לקסוס LS 2012-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-LS, ספינת הדגל של לקסוס, הושקה לראשונה עוד בשנת 1989, כאשר הדור הנוכחי הוצג כבר בשנת 2006.
כדי להבדיל את עצמה מהמתחרות הגרמניות, לקסוס הייתה הראשונה להציע הנעה היברידית בדגם הפאר שלה, כאשר לא הרבה זמן אחריה גם חלק מהגרמניות הציעו גרסאות היברידיות משלהן.
לאחרונה הוצגה מתיחת פנים מקיפה לדור הנוכחי, שכוללת גם שדרוג טכנולוגי משמעותי. ה-LS משווקת בארץ במגוון וריאציות, עם בחירה בין שני אורכי מרכב, גרסת בנזין (460), גרסה היברדית(LS600h) ולראשונה גם אפשרות לגרסת F ספורטיבית שמוצעת עם שני המנועים.
לכולן רשימת תוספות ארוכה, וכסטנדרט הן מצוידות בין היתר במערך מולטימדיה שלפי היצרנית הינו בעל המסך הגדול בעולם הרכב (12.3 אינץ'), ותהיה הלקסוס הראשונה שניתן יהיה להזמין עם תאורת לד מלאה.
כמובן שזו רשימה חלקית בלבד, וה-LS מתהדרת באבזור רב ושלל מערכות מתקדמות.
-
עיצוב ונוכחות
ה-LS ניערה את העיצוב השמרני של הדור הקודם תודות לחזית חדשה ואגרסיבית עם גריל "שעון החול" של המותג. מהצד ומאחור לעומת זאת היא נראית פחות מודרנית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד מרווח ומאובזר ברמה גבוהה.
 
העיצוב לעומת זאת מזכיר את שוק היעד העיקרי (ארה"ב) והוא פחות מסוגנן מזה של המתחרות האירופאיות.
 
תא המטען גדול בגרסה הרגילה וסביר בגרסה ההיברידית.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים מאוד עם מנוע ה-V8 והם מושגים בצורה חלקה ונעימה.
 
המנוע כל-כך שקט שאנחנו מצטערים שלא שומעים יותר את נהמת ה-V8 הנעימה שלו.
-
נוחות והתנהגות
ה-LS מכוילת על הצד הרך של הסקאלה, וזה אומר שנוחות הנסיעה מצוינת כמעט בכל מצב.
 
התנהגות הכביש אינה ספורטיבית במיוחד, אך היכולת גבוהה – במיוחד במצב 'ספורט+'.
-
תמורה למחיר
אם נשווה למתחרות נגלה עסקה משתלמת יחסית. עד כמה שאפשר לומר זאת על מכונית פאר...
-
סיכום
מכונית מצוינת, אך מרגישה פחות מודרנית מהמתחרות.