הונדה ג'אז 2001-2008 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הסופרמיני הלא-מאוד-קטנה של הונדה הוצגה במקור ב-2007 והגיעה אלינו ב-2008.
הג'אז, מיום היוולדה, התהדרה בצד פונקציונלי מפותח הודות לתכנון פנים חכם שהציע מרווח רב - הן לנוסעים והן למטען - במסגרת המידות הצנועות של המכונית.
הדור השני המשיך את המסורת לצד שיפור במרבית התחומים, אך יחד עם זאת המסורת נשמרה גם בהיבט נקודות החולשה, עם תג-מחיר מופרך, דבר שהביא להפסקת השיווק של הדגם ב-2009.
בהמשך עברה הג'אז מתיחת פנים, איתה חזרה לישראל בתחילת 2011.
מבחוץ מדובר אמנם בעדכון קל בלבד, אולם השינויים הטכניים עמוקים יותר - המפעל הועבר מיפן לבריטניה, התיבה הרובוטית החד-מצמדית פינתה את מקומה לטובת תיבת הילוכים רציפה, נוסף דגם היברידי חסכוני יותר (יחידת הכוח המוכרת מהאינסייט ומהסיוויק ההיברידית), איכות הפנים שופרה והמחירים הוזלו בצורה משמעותית
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הג'אז נראה כאבולוציה של קודמתה ושומר על מבנה המונובוקס הייחודי. התוצאה נאה מאוד וייחודית.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח מאוד ומודולרי, עם שפע פטנטים לאחסון והובלה. איכות החומרים בינונית. תא המטען ענק.
 
 
-
מנוע וביצועים
כל יחידות ההנעה חסכוניות מאוד בדלק, אך הביצועים אינם מבריקים. התיבה הידנית מצוינת ושילובה עם יחידת ה-1.2 ליטר מפתיעה - הן בהיבט הביצועים הזריזים והן בהיבט החיסכון בדלק.
 
התיבה הרובוטית החד-מצמדית מצריכה זמן הסתגלות, בעוד שהתיבה הרציפה (רק עם מנוע 1.4 ליטר, אחרי מתיחת הפנים) נעימה יותר לשימוש.
 
הדגם ההיברידי חסכוני למדי, אולם עדיין מצריך נהיגה מודעת (המנוע החשמלי מתפקד כמנוע-עזר ואין אפשרות לנסוע על חשמל בלבד).
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה וההתנהגות השתפרו ביחס לעבר, אך הג'אז עדיין נמצאת בפער ביחס לשאר הקטגוריה, בעיקר עקב היגוי מנותק לחלוטין.
 
 
-
תמורה למחיר
הדגמים הידניים הם המומלצים יותר. מאז 2014 ניתן לרכוש בישראל רק את הגרסה ההיברידית.
 
 
-
סיכום
מכונית מצוינת - חסכונית, חכמה ושימושית