KGM טיבולי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
היצרנית הקוריאנית KGM (לשעבר סאנגיונג), הציגה את טיבולי בשנת 2015 כניסיון הראשון של החברה להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, אחרי שבמשך שנים ייצרה בעיקר רכבי שטח גדולים וכבדים.
ב-2017 הצטרפה גרסת XLV מוארכת עם מנוע דיזל ותא מטען מוגדל, ובשנת 2019 הוצגה גרסה מעודכנת לאחר שהדגם עבר מתיחת פנים מקיפה - אך השיווק בישראל הופסק לפני שזו הספיקה לעשות עלייה.
לאחר הפסקה ארוכה, התחיל שיווקו המחודש של הדגם בארץ בחודש מרץ 2025. השינויים יותר מאשר סמליים: במסגרת אותה מתיחת פנים ממדי המרכב הוגדלו – האורך כעת 425.5 ס"מ, תוספת של 5.5 ס"מ, הרוחב 181 ס"מ, עוד 1 ס"מ, הגובה הוא 161.5 ס"מ, 2.5 ס"מ יותר. נפח תא המטען כעת 423 ליטרים (311 ל').
גם המנוע שונה ועדכני – טורבו-בנזין 1.5 ליטר המספק 163 כ"ס ו-26.5 קג"מ, משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים ולהנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים יצרה חזית חדשה ומודרנית יותר, וזו כוללת תאורת יום LED, חישוקי "18 וגם פגושים בצבע המרכב.
העיצוב המחודש נאה מבעבר, אך מבעד לאיפור הצבעוני קשה שלא לראות את המראה של הדגם המקורי, שעיצובו הבסיסי כבר ותיק.
-
תא נוסעים ומטען
שינויים משמעותיים נעשו בסביבת הנהג, וכאן העדכון בולט הרבה יותר. זה מתחיל בריפודי דמוי-עור דו-גווני נאים למדי, וממשיך לקוקפיט דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים "10.25 ומסך מרכזי "9.
עם זאת, גם כאן ניכרים סימני הגיל: בין אם זה סמל סאנגיונג שנותר בטבור גלגל ההגה, ההנדברקס הידני והרבה מתגים פיזיים - וזה דווקא חיובי, שכן הם הפכו את התפעול למאוד אינטואיטיבי. מעבר לכך יש הרבה פלסטיק שחור ודק בין הקישוטים השונים וזה אינו מאוד איכותי לתחושה.
תנוחת הישיבה גבוהה כפי שרבים ורבות אוהבים ברכבי פנאי, הראות החוצה נהדרת למעט ה-3/4 האחורי שם קורה C עבה מסתירה. המושבים נוחים ותומכים יפה בגוף ומציעים בסיס ארוך גם לאנשים בממדים מערביים.
הכניסה למושב האחורי נוחה בזכות מפער דלת רחב ומפתן נמוך. המושב האחורי נוח למדי ויש מרווח סביר לראש, אך מוגבל לרגליים.
לתא המטען נפח נאה וגם רצפה כפולה.
-
מנוע וביצועים
למרות שעל הנייר, נתון ההאצה מהמקום אינו מרשים, בפועל מנוע הבנזין חזק במפתיע לרכב בממדים כאלה ובעידן הזה. תיבת ההילוכים עובדת נהדר עם המנוע ויחד הם גורמים לטיבולי לזוז בצורה נמרצת מאד בעיר או מחוצה לה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי. המתלה האחורי, קורת מתח פשוטה, לא ממש אוהב שברים חדים והדבר מורגש - אך ברוב התנאים הספיגה טובה.
קוטר הסיבוב העירוני קטן, קצת יותר מ-10 מטרים, ועם הממדים הצנועים אפשר בקלות למצא מקום חניה ולהשתחל פנימה בטייק ראשון.
במהירות שיוט הרכב אינו שקט במיוחד, ורעשי הכביש והרוח בולטים.
היכולת הדינמית נאה, ההתנהגות ניטראלית והרכב נשלט היטב בכביש המעוקל – אבל בעומס אובדן האחיזה של הגלגלים הקדמיים מגיע מוקדם מאוד ואליו מצטרפת לחימת הגה ביציאה מפניות.
-
תמורה למחיר
מחירו של טיבולי המחודש בהחלט אטרקטיבי, אך מדובר בדגם ותיק למדי שיתקשה לבלוט מול מתחרים עדכניים.
-
גרסאות ורמות גימור
טיבולי משווק בישראל בגרסה אחת, ובמפרט האבזור: מולטימדיה "9 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים מוקרן "10.25, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה היקפיים, מצלמה אחורית, ריפוד דמוי-עור, מפתח חכם, חישוקי "18 ועוד.
-
בטיחות
טיבולי המעודכן טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. לדגם שלפני העדכון ציון של 4 כוכבים משנת 2016, במבחן בפרוטוקול פחות מחמיר מזה המקובל היום.
מפרט הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט לא-אדפטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי ובקרת ערנות נהג.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק גבוהה יחסית. 11 ק"מ/ל' בממוצע-מבחן מאומץ הם לא מעט לרכב פנאי קטן בעולם של דגמים קרובים עם הנעה היברידית או מנועי טורבו קטני-נפח.
-
מה חדש בKGM טיבולי 2025
תחילת שיווק בישראל, בחודש מרץ 2025.
-
סיכום
פשוט ומיושן - אך עדיין רלוונטי.