסכוני שעיקר חסרונו הוא ברמת האבזור הבסיסית ונוחות הנסיעה בעיר. המחיר הוזל באמצע השנה ועדיין הוא יקר יחסית, כך שהתמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 2 ליטר עם כ-600 יחידות.
-
מה חדש בהונדה CR-V 2017
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
רכב טוב במחיר יקר מדי ביחס לתחרות.