KGM מוסו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של מוסו, טנדר בגודל בינוני של היצרן הקוריאני הוותיק סאנגיונג. הדור החדש של מוסו נחשף לראשונה בשנת 2018 על בסיס שלדת הסולם של רקסטון, רכב הפנאי הגדול של היצרנית.
KGM הוא השם שקיבל מותג הרכב סאנגיונג אחרי שנרכש ב-2022 על ידי קבוצת KG שמתמחה בכימיקלים ופלדה. המיתוג מחדש של החברה התרחש בישראל החל משנת הדגם 2024.
ממדיו של KGM מוסו נדיבים ביחס לסגמנט עם אורך של 540 ס"מ, רוחב 195 ס"מ, גובה 185 ס"מ ובסיס גלגלים של 321 ס"מ. גם הארגז גדול מזה של מרבית המתחרים היפניים.
בעבר מוסו פנה בעיקר אל תחום הפנאי, אולם בדור הנוכחי מוסו מצויד בסרן חי עם קפיצי עלים מאחור, ובהתאם כושר ההעמסה שלו מהגבוהים בסגמנט – עד 1.16 טון.
המנוע היחיד המוצע בישראל הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ל' המפיק 202 כ"ס ו-45 קג"מ. התיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה וההנעה כפולה.
לקראת 2024 המוסו זכה לרענון דומה לזה שעבר הרקסטון, עם עיצוב פנסים, סבכה ופגוש קדמי מודרניים יותר.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
KGM מוסו 2024 מוצע בישראל בגרסה אחת – 2.2 ל', דיזל 202 כ"ס, הנעה כפולה – ובשתי רמות גימור.
רמת 'EX' כוללת כסטנדרט: מסך מולטימדיה 8 אינץ' כולל קישוריות לאנדרואיד ואפל, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, לוח מחוונים מוקרן 12.3 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ' ועוד.
רמת 'פרימיום' מוסיפה באבזור: מושבים מחוממים ותפעול חשמלי, אוורור למושבים מלפנים, ריפוד עור וחלון שמש בגג.
-
בטיחות
KGM מוסו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת לניטור רכב בשטח מת, התרעה על סטיה מנתיב (ללא תיקון) ועוד.
-
סיכום