לקסוס UX 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקטן של לקסוס חולק פלטפורמה ויחידות הנעה עם C-HR לבית טויוטה, ובמאי 2022 עבר מתיחת פנים ראשונה.
העיצוב החיצוני זכה לעדכון קל במיוחד; ל-UX המחודש יחידות תאורה ופגושים מעודכנים קלות, וברמת הגימור 'F-ספורט' חישוקי 18 אינץ' חדשים עם 10 חישורים. בנוסף, לקסוס תציע את UX המחודש בצבע מרכב חדש.
רמת גימור 'F-ספורט' שודרגה עם מתיחת הפנים גם במפרט הדינמי, עם בולמים אדפטיביים בכיול מוקשח, כיול מחדש למערכת ההיגוי והקשחה של מכלולי השלדה.
היצע יחידות הכוח ללא שינוי וכולל את מנוע ה-2.0 ליטר בגרסה אטמוספרית (173 כ"ס) או היברידית (184 כ"ס).
תא הנוסעים זכה במהחך השדרוג למערכת מולטימדיה חדשה. זו מגיעה עם מסך מגע חדש בגודל 8 או 12 אינץ' אשר ממוקם קרוב יותר לנהג,, ובמקום משטח התפעול בין המושבים יש כעת תא אחסון נוסף או כפתורים לחימום המושבים.
המולטימדיה החדשה כוללת תפעול קולי נרחב ומציעה עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA). בנוסף, למערכת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
היצע מערכות הבטיחות שופר אף הוא וכולל כעת את המערך העדכני של לקסוס, עם יכולת קדם תאונה משופרת וסיוע לנהג בתמרוני חירום.
-
עיצוב ונוכחות
ל-UX הופעה נאה ופרופורציות מושכות, אף שהוא אינו רדיקלי בעיצובו כמו ה-C-HR עליו הוא מבוסס.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה למראה ולמגע. האיכות (חומרים, הרכבה) טובה בדרך כלל. עם זאת, לסביבת הנהג שתי בעיות מרכזיות – הנדסת אנוש בעייתית (מערכת מולטימדיה סבוכה, בגרסה שלפני מתיחת הפנים) ומרחב מוגבל (גם מלפנים, גם מאחור, גם בתא המטען).
המושב ברכב המבחן היה נוח ותומך, אך זהו מושב משופר המוצע בתשלום. האבזור הבסיסי דל.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית הביצועים טובים, בעיקר במהירות נמוכה (כשהמנוע החשמלי בשימוש), אולם לא מדובר ברכב חזק במיוחד – בין היתר בשל משקל עצמי נכבד של כ-1.6 טון.
לגרסה החשמלית ביצועים מצוינים ועקיפות מבוצעות בקלילות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית אינה מצטיינת – והמתלים הנוקשים מתקשים בספיגת שיבושים קטנים. הגרסה החשמלית מציגה נוחות נסיעה טובה משמעותית. בידוד הרעשים סביר.
היכולת הדינמית טובה למדי, זוויות הגלגול נמוכות וההתנהגות נוטה לצד הצפוי והבטוח.
 
-
תמורה למחיר
UX הוא רכב הפנאי הקומפקטי הזול ביותר בקטגוריה, עם פער של כ-20% לעומת המתחרים - אם כי הגרסה ההיברידית, הקרובה בביצועיה לגרסאות הבסיסיות של המתחרים, זולה בהפרש של כ-10% בלבד.
החיסכון בדלק עשוי לקסום, אולם מרחב הפנים המוגבל עלול להרתיע.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק – 12 ק"מ/ל' – טובה ותשתפר ככל שהשימוש יהיה בתוואי יותר עירוני/פקוק.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי במבחן (בגרסת שלפני מתיחת הפנים) עמד על כ-230 ק"מ.
 
-
מה חדש בלקסוס UX 2022
באוקטובר 2022 זכתה גם הגרסה החשמלית של ה-UX למתיחת פנים. במהלך העדכון הוחלף מארז הסוללות לגדול ויעיל מבעבר: למערך החדש 72.8 קוט"ש ברוטו, 18.5 קוט"ש יותר מאשר לפני העדכון.
המארז החדש מאפשר טווח נסיעה מרבי של עד 450 ק"מ, שיפור של 135 ק"מ משמעותיים.
המנוע החשמלי נותר כשהיה וזה מפיק 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ, כך שהביצועים צפויים להיות דומים עד זהים. לקסוס מציינת כי השלדה הוקשחה ומערכי ההיגוי והמתלים כוילו מחדש לשיפור היכולת הדינמית. לצד אלה נוספו חומרי בידוד להפחתת הרעשים בתא הנוסעים.
 
-
סיכום
בגרסה שלפני מתיחת הפנים, מציע ה-UX הרבה יתרונות, אך מרחב הפנים המצומצם עומד בעוכריו.