לקסוס RX450h 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקסוס RX נחשף לראשונה במאי 2022 וזהו הדור החמישי של הדגם. מידותיו החיצוניות כמעט שלא השתנו ועדיין מדובר ברכב גדול למדי ביחס לקטגוריה. בסיס הגלגלים התארך ב-6 ס"מ לנתון של 285 ס"מ.
השימוש בפלטפורמה חדשה אפשר למהנדסי לקסוס להנמיך את מרכז הכובד ב-1.5 ס"מ ולהפחית את משקל הדגם בכ-90 ק"ג ביחס לדגם היוצא.
היצע יחידות ההנעה מגוון למדי וכולו מחושמל – זהו הדור הראשון של הדגם שיוצע רק עם יחידות הנעה היברידיות, רגילות או נטענות.
לגרסת ההיברידית-נטענת – 450h+ – הספק של 309 כ"ס, סוללת 18.1 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי מירבי של 67 ק"מ.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש נראה כמו אבולוציה לדור היוצא, אך בזכות פרופורציות טובות יותר ואלמנטי עיצוב ייחודיים, התוצאה דינאמית ומוצלחת מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה מאוד בהופעתה – יש שפע של חומרים, מרקמים, אלמנטי עיצוב וצבעים המייצרים יחד אווירה מאוד מושקעת ומיוחדת. איכות החומרים גבוהה מאוד, הגימור טוב וההרכבה הדוקה.
הצג הגדול במרכז (14 אינץ') נאה אך מסורבל לתפעול ומעט איטי בתגובותיו. בכלל, הנדסת האנוש טעונה שיפור.
תנוחת הנהיגה גבוהה אך לא הייתה נוחה לכל הבוחנים.
המרחב בשורה השניה מצוין בכל מדד.
תא המטען גדול למדי ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
ללקסוס 450h+ ההיברידית-נטענת שנבחנה (309 כ"ס) ביצועים טובים למדי. היציאה מהמקום ותאוצות הביניים במהירויות נמוכות טובות מאוד. ככל שעולה המהירות הקצב דועך באופן מורגש, ובכל מקרה המנוע רועש מדי. במצב החשמלי הביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית נינוחה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה – המתלים מתמודדים היטב עם מרבית השיבושים והפגמים, גם אם במעבר על פסי האטה המרכב לא תמיד מרוסן דיו.
מחוץ לעיר הנוחות מצוינת, ובנוסף, בידוד רעשים ברמה טובה מייצר רכב נעים מאוד לנסיעות ארוכות.
היכולת הדינאמית של RX450h+ טובה משל הדור היוצא, וטובה למדי בפני עצמה.
-
תמורה למחיר
מחירו של לקסוס RX450h+ אינו נמוך, אך ביחס לכלים מקבילים של מותגי יוקרה התמורה טובה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס RX450h+ מוצע בשתי רמות גימור.
רמת 'הדורי' כוללת חישוקי "21, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, תפעול חשמלי ואוורור בשני המושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "14 כולל אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה, ריפוד עור ועוד.
רמת 'טאקומי' מוסיפה בולמים נשלטים אלקטרונית, תאורת לד אדפטיבית, תצוגה עילית, מראה המקרינה תמונת מצלמה אחורית, מערכת שמע של מארק לווינסון, אוורור למושבים האחוריים ועוד.
-
בטיחות
לקסוס RX450h+ נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-89% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות רחב במיוחד וכולל לא פחות מ-12 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולות זיהוי משופרות, ניטור היקפי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על הרכב במרכזו ואפילו מעבר נתיב אוטונומי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של לקסוס 450h+ (היברידית-נטענת) עמדה על 10 ק"מ לליטר בממוצע ללא החלק החשמלי (11.2 ק"מ לליטר עם החלק החשמלי). בנהיגה מתונה מאוד כיסינו כ-15 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
ללקסוס 450h+ ההיברידית נטענת נמדד טווח נסיעה חשמלי של 46 ק"מ במבחן הדרכים של 'אוטו'.
-
מה חדש בלקסוס RX450h 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי פרימיום איכותי ומרשים.