KGM רקסטון 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
KGM הוא השם שקיבל מותג הרכב הקוריאני הוותיק סאנגיונג אחרי שנרכש ב-2022 על ידי קבוצת KG שמתמחה בכימיקלים ופלדה. המיתוג מחדש של החברה התרחש ב-2023 והרכב הראשון להגיע אלינו הוא הרקסטון הוותיק והמוכר.
רכב השטח הגדול, שנשען על שלדת סולם, הוצג ב-2017 כאשר ב-2019 עבר מתיחת פנים. את שינוי השם ניצלו הקוראנים לעדכון מסוים - צג חדש וגדול יותר ("12.3) ומערך מולטימדיה חדש שכולל ממשקי קישור אלחוטיים.
כבעבר מצויד הרקסטון במנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 202 כ"ס ובנתון מומנט של 45 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ולהנעה אחורית או כפולה (לא קבועה), בהתאם לדרישה.
כיאה לרכב שטח יש גם הילוך כוח, כשלדגם המעודכן נעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטית.
בחודש יולי 2024 הושקה בארץ גרסה חדשה ולא שגרתית לרקסטון ולזו הנעה אחורית בלבד וללא הילוך כוח. מחירה של גרסה זו נמוך משמעותית מגרסת ההנעה הכפולה שיש לה אותו מנוע ואבזור. הביצועים וצריכת הדלק, על הנייר, משופרים במקצת.
-
עיצוב ונוכחות
לרקסטון מופע מרשים. מדובר ברכב די גדול, עם חזית בולטת ויחידות תאורה נאות. גם מהצד ומאחור, רקסטון נראה טוב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עודכנה בחידוש האחרון, וההבדל העיקרי והבולט הוא בהטמעת מסך מגע מרכזי 'צף' בגודל "12.3 (קודם מסך "8), עם סידור שונה לפתחי האוורור. בנוסף, יחידת השליטה של בקרת האקלים כוללת כעת לחצני מגע, לעומת לחצנים פיזיים בעבר. נכון לעכשיו, כשהרכב חדש יחסית, התפעול נוח ורגיש למגע. המטען הסלולרי האלחוטי מתוכנן באופן שגוי ומעצבן במיוחד לשימוש.
פרט לכך, זהו אותו רקסטון מוכר וידוע: סביבת נהג בעלת מופע מהודר (ב'פרמיום') אך עם חומרי דיפון זולים ופשוטים לעתים (על ההגה, בדלתות); מושבים קדמיים מוצלחים ונוחים; מרחב גדול ליושבים מלפנים ומאחור כולל כניסה נוחה לחמישה; השורה השלישית נחותה משמעותית: הכניסה לא נוחה, הספסל עם מבנה בעייתי.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה ברקסטון ללא שינוי; אותו מנוע טורבו-דיזל 2.2 ליטר המייצר 202 כ"ס ו-45 קג"מ, המחובר לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
הביצועים מספקים כל שימוש סביר, ותיבת ההילוכים פועלת היטב: חלקה, וזריזה בפעולתה. המנוע נשמע בעיקר עם תחילת תנועה, וגם אז אינו מציק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של רקסטון הפתיעה לטובה. אמנם לא מדובר ברכב נוח או מעודן בצורה יוצאת דופן, אבל פעולות השיכוך וההחזרה של הבולמים ראויות לציון. אומנם הריסון חסר, דבר המתבטא בנדנודי המרכב התכופים, אבל בסך הכל רוב השיבושים נחסכים מישבני הנוסעים.
בידוד הרעשים ברמה סבירה.
בפיתולים,, למרות ממדיו הנכבדים, רקסטון דווקא משרה תחושת ביטחון על האוחז בהגה. להגה משקל כבד יחסית עם משוב מפתיע – וכן רמת אחיזה גבוהה. תכנון המתלים מוביל לזוויות גלגול מורגשות, אבל אלה אינן פוגעות בביטחון של הנהג.
יכולת שטח אמורה להיות אחד מיתרונותיו של רקסטון על פני רכבי פנאי רגילים, בזכות שלדת סולם, תיבת ההעברה עם 'הילוך כוח' ודיפרנציאל אחורי אלקטרוני מוגבל-החלקה.
עם זאת, רקסטון לא תוכנן לשטח טכני מאתגר, והדבר ניכר בזוויות המרכב הצנועות; שינויי גובה משמעותיים בתוואי הקרקע כבר יגבילו את יכולת התנועה שלו. בנוסף, לרכב אין טבעות עיגון, סידור הגחון פגיע ולא מוקפד, והצמיגים המקוריים הם צמיגי כביש מובהקים – וכל אלו מגבילים מאוד את הפוטנציאל להעמיק בשטח.
-
תמורה למחיר
לרקסטון מערך איכויות לא מבוטל – מרחב הפנים נדיב למשפחה, היכולת הדינמית מוצלחת מהמקובל, ובעיקר נוחות ואיכות הנסיעה טובות בהחלט.
בהשוואה לדגמי פנאי מגודלים אחרים עם שבעה מקומות בעלי הנעה כפולה – כמו סקודה קודיאק או קיה סורנטו – לרקסטון יכולת טובה יותר בשטח, ובמחירו הוא בהחלט מעניק תמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
הרקסטון מוצע רק עם שבעה מושבים ובשתי רמות גימור.
ברמת גימור 'EX' הוא כולל חישוקי "18, תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים ועוד.
ברמת גימור 'פרמיום' תקבלו גם דלת אחורית חשמלית, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שמרופדים הפעם בעור, וכוללים גם אוורור.
-
בטיחות
ברמת גימור 'EX' מערך הבטיחות המתקדם כולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועוד. ברמת גימור 'פרמיום' גם תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור ועוד.
הרקסטון לא נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
צריכת דלק
בגרסת ההנעה הכפולה צריכת הדלק הייתה 7.2 ק"מ/ל' במבחן מאומץ – צריכה גבוהה יחסית, אם כי לא חריגה בהינתן ממדי הרכב ותנאי המבחן המכבידים.
-
סיכום
למשפחה המטיילת.