הונדה CR-V 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בארה"ב זהו אחד מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר כשבחלק מהמזמן הוא גם היה הנמכר ביותר. בישראל הוא הצליח פחות. סיבות שונות הובילו את הונדה לאחד תוכניות שיווק וכעת הגרסאות האמריקאיות והאירופאיות זהות. לישראל הגיע ביוני 2019 ובאיחור של חצי שנה מהמועד המתוכנן.
זהו דור חמישי ל-CR-V והוא מביא חידוש מעניין כאשר הוא לא רק גדול מקודמו, אלא גם מציע גרסת שבעה מושבים. הוא נשען על הפלטפורמה הגלובלית החדשה שמשרתת גם את הונדה סיוויק (דור עשירי), כשבמפתיע בסיס הגלגלים דווקא קצר יותר מזה של הסיוויק ב-4 ס"מ.
לעומת קודמו הוא גדל בכל ממד: לבסיס הגלגלים נוספו 4 ס"מ, ל-266.3 ס"מ; האורך גדל ב-7 ס"מ, ל-460 ס"מ; הרוחב התרחב ב-3.5 ס"מ, ל-185.5 ס"מ; הגובה צמח ב-0.5 ס"מ, ל-169 ס"מ. נפח תא המטען נע בין 150 ל' כאשר כל שבעת המושבים בשימוש ל-561 ל' בתצורת 5 מושבים. כדי לחזק את תחום הפנאי שמעט נזנח בדור הקודם, מרווח הגחון צמח בכ-4 ס"מ ל-20.8 ס"מ. תחתית המרכב אמנם זכתה למיגון, אבל זו מיועד לתיעול אוויר לחיסכון בדלק ולא להגנה בשטח.
הכל חדש בדגם, מערך מתלים (רב חיבורי מאחור במקום עצמות עצה כפולות) היגוי, וגם יחידת כוח. את מנוע ה-2.0 ל' 155 כ"ס של הדור הקודם (שמקורו עוד בדור שלפניו), מחליף מנוע 1.5 ל' טורבו מודרני עם 193 כ"ס. הוא דומה אך לא זהה לזה שבסיוויק. התיבה רציפה (עם שבעה הילוכים מתוכנתים) וההנעה כפולה.
יש רק רמת גימור אחת, 'אלגנס', שכוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מערך מולטימדיה עם צג מגע מקורי, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההג ועוד. במערכות הבטיחות: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית זיהוי תמרורים, התרעת ערנות נהג, ובקרת יציבות לנגרר.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה CR-V 2019 ממשיך בדרך קודמו עם אותו ניסיון ליצור קו שהוא יותר אלגנטי מאשר פנאי חסון. בניגוד למתחרים אחרים בתחום הוא אינו מנסה להראות ספורטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שונה משמעותית מזה של הדור הקודם כשיחד עם הדשבורד המאסיבי, מעניק תחושה של גודל. איכות החומרים טובה ברובה. האבזור אינו עשיר כמצופה מרכב במחיר הזה, והנדסת האנוש לא מושלמת.
מעמדת הנהג הראות נאותה, המושבים נוחים והתחושה היא של רכב פנאי גדול למדי. בשורה השנייה, המרחב מצוין לכל כיוון והמושב המפוצל מתכוון למרחק ולזווית. השורה השלישית מתאימה יותר לילדים או מבוגרים במידות קטנות. תא המטען מציע שני גבהים לרצפה וכשכל המושבים בשימוש נפחו קטן מאוד (150 ל').
 
-
מנוע וביצועים
זו יחידת כוח שונה מזה שהיה בדור הקודם, טובה וזריזה באופן מורגש. סה"כ הביצועים טובים, והתיבה יעילה וחלקה. רעש המנוע נוכח במאמץ (בגלל אופי התיבה הרציפה), והוא נשמע גם בשיוט, אם כי זה לא מאוד מפריע. צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
כנראה בזכות תושבות הידראוליות למתלים, הונדה CR-V 2019 מייצר נוחות נסיעה טובה מאוד. הוא לא תמיד מעלים את הפגמים הקטנים, אבל עם השאר הוא מתמודד טוב מאוד. בידוד רעשי המנוע ובמיוחד של הכביש טעונים שיפור, של הרוח מבודד היטב.
התנהגות הכביש טובה מאוד וחלוקת הכוח בין הצירים זורמת ובלתי מורגשת. ההיגוי מהיר (2.3 סיבובים מנעילה לנעילה) והבלמים טובים.
שיפור גדול חל באיכות הנסיעה בשבילים, כשיחד עם מרווח גחון מכובד (20.8 ס"מ) אפשרויות הטיול גדולות יותר.
 
-
תמורה למחיר
הדור החדש ביצע קפיצת מדרגה משמעותית. הוא מעודן ונעים, עם ניהוג טוב ובטוח, יכולת גבוהה בכביש ובשביל, ושימושיות טובה. מעל הכל מציע לראשונה שבעה מושבים. אבל מחיר יקר מידי מרחיק אותו לקצוות הקבוצה כשבנוסף הוא מחסיר אבזור נוחות שיש למתחרים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אלגנס 1.5 ליטר טורבו עם כ-200 יחידות.
-
מה חדש בהונדה CR-V 2019
דור חדש (חמישי), פלטפורמה חדשה, יחידת כוח חדשה, מתלים חדשים, מערכת היגוי חדשה, עוד אבזור בטיחות.
-
סיכום
CR-V טוב לכשעצמו אבל מתרחק עוד יותר מהקהל עם תג מחיר מוגזם – וחבל.