הונדה ג'אז 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של ההונדה ג'אז יצא לדרך באיטיות-מה. במקור הוצג הדגם ב-2013, אך לשוק היפני בלבד, בעוד שלאירופה ולישראל הגיע הדגם במחצית השניה של 2015.
מדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על רצפה חדשה עם מערכות הנעה עדכניות. מעבר לכך, הג'אז החדשה גדולה מקודמה, ושומרת על ניצול חלל פנים מבריק, המאפיין את הג'אז מיומה הראשון.
במהלך 2018 החל שיווק הגרסה המחודשת; במסגרת העדכון הקליל, הוחלפו השבכה הקדמית והפגושים (מלפנים ומאחור) ונוספה יחידת הנעה חדשה להיצע באירופה (1.5 ל').
בישראל המשכנו לקבל את מנוע ה-1.3 ליטר המוכר שמספק 102 כ"ס, ואפשרות בחירה בין תיבת 6 הילוכים ידנית לבין תיבה אוטומטית-רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה ג׳אז 2019 נראית יותר מודרנית מהדור היוצא, במיוחד מלפנים - אבל משהו מהחינניות של הדור הקודם אבד.
 
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג בצעה הונדה צעד קדימה מבחינת איכות ההרכבה, אולם הפלסטיקה הקשיחה פוגמת בתחושה. בגרסה המאובזרת נמצא מערך מולטימדיה חדש ומתוחכם, אבל מסורבל לתפעול לעתים - הן מבחינת הממשק והן מבחינת הפעולה הפיזית, הנעשית באמצעות לחצני מגע במקום מתגים. המרחב לשני מבוגרים מאחור מצוין וגם תא המטען גדול ביחס למקובל בקבוצה. מנגד, מושב הנהג ותנוחת הנהיגה התגלו כלא נוחים בנהיגה ארוכה.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח היא נקודת החולשה של הונדה ג׳אז 2019: המנוע דורש שימשכו אותו במעלה הסל"ד כדי לספק את כוחו, אך כשעושים זאת מתקבל רעש לא נעים ותחושה מאומצת.
מנגד, צריכת הדלק מצוינת ועמדה על 15.4 ק"מ לליטר במבחן מגוון. הגרסה הידנית צרכה אפילו פחות - 16 ק"מ לליטר בממוצע.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה, כמו גם הבידוד מרעשי חוץ. בידוד הרעשים, יצוין, מורע בשיוט (בשל רעשי כביש בולטים) או בזמן האצה חזקה (רעש מנוע).
 
-
תמורה למחיר
בניגוד לדורות עברו, הדור השלישי של הג'אז מתומחר בצורה תחרותית למדי - בגרסה האוטומטית. הגרסה הידנית פחות אטרקטיבית במחירה.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.3 ליטר עם כ-1500 יחידות.
-
מה חדש בהונדה ג'אז 2019
באוקטובר 2019 הוצג דור חדש לג׳אז, אשר הגיע לישראל לקראת סוף שנת 2020.
 
-
סיכום
סופרמיני קטנה מבחוץ וגדולה מבפנים, שיכולה בקלות לשמש כרכב ראשי בבית - בעיקר למשפחות המתגוררות בעיר צפופה.