הונדה ג'אז 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הונדה הציגה את הג'אז הראשונה בשנת 2001. היא הציעה מבנה מונובוקס ומראה של מיניוואן קטן – ובזכות תכנון חכם גם מרחב פנימי וגמישות קיפול מושבים כמו מיניוואן קטן. הדור השלישי לג'אז שומר על הנוסחה וגם על העובדה כי הוא מוצע בארץ גם בגרסה ידנית. בניגוד לדור הקודם ולמקובל בקטגוריה, הגרסה הידנית עושה שימוש באותו מנוע כמו האוטומטית – 1.3 ל' עם 102 כ"ס. זה הספק גבוה יחסית למתחרות הידניות, אבל גם המחיר גבוה יחסית לסופרמיני ידנית.
הג׳אז הוצעה בשתי רמות גימור. כל הרמות יכללו מערכת למניעת תאונה עירונית ואת מערך המולטימדיה החדש של הונדה. ברמה המהודרת יותר (קומפורט; בגרסה האוטומטית בלבד) תוצע חבילת בטיחות מתקדמת שכוללת התרעה על סטייה מנתיב וקרבה לרכב שלפנים, ובקרת שיוט היודעת לקרוא את שלטי המהירות ולהאט בהתאם.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה שמרה על הצללית הייחודית של הג'אז, אבל ניסתה לשלב בה קווים חדים יותר לחרטום ובייחוד לאחוריים. התוצאה נראית יותר מודרנית, במיוחד מלפנים, אבל משהו מהחיוך של הדור הקודם אבד.
 
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג בצעה הונדה ג׳אז 2017 צעד קדימה מבחינת האיכות בהשוואה לדור הקודם, אך הפלסטיקה עדיין קשיחה ויוצרת רושם חלול. מבחינה זו היא אינה ברמה של מובילות הקבוצה. הגרסה הידנית נראית פחות טוב מאשר האוטומטית – הפלסטיקה על טהרת השחור ומסך המולטימדיה קטן יותר ועם גרפיקה מיושנת. הקלף החזק בג'אז היה תמיד המרחב הפנימי, והדגם החדש אפילו משפר את המצב. המרחב לשני מבוגרים מאחור מצוין וגם תא המטען גדול ביחס למקובל בקבוצה. "מושבי הקסם", שמתקפלים לכל כיוון, מוסיפים לשימושיות. אך המושב ותנוחת הנהיגה התגלו כפחות נוחים מהצפוי בנהיגה ארוכה.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה הידנית חולקת את המנוע עם הגרסה האוטומטית – 1.3 ל', 102 כ"ס. אבל למרות ההספק הגבוה, הביצועים אינם מרשימים. השתלבות בתנועה או זינוק מכובד ברמזור ידרוש למשוך את המנוע לחצי השני של תחום הסל"ד, שם הוא מייצר רעש חזק ולא נעים. אם מתעלמים מהרעש, אפשר לקבל ביצועים זריזים בהחלט, גם בזכות תיבה נעימה להפעלה, עם מהלך קצר וברור, ויחסי העברה קרובים. צריכת הדלק במבחן עמדה על נתון מרשים של כ-16 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
הונדה ג׳אז 2017 מציעה נוחות נסיעה סבירה, אבל שיבושים גדולים מורגשים מדי ומוציאים אותה משלוותה. גם הריסון במצבים אלה אינו מושלם והתחושה ממערך המתלים אינה מספיק רהוטה. למרות שלתיבה הידנית שישה הילוכים, שיוט במאה מתבצע בסל"ד גבוה יחסית (כמעט 3000 סל"ד), בו מייצר המנוע צליל עסוק ונוכח.
הג'אז מציעה ניהוג נאות בפיתולים אבל לא הרבה יותר. בפניות היא מסגירה את גובהה ברכינה ברורה, אבל מעבר לכך מציעה תגובות נכונות ואחיזת כביש טובה.
 
 
-
תמורה למחיר
הבעיה העיקרית של הגרסה הידנית של הג'אז היא העובדה שבניגוד לאחותה האוטומטית, שזכתה לתמחור תחרותי יותר בדור הנוכחי ומציעה תמורה גבוהה, הגרסה הידנית נשארה יקרה ביחס למתחרות ופחות משתלמת.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.3 ליטר עם כ-3100 יחידות.
אחריה גרסת טרנטד 1.3 ליטר ידני עם כ-100 יחידות.
-
מה חדש בהונדה ג'אז 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
 
-
סיכום
הונדה ג׳אז שומרת על היתרונות המסורתיים שלה בתחום המרחב הפנימי וגמישות סידור המושבים. גם בתחום צריכת הדלק היא עדיין משיגה תוצאות טובות. אבל חטיבת הכח הרועשת פוגעת בעידון, ולא מקיימת את הבטחת הביצועים.