KGM טורס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
היצרנית הקוריאנית KGM (לשעבר סאנגיונג), השיקה בישראל בספטמבר 2024 את רכב הפנאי החדש של המותג, טורס (Torres).
ה-KGM טורס הושק בעולם ב-2022, ומתאפיין במבנה רבוע ועיצוב בוטה ונוכח – עם לא מעט השראה מאייקוני שטח דוגמת ג'יפ ולנד רובר.
בסיס הגלגלים כמקובל בסגמנט, 268 ס"מ, אך ממדי המרכב ממקמים אותו בצד הגדול יותר של הקטגוריה (C-SUV). האורך 470 ס"מ (כ-20 ס"מ יותר מקיה ספורטאז', למשל), הרוחב בצד הנרחב, 189 ס"מ, וגם הגובה מכובד: 172 ס"מ. תא המטען גדול מאוד, 599 ליטרים, והמשקל 1603 ק"ג (הנעה קדמית), 1693 ק"ג (הנעה כפולה).
מרווח הגחון של טורס הוא 19.5 ס"מ, זווית הגישה היא 18.3 מעלות וזווית הנטישה 20.8 מעלות – ונתונים אלה מצוינים כאן מכיוון שטורס מוצע כאמור גם עם הנעה כפולה, ומיועד להציג יכולת שטח גבוהה מהמקובל בסגמנט הפנאי.
טורס מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 163 כ"ס ו-28.6 קג"מ. התיבה אוטומטית עם תפעול ידני וההנעה קדמית או כפולה; זו האחרונה פועלת עד 40 קמ"ש ותשלב גלגלים אחוריים גם לפי צורך.
בהמשך השנה תתווסף להיצע גרסה היברידית וזו צפויה להגיע גם לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
המעצבים של טורס החליטו לשמר את המסר הבסיסי של סאנגיונג – הופעה בוטה ורבת נוכחות - עם הרבה "השראה" מיצרנים אחרים.
לטורס חזית עם הרבה מהמשותף לזו האייקונית של ג'יפ, והפרופיל והאחוריים קרובים לזה של דיפנדר החדש.
התוצאה מרשימה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מעוצבת באופן עכשווי, עם מסכים עדכניים – מרכזי, למיזוג, לוח מחוונים – ושילוב גוונים נאה מאוד בחום ובשחור. בנוסף, איכות החומרים מכובדת בהחלט, גם איכות ההרכבה. האבזור העשיר והמסכים מוסיפים עוד להופעה המושכת בסביבת הנהג.
המסכים פונים לנהג וזה טוב מאוד, אבל הסימונים עליהם קטנים מדי ולא ניגודיים מספיק, וזה פחות טוב.
תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראייה כנ"ל – ומול הנהג משתרע אותו מכסה מנוע שטוח עם מעין ידיות בצדדים, להדגשת הקשר לרכב שטח. מושב הנהג נוקשה מעט והמראות טובות מאוד.
הכניסה לאחור נוחה והמרחב שם נרחב מאוד. המקום במרכז נוח מהמקובל. עוד יצוינו: פתח מיזוג, וילונות הצללה, תאורת לד ובעיקר רמת הגשה מכובדת.
תא המטען אכן גדול מאוד, והמבנה שלו יעיל, חבל שאין לו גלגל חלופי.
-
מנוע וביצועים
התאוצה מעמידה בינונית. עם זאת, בזכות המומנט הגבוה (28.6 קג"מ) וזמינותו, הרכב מאפשר לצבור מהירות מכובדת גם במעלה הררי ממושך, גם לצאת לעקיפה בטוחה בכביש חד-נתיבי ומפותל, עם מקדם בטיחות ראוי. השיוט נינוח, 2000 סל"ד ב־100 קמ"ש.
יחד עם פעולת התיבה, המגיבה במהירות ראויה לרוב, התוצאה היא ביצועים בהחלט מספקים ביום יום, גם בעומס. המנוע מעט רועש מעל 3000 סל"ד, אבל הצליל שלו סביר.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של טורס מכוון אותו לצד המעט נוקשה של הסקלה. השיבושים בכביש מורגשים, אך הוא מטפל בהם היטב ואינו מתרסק או נחבט על מחדלי התשתית בערים.
מחוץ לעיר על כביש מאוד משובש הרכב פחות נוח, אבל בכביש גלי המרכב נע באופן מבוקר.
בכל הקשור לאיכות הנסיעה, רעשי הרוח סבירים ומתגברים מעל 110 קמ"ש, ואילו רעשי הכביש בולטים יחסית כבר מעל 60 קמ"ש.
נהיגה בשבילים הפתיעה. טורס היה נוח לא רק בכאלה כבושים, לא רק במעבר על חריצי מים, אלא גם בכאלה עם מסלעות.
היכולת הדינמית טובה, זוויות הגלגול מתונות מאוד, והרכב נע בין עיקול לעיקול בקצב ראוי ויאה, גם מעבר למה שהנוסעים בו יהיו מוכנים לסבול. ההגה אומנם חף מכל תקשורת, אבל הוא קצר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ומדויק.
הבלמים ממש בסדר, והדוושה מאפשרת מינון טוב לאחר תרגול קצר.
-
תמורה למחיר
המחיר ממקם את טורס במרכז עולם דגמי הפנאי הקומפקטיים, כאשר לזכותו אופציה להנעה כפולה ויכולת שטח גבוהה מהמקובל בסגמנט. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
טורס מוצע בשתי גרסאות הנעה ולכל אחת רמת אבזור משלה: בהנעה הקדמית 'אקזקוטיב', בכפולה 'לקשרי' ולזו מפרט עשיר יותר.
במפרט האבזור של 'אקזקוטיב' תאורת לד, חישוקי "18, גג שמש נפתח חשמלית, מפתח חכם, מסך מרכזי "9, מסך שליטה "8, קישור אלחוטי לקארפליי ולאנדרואיד ומשטח טעינה, לוח מחוונים מוקרן "12.5, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, אוורור לקדמיים, חימום לכולם.
במפרט האבזור ב'לקשרי' חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וחימום להגה.
יצוין כי למרות גרסת הנעה כפולה ולמרות העיצוב המאזכר חלל אחסון לגלגל חלופי התלוי מאחור - לטורס אין צמיג חלופי אלא ערכת ניפוח.
-
בטיחות
ה-KGM טורס טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על רכב בשטח מת ועל פתיחת-דלת מסוכנת.
בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בהמשך.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן שערכנו, עם רגל קצת כבדה על המצערת, תוואי הררי, קצת שטח, הייתה בינונית, ועמדה על 9 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בKGM טורס 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
רכב פנאי אטרקטיבי, עם בונוס של יכולת שטח טובה מהמקובל.