מקסוס EUNIQ 6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מקסוס EUNIQ 6 הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) חשמלי שהגיע לישראל לראשונה בשנת 2022. ה-EUNIQ 6 מבוסס על מקסוס D60, רכב פנאי עם מנועי בעירה פנימית (טורבו ופלאג-אין) שהוצג לראשונה בשנת 2019.
מדובר ברכב גדול למדי, גם ביחס לקטגוריה, עם אורך של 473.5 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ, 174 ס"מ ובסיס גלגלים של 276 ס"מ. תא המטע ענק ממש: 754 ל' לפני קיפול המושבים.
בארץ EUNIQ 6 משווק עם חמישה מושבים, אולם מעבר לים הוא מוצע גם בסידור של שישה או שבעה מושבים.
מקסוס EUNIQ 6 חשמלי משווק בישראל בגרסה אחת בלבד: מנוע חשמלי המייצר 175 כ"ס ו-33.6 קג"מ, תיבה עם הילוך יחיד והביצועים הם 9.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-160 קמ"ש מירביים.
ל-EUNIQ 6 סוללת 70 קוט"ש וטווח הנסיעה המירבי (נתון משולב) עומד על 354 ק"מ לפי WLTP. מערך הטעינה הוא חד-פאזי וקצב הטעינה הביתית המירבי עומד על 6.6 ק"ו. אין נתון רשמי לגבי טעינה מהירה, אך ממקסוס נמסר שהקצב המירבי עומד על כ-70 ק"ו המאפשרים טעינה מ-10-80% בכ-40 דקות.
-
עיצוב ונוכחות
ה-6 נראה ממש גדול, גם ביחס למימדים הנדיבים. המופע הכולל נאה ומודרני אך לא תמיד הרמוני.
-
תא נוסעים ומטען
עיקר יתרונותיו של מקסוס EUNIQ 6 באים לידי ביטוי בתא הנוסעים והמטען. מדובר ברכב פשוט ענק ומרווח מאוד עבור חמישה נוסעים ומטענם.
המרחב מלפנים מצוין, והכניסה נוחה מאוד. העיצוב עצמו נקי ומודרני ואיכות החומרים לרוב נאותה. תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה. יש לשים לב כי ההגה מתכוונן רק למעלה-למטה ובכלל תפעול המערכות השונות (מסך מולטימדיה, למשל) לא תמיד ברור ואינטואיטיבי.
הכניסה לשורה השניה נוחה מאוד בזכות מפתח רחב של הדלת, וזה נוח בהעמסת ילדים. המרחב שם נדיב במיוחד, גם ביחס לקטגוריה.
תא המטען גדול מאוד ושימושי.
-
מנוע וביצועים
עם משקל עצמי של 1.9 טון לא פלא ש-175 כ"ס ו-31.6 קג"מ שמציע המנוע החשמלי מביאים לביצועים מספקים בלבד ביום-יום, אך לא הרבה מעבר לכך. עקיפות יש לתכנן ולבצע בזהירות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מקסוס EUNIQ 6 אינה מצטיינת. המתלים נאלצים להתמודד עם משקל עצמי גבוה ולא תמיד מצליחים להתמודד עם השיבושים שבדרך ביעילות – לעיתים יקפיצו את הנוסעים, ובכביש גלי או במעבר על פסי האטה יורגש נדנוד.
בידוד הרעשים סביר.
גם היכולת הדינמית של EUNIQ 6 אינה הצד החזק שלו. בפניות, לרכב נטייה ברורה לתת-היגוי, זוויות הגלגול מורגשות והמרכב אינו מרוסן דיו. ההגה קל מדי, לא מדויק והשטח המת במרכזו מוחשי.
הבלמים בעלי עוצמה טובה אך לדוושה פעולה לא נעימה ותחושה ספוגית.
-
תמורה למחיר
מדובר באחד מכלי הרכב המרווחים ביותר בסביבת המחיר שלו, אך החבילה הכוללת לא מספיק תחרותית.
-
גרסאות ורמות גימור
מקסוס EUNIQ 6 מוצע בישראל בגרסה אחת – סוללת 70 קוט"ש, 175 כ"ס, 354 ק"מ טווח – וברמת גימור אחת.
האבזור כולל כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, ריפוד עור למושבים, לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה בגודל 14 אינץ', מערך מצלמות היקפי, תאורת לד מלאה, כוונון חשמלי למושבים, גג שמש פנורמי, חישוקים קלים ועוד.
-
בטיחות
מקסוס EUNIQ 6 2024 לא נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות רחב וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, מערך מצלמות היקפי ועוד.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים נתון הטווח עמד על 4.8 ק"מ לקוט"ש בממוצע, ולטווח נסיעה בפועל של 335 ק"מ - קרוב לנתון המוצהר שעומד על 354 ק"מ.
-
סיכום
מרווח-לשקל חסר תחרות. בשאר ההיבטים, הוא פחות מוצלח.