הונדה CR-V 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של הונדה CR-V, הוצג בשנת 2016 בגרסה המיועדת לשוק האמריקני. בניגוד לשנים עברו אין הבדלים בין הגרסה האמריקאית לזו האירופאית (שהוצגה בסוף 2018) והיא זו שמגיעה אלינו.
CR-V חולק את הפלטפורמה עם סיוויק (דור עשירי) שבאופן מעניין מציעה בסיס גלגלים ארוך יותר ב-4 ס"מ. השיווק בארץ החל ביוני 2019 ולראשונה בתולדות הדגם ישנה אופציה ל-7 מקומות (לצידה מוצעת גם תצורת 5 מושבים). בחרטומה היה מנוע טורבו-בנזין 1.5 ל‘, 193 כ“ס, הנעה כפולה ותיבה אוטומטית-רציפה.
בתחילת 2022 חלו שני שינויים מהותיים: הדגם מוצע עם יחידת כוח אחרת והיברידית (שהיתה מתחילת ייצור הדגם אבל מעולם לא הגיעה לישראל), והדגם מוצע רק בגרסת 5 מושבים (הסוללות גוזלות את 2 המקומות הנוספים).
הגרסה ההיברידית, שמכונה 'eHEV', שונה במבנה מגרסאות היברידיות רגילות ודומה לזה שבג'אז החדשה. במערכת זו 2 מנועים חשמליים ומנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר הפועל במחזור אטקינסון ומייצר 145 כ"ס, התפוקה המשולבת היא 184 כ"ס והנעה כפולה. מנוע הבנזין משמש גם כמאריך טווח, וגם כמניע ישיר של הגלגלים לפי המצב. עד סביבות 65 קמ"ש מנוע חשמלי מניע את הגלגלים. מנוע הבנזין פועל במקביל ומעביר את כוחו לשני המנועים החשמליים: גם לחשמלי הראשי שמזיז את הרכב וגם למנוע החשמלי המשני שטוען את הסוללה. מעל 65 קמ"ש, מנוע הבנזין לוקח פיקוד על ההנעה, מתחבר לגלגלים הקדמיים באמצעות מצמד וללא תיבת הילוכים. בתאוצות חזקות אותו מצמד מתנתק, מנוע הבנזין כבר לא מחובר יותר לגלגלים, אלא מספק את כל כוחו למנוע החשמלי הראשי שאחראי לבדו על התאוצה.
הוא מוצע ב-3 רמות גימור: 'אלגנס' שכוללת תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה עם צג "8; רמת גימור 'לייף סטייל' שמציעה גם תאורת לד אדפטיבית, ריפוד עור; רמת גימור 'אקזקוטיב' מוסיפה גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג ותצוגה עילית.
-
עיצוב ונוכחות
המראה מעוגל וכולל מרכיבי עיצוב בולטים כמו שבכה נוצצת מלפנים, סיומת מעין קופה מאחור, פס בוהק לרוחב הדלת האחורית וכו'. הרעיון הוא ליצור מראה נאה ומכובד, ופחות של רכב פנאי מסוקס.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מיוחד עם לוח מחוונים לא שגרתי שמשלב מהירות וסל"ד יחד. נחמד וקריא אבל הסגנון מעט מיושן. החומרים ברובם טובים, אבל האבזור לא שופע, למשל צג המולטימדיה המקורי קטן ("7), כיוון המושבים הקדמיים ידני, והנדסת האנוש לא מתעלה.
מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה טובה גם אם אינה מושלמת, הראות נאותה והתחושה היא של רכב פנאי גדול למדי. מאחור המרחב מצוין לכל כיוון ויש גם פתחי מיזוג. המושב עצמו יכול להתפצל לשניים, והוא גם מתכוון למרחק ולזווית.
כיוון שאין שורה שלישית (המקום נלקח לטובת הסוללות), תא המטען גדול מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית שונה מהמקובל – המנוע החשמלי מניע את הגלגלים במהירות נמוכה או בתאוצות חזקות בעוד מנוע הבנזין לרוב משמש כגנרטור ומניע את הגלגלים בעיקר בשיוט נינוח.
המעבר בין מנוע הבנזין לחשמלי לא מורגש, ובהתנהלות יום יומית הביצועים מספקים. אבל כשיוצאים לטיול והרכב עמוס, חסר כוח, צבירת הקצב איטית ומנוע הבנזין רועש. צריכת הדלק טובה ב-10-15 אחוז ביחס לזו של גרסת הטורבו המוחלפת.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. הוא מעט מתקשה להעלים פגמים קטנים, אבל את הבינוניים והגדולים הוא סופג מצוין. רעש הרוח מבודד היטב. זה של המנוע ובמיוחד של הכביש טעונים שיפור.
זוויות הגלגול מעט מורגשות, ולהגה המהיר (2.3 סיבובים מנעילה לנעילה) יש מעט שטח מת, ועדיין CR-V מציג אופי קליל בנהיגה דינמית גם אם לא ספורטיבי.
התחושה בנסיעת שבילים חסונה ונעימה, שמגובה בנוסף במרוח גחון נאה של 20.8 ס"מ.
 
-
תמורה למחיר
ה-CR-V מתרחק עוד יותר מהקהל עם מחיר התחלתי גבוה. בנוסף, הוא גם לא מאובזר באופן יוצא דופן, כשבשוק יש מתחרים עדיפים. התמורה בינונית.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות ברמת הגימור הבסיסית חסר ניטור שטחים מתים, ובשתיים הגבוהות יותר כולל את המערכות המוכרות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי.
-
מה חדש בהונדה CR-V 2022
תחילת שיווק גרסה היברידית שמחליפה את גרסת הטורבו-בנזין שהיתה קודם. בנוסף, כעת מוצע הדגם רק בתצורה של חמישה מושבים (בטורבו-בנזין היתה גם אופציה לשבעה מושבים).
-
סיכום
קרוסאובר שימושי, מעט יקר מהמתחרים.