הונדה ג'אז 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 הושק בישראל הדור הרביעי של הונדה ג׳אז, אשר מאז הצגתה ב-2001 הייתה ייחודית בהשוואה לדגמי סופרמיני אחרים בזכות מבנה מיניוואני, שהעניק לה מרחב פנים מרשים ושימושיות גבוהה.
המבנה המקורי נשמר והממדים קרובים מאוד לדור היוצא, אך המערך ההיברידי שונה וייחודי; המפרט כולל מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר ו-2 מנועים חשמליים; המנוע החשמלי המניע את הרכב רוב הזמן ומייצר 109 כ"ס ו-25.8 קג"מ, ואלה הנתונים המרביים של הרכב.
מערך הבטיחות מכובד, וכולל עשר כריות אוויר, בלימה אוטונומית המסייעת גם במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית.
הג'אז מוצעת בשתי רמות גימור: לרמת 'קומפורט' תאורת לד, צג מולטימדיה "5, מחוונים מוקרנים ובקרת אקלים; לרמת 'אלגנס', בנוסף, חישוקי "15, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מולטימדיה עם צג "9, ריפוד משולב עור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הג‘אז יותר שימושי מאשר אופנתי, אך החזית ייחודית וחביבה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
לג׳אז הקטנה מרחב פנים גדול בהרבה מזה של דגמי סופרמיני אחרים, ולתחושה האוורירית תורם שטח החלונות הגדול. העיצוב עצמו נאה ומיוחד, אך איכות החומרים לא מצטיינת. מושב הנהג בינוני, מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים המוקרן איכותיים.
המרחב מאחור נדיב ביותר, והרצפה הכמעט-שטוחה תורמת. תא המטען גדול ושימושי והג'אז מציעה מספר אפשרויות לקיפול המושבים.
 
-
מנוע וביצועים
בנסיעה בעיר בולטת פעולתו השקטה של המנוע, והתאוצה טובה מאוד. מחוץ לעיר הביצועים סבירים בלבד. תחת עומס פעולת מנוע הבנזין נשמעת היטב והיא אינה מעודנת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה, אך שיבושים חדים ושברים מורגשים. בידוד הרעשים אינו מצטיין, אך היכולת הדינאמית טובה.
-
תמורה למחיר
מחירה של הג׳אז גבוה ודומה לזה של רכבי פנאי קטנים. ביחס לדגמים מקבילים התמורה אינה מצטיינת, אך מנגד, היא מספיק מרווחת ושימושית כדי להוות תחליף מוזל למכונית משפחתית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נמוכה: 16.1 ק“מ/ל' במבחן מאומץ; בשימוש מתון הצריכה תהיה טובה מ-20 ק“מ/ל'.
-
מה חדש בהונדה ג'אז 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
מכונית קטנה מבחוץ וגדולה מבפנים, שיכולה להוות תחליף מעולה וחסכוני למשפחה.