KGM טורס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
היצרנית הקוריאנית KGM (לשעבר סאנגיונג), השיקה בישראל בספטמבר 2024 את רכב הפנאי החדש של המותג, טורס (Torres).
KGM טורס הושק בעולם ב-2022, ומתאפיין במבנה רבוע ועיצוב בוטה ונוכח – עם לא מעט השראה מאייקוני שטח דוגמת ג'יפ ולנד רובר.
בסיס הגלגלים כמקובל בסגמנט, 268 ס"מ, אך ממדי המרכב ממקמים אותו בצד הגדול יותר של הקטגוריה (C-SUV). האורך 470 ס"מ (כ-20 ס"מ יותר מקיה ספורטאז', למשל), הרוחב בצד הנרחב, 189 ס"מ, וגם הגובה מכובד: 172 ס"מ. תא המטען גדול מאוד, 599 ליטרים, והמשקל 1603 ק"ג (הנעה קדמית), 1693 ק"ג (הנעה כפולה).
מרווח הגחון של טורס הוא 19.5 ס"מ, זווית הגישה היא 18.3 מעלות וזווית הנטישה 20.8 מעלות – ונתונים אלה מצוינים כאן מכיוון שטורס מוצע כאמור גם עם הנעה כפולה, ומיועד להציג יכולת שטח גבוהה מהמקובל בסגמנט הפנאי.
טורס מוצע עם מנוע טורבו-בנזין
1.5 ליטר המייצר 163 כ"ס ו-28.6 קג"מ. התיבה אוטומטית עם תפעול ידני וההנעה קדמית או כפולה; זו האחרונה פועלת עד 40 קמ"ש ותשלב גלגלים אחוריים גם לפי צורך.
בשנה הבאה תתווסף להיצע גרסה היברידית וזו צפויה להגיע גם לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
טורס מוצע בשתי גרסאות הנעה ולכל אחת רמת אבזור משלה: בהנעה הקדמית 'אקזקוטיב', בכפולה 'לקשרי' ולזו מפרט עשיר יותר.
במפרט האבזור של 'אקזקוטיב' תאורת לד, חישוקי "18, גג שמש נפתח חשמלית, מפתח חכם, מסך מרכזי "9, מסך שליטה "8, קישור אלחוטי לקארפליי ולאנדרואיד ומשטח טעינה, לוח מחוונים מוקרן "12.5, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, אוורור לקדמיים, חימום לכולם.
במפרט האבזור ב'לקשרי' חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וחימום להגה.
יצוין כי למרות גרסת הנעה כפולה ולמרות העיצוב המאזכר חלל אחסון לגלגל חלופי התלוי מאחור - לטורס אין צמיג חלופי אלא ערכת ניפוח.
-
בטיחות
KGM טורס טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על רכב בשטח מת ועל פתיחת-דלת מסוכנת.
בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בהמשך.
-
סיכום