הונדה ג'אז 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2020 הושק בישראל הדור הרביעי של הונדה ג׳אז, אשר מאז הצגתה ב-2001 הייתה ייחודית בהשוואה לדגמי סופרמיני אחרים בזכות מבנה מיניוואני, שהעניק לה מרחב פנים מרשים ושימושיות גבוהה.
המבנה המקורי נשמר והממדים קרובים מאוד לדור היוצא, אך המערך ההיברידי שונה וייחודי; המפרט כולל מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר 98 כ"ס ו-2 מנועים חשמליים. אולם, בניגוד למקובל, רוב הזמן מנוע הבנזין מניע מנוע חשמלי אחד המתפקד כגנרטור וטוען את הסוללה. האנרגיה הנאגרת בה משמשת את המנוע החשמלי השני – והוא זה שמניע את הרכב.
רק בשיוט רגוע במהירות גבוהה יותר, מ-80 קמ"ש ומעלה, יעביר מנוע הבנזין את תפוקתו לגלגלים.
המנוע החשמלי המניע את הרכב רוב הזמן מייצר 109 כ"ס ו-25.8 קג"מ, ואלה הנתונים המרביים של הרכב.
להונדה ג'אז 2020 מערך בטיחות נכבד, הכולל בלימה אוטונומית המסייעת גם במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף, מצוידת הסופרמיני החדשה בעשר כריות אוויר.
הג'אז מוצעת בשתי רמות גימור: 'קומפורט' ו'אלגנס'. ל'קומפורט' תאורת לד, צג מולטימדיה "5, מחוונים מוקרנים ובקרת אקלים; ל'אלגנס', בנוסף, חישוקי "15 קלים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מולטימדיה עשירה יותר עם צג "9, ריפוד משולב עור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הג‘אז נובע מהמבנה שלה, שנועד למקסם את חלל הפנים, ולזו חזית ייחודית וחביבה למראה.
 
-
תא נוסעים ומטען
כצפוי, לג׳אז הקטנה מרחב פנים גדול בהרבה מזה של דגמי סופרמיני אחרים. התחושה היא שהרכב אוורירי ומרווח לא רק בגלל המרחב הנדיב אלא גם בזכות שטח החלונות הגדול. העיצוב עצמו נאה ומיוחד, אך איכות החומרים לא מצטיינת. מושב הנהג בינוני, מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים המוקרן איכותיים.
המרחב מאחור נדיב ביותר, והרצפה הכמעט-שטוחה מוסיפה לנוחות הישיבה ומאפשרת מקום ישיבה במרכז. לחיוב יצוינו ריפוד איכותי ותאים נפרדים למסמכים ולסלולרי, לשלילה נציין היעדר פתחי מיזוג מאחור ושקע טעינה. תא המטען גדול ושימושי וכולל שלל פתרונות עגינה ואחסון. ג'אז מציעה מספר אפשרויות לקיפול המושבים והתפעול קל מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה הלא-שגרתית של הונדה ג‘אז 2020 אינה מחייבת סשן היכרות; לשלב ל-D ולנהוג. בנסיעה בעיר בולטת פעולתו השקטה של המנוע, והתאוצה טובה מאוד. מחוץ לעיר הביצועים כבר סבירים בלבד, אך יספקו כל שימוש מקובל. תחת עומס פעולת מנוע הבנזין נשמעת היטב והיא אינה מעודנת.
מעבר ליכולתה הטובה בעיר, מצטיינת יחידת הכוח הזו בצריכת דלק נמוכה. במבחן מאומץ שחלקו נעשה בתוואי הררי, עמדה הצריכה על 16.1 ק“מ/ל'; בשימוש מתון הצריכה תהיה טובה גם מ-20 ק“מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר מספקת; הג‘אז מצליחה להתמודד היטב עם טלאים ושיבושים ”מעוגלים“ בעוד שיבושים חדים ושברים מורגשים יותר. בידוד הרעשים אינו מצטיין — יש לא מעט רעשי רוח וכביש. היכולת הדינאמית טובה.
 
 
-
תמורה למחיר
מחירה של הג׳אז גבוה ודומה לזה של רכבי פנאי קטנים. ביחס לדגמי סופרמיני התמורה אינה מצטיינת, אך מנגד, היא מספיק מרווחת ושימושית כדי להוות תחליף מוזל למכונית משפחתית.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.3 ליטר עם כ-600 יחידות.
אחריה גרסת אלגנס 1.5 ליטר היבריד עם כ-350 יחידות.
-
מה חדש בהונדה ג'אז 2020
תחילת שיווק דור חדש בישראל באוגוסט 2020.
 
-
סיכום
הונדה ג‘אז, בזכות תכנון פנים מבריק, מציעה מרחב פנים גדול מאוד במכונית קטנה ומוסיפה לו שימושיות רבה. אך בעיקר, היא חסכונית באופן מופלג ומתאימה למי שמחפש רכב קל לתמרון וחניה אך מרווח מספיק למשפחה.