אינפיניטי QX50 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2021 החל שיווקו בישראל של אינפיניטי QX50, רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) המתמודד מול דגמים מקבילים של מותגי יוקרה: אודי Q5, ב.מ.וו X3 ושות'.
מדובר בדור שני לדגם ותיק יחסית שהוצג עוד ב-2017.
ה-QX50 הנוכחי מבוסס על רצפת ההנעה הקדמית של מרצדס (MFA2) ומצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר עם טכנולוגיה ייחודית - יחס דחיסה משתנה, המאפשר לו (בתיאוריה) לשלב טוב יותר בין ביצועים לצריכת דלק.
היבואן מצטט את נתון כוחות הסוס האמריקאי (268), אך לפי המדידה האירופאית המקובלת בישראל מדובר ב-272 כ"ס וב-38.7 קג"מ.
ל-QX50 תיבה רציפה עם יחסי העברה קבועים, וההנעה קדמית או כפולה. מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות (6.3 עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.
בארץ מוצע הרכב בשתי גרסאות - הנעה קדמית ברמת הגימור 'לוקס' או הנעה כפולה ברמת הגימור 'אסנשיאל'.
רשימת האבזור נדיבה וכוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחים ליושבים מאחור, מולטימדיה עם שני צגים ("8, ו-"7) וריפודי עור. הגרסה הבכירה מוסיפה מצלמות היקפיות, זיכרונות למושב ולמראות, ומערכת שמע משודרגת של Bose.
במפרט הבטיחות: ניטור בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של QX50 זנח את מראה הסטיישן המוגבהת של קודמו ושינה כיוון לחלוטין - הרבה יותר SUV, הרבה יותר קונבנציונלי. החזית אומנם מציגה סבכה ענקית ומלאת כרום ונוכחות, אך הקווים מאוד בנאליים. התוצאה היא עיצוב נעים אך אנונימי.
-
תא נוסעים ומטען
בזכות העור הדו-גווני, הגג הפנורמי ואיכות החומרים הנאה, יש אווירה יוקרתית בקוקפיט - אבל אין כאן ספק שמדובר ברכב שהוצג לפני 5 שנים ארוכות.
האשמה העיקרית היא יחידת המולטימדיה, שמורכבת ממסך עליון של 7 אינץ' ומסך תחתון של 8 אינץ' - שאינם נראים זהים. בצד החיובי, הסידור הזה מתגלה כמאוד נוח לתפעול.
המושבים הקדמיים נוחים ותנוחת הנהיגה טובה. המרווח מאחור מצוין אפילו למבוגרים גדולי מידות, והספסל נע על מסילה ונהנה ממשענת מתכווננת. לנוסע במרכז יהיה, כרגיל, פחות נוח.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
המנוע מגיב היטב, שופע כוח ומומנט ומטפס בחדווה לסל"ד גבוה. אולם הוא משודך לתיבה רציפה שמדגישה את החסרונות שלו ושלה.
בטורים מסוימים (בסביבות 4000 סל"ד) המנוע מייצר צליל צורם במיוחד, ובסיבובים גבוהים הוא סתם רועש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה לא מרשימה - המתלים רגישים לשיבושים חדים, וספיגת המהמורות העירונית די בינונית. מחוץ לעיר השיכוך לא משתפר משמעותית, ושברים או בליטות עשויים להעביר חבטות.
בשיוט עדיין מדובר ברכב די נעים - אולם גם שם מתבלט גילו של התכנון הבסיסי, שכן הרכב אינו כולל שמירה על מרכז הנתיב כחלק מבקרת השיוט האדפטיבית; בכל פעם שמתקרבים לשול הנתיב, במקום תיקון מקבלים ויברוץ קל בהגה ומעין צפירה עדינה ומעצבנת.
בגרסת ההנעה הכפולה שנבחנה. יש ל-QX50 המון אחיזה ונכונות רבה לפנות, והוא מגיב היטב לשינויי כיוון והעברות משקל תכופות.
הבלמים טובים בעוצמה וברגש, וההגה כבד יחסית ומדויק.
-
תמורה למחיר
המחיר האטרקטיבי - שהינו נמוך בעשרות אלפי שקלים מחלק מהמתחרים - מהווה את מוקד המשיכה העיקרי לדגם הוותיק.
-
צריכת דלק
בסיומו של המבחן, שכלל פרק עירוני ארוך מהרגיל, התגלתה צריכת דלק לא מחמיאה - 8.2 ק"מ לליטר בממוצע. בשיוט גמאנו 13.3 ק"מ לכל ליטר, נתון נאה למדי.
-
מה חדש באינפיניטי QX50 2022
תחילת שיווק מלא בישראל בינואר 2022.
-
סיכום
רכב פנאי שמצריך עדכון ומתקשה להתבלט בקבוצה - אך נהנה ממחיר נמוך ביחס למתחריו.