לקסוס ES 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2021 החל שיווקה בישראל של הגרסה המחודשת ללקסוס ES. השינויים החיצוניים במתיחת הפנים אינם גדולים, וכוללים חזית, פגושים ויחידות תאורה חדשות. בנוסף, לחישוקים מראה עדכני יותר.
בסביבת הנהג השינוי הבולט הוא צג מולטימדיה חדש וגדול יותר במידה "12.3. בנוסף, שופרה איכות מרכיבים שונים בתא הנוסעים.
במכונית המחודשת גם שינויים במתלה האחורי, שבסיסו וחלקים ממנו הוקשחו לניהוג משופר. בנוסף, שופרה מערכת הבלימה והדוושה עוצבה מחדש כדי להקטין רעידות במהלך העצירה.
מפרט הבטיחות שופר, וכולל כעת סיוע בהיגוי במצבי חירום, בקרת שיוט מונחת GPS המאטה את הרכב בעיקולי כביש.
כמו קודמו, גם הדגם המחודש משווק בישראל בגרסה ההיברידית 300h, המשלבת מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי כדי לייצר 218 כ"ס.
ה-ES המחודשת מוצעת בארץ בשלוש רמות גימור, ולאלה כינויים חדשים. 'קיושו', על-שם מפעל לקסוס ביפן, כוללת חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וריפוד דמוי עור, 'הדורי', שנקראת על-שם טכנולוגיית ליטוש החרבות היפנית, מוסיפה גימור עץ, מצלמות היקפיות, וילון אחורי חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים וריפוד עור.
ברמת גימור 'טאקומי', מילה המציינת אומנים במלאכתם, מתווספים חישוקים אווירודינמיים במיוחד, תאורה אדפטיבית חכמה, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ומערכת שמע של מארק לווינסון.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב אלגנטי מסביב, ודרמטי בחזית - הסבכה מאוד מוחצנת ויחידות התאורה משוננות משהו. בקיצור, נראית טוב, אך קצת מתאמצת מדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משלבת מפלסים שונים, ויוצרת מופע מעניין ומוצלח מאוד. לצד שלל מתגים פיזיים ושעון אנלוגי, ניצב מסך מולטימדיה גדול, איכותי וצבעוני. למסך ("12.3) תצוגה בעברית, הוא פשוט להבנה, וניתן להפעילו גם במגע ישיר ולא רק דרך משטח המגע שבקונסולה בין הנהג לנוסע.
איכות החומרים לרוב טובה ונעימה, וכך גם איכות ההרכבה והגימור.
המושבים הקדמיים נוחים, תנוחת הנהיגה והראות החוצה טובות.
המושבים מאחור נוחים — מרווח הברכיים נהדר, אך מרווח הראש לוקה בחסר. יש תעלת הינע רחבה אך לא גבוהה ופתחי מיזוג.
תא המטען אינו גדול כצפוי מממדי הרכב, והנפח הכולל עומד על 454 ליטר, אך המבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
נתוני יחידת הכוח אינם מרשימים במיוחד (218 כ"ס), אך בפועל לא חסר כוח בכל סיטואציה שהיא. בשיוט המנוע נח על 1400 סל"ד נינוחים ב־100 קמ"ש, אבל תחת עומס הפעולה שלו מלווה ברעש מוגזם. מעבר לכך היחידה פועלת באופן נעים ושילוב המנוע והתיבה יעיל ומוצלח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה מינוס בהשוואה למקובל בסגמנט. המתלים מכוילים טוב מאשר לפני החידוש; המתלה האחורי נוקשה יותר, והישבן של הרכב אינו שוקע באופן מוגזם ולא מרוסן לאחר מפגש עם בור רציני או בשינוי גובה משמעותי. אולם שיבושים חדים מוציאים אותה משלוותה וגם רעש פעולת המתלים חודר פנימה. ואם כבר רעש, זו נקודת החולשה של הדגם — רחשי רוח נשמעים במהירות בין־עירונית חוקית ורחש הצמיגים מוחשי אף הוא.
התנהגות הכביש בטוחה והאחיזה טובה מאוד. עוצמת הבלימה טובה ולהיגוי מרכוז חזק יחסית.
-
תמורה למחיר
יתרונה הגדול של ה-ES הוא שהיא זולה מהגרמניות באופן משמעותי ביותר.
היא מציעה תמורה נאה מאוד כמכונית סלון של מותג יוקרה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עומדת על 15 ק"מ/ל', וזה נתון מעולה למכונית שכזאת.
-
מה חדש בלקסוס ES 2022
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים לקראת שנת הדגם 2022.
-
סיכום
לקסוס ES המחודשת טובה מקודמתה, הן בנוחות הנסיעה והן באווירה הכוללת בתא הנוסעים, אולם היא עדיין לא מאיימת על השלישייה הגרמנית.